Yamaha MOTIV.e se dočká sériové výroby
Yamaha MOTIV.e měla světovou premiéru na podzim roku 2013 na autosalonu v Tokiu. Malý městský vůz zde jako evoluce elektromobilu T.27 Gordona Murraye prezentoval revoluční výrobní proces Istrem.
Vedle svého původu v designérském studiu Gordona Murraye a spojením s tradičním japonským výrobcem motocyklů a hudebních nástrojů zaujal MOTIV.e již tehdy i možností výroby a uvedení na trh právě pod značkou Yamaha.
Nyní bylo podle informací zveřejněných webem Carscoops rozhodnuto o spuštění projektu na připravení malého městského vozu pro sériovou produkci. Yamaha je údajně připravena investovat desítky miliard jenů do výstavby výrobního závodu v Evropě, ale o jeho umístění prozatím rozhodnuto nebylo.
Yamaha se hodlá se sériovým provedení minivozu MOTIV.e, které má být uvedeno v roce 2019, zaměřit především na evropský trh, kde se chce stát rovnocenným konkurentem především pro Smart Fortwo. Vedle Evropy je dále zvažována i možnost prodeje v Japonsku a na dalších asijských trzích.
Yamaha MOTIV.e v podobě, v níž byl představen v Tokiu, má karoserii dlouhou 2690 mm, širokou 1470 mm a vysokou 1480 mm. K pohonu využívá elektromotor, který může disponovat výkonem až 25 kW a točivým momentem až 896 N.m.
Potřebnou energii zajišťují baterie s maximální kapacitou 8,8 kWh, jejichž dobití z běžné sítě trvá okolo tří hodin a při využití rychlonabíječky stačí zhruba jedna hodina.
Dvoumístné vozítko s pohotovostní hmotností 730 kg stojí na patnáctipalcových kolech a ve jeho výbavě nechybí ABS, ESP nebo airbagy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 105 km/h, k akceleraci z 0 na 100 km/h potřebuje 15,0 s a na jedno nabití ujede okolo 100 km v městském provozu.