Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha MOTIV.e se dočká sériové výroby

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Projekt městského minivozu, za nímž stojí britský návrhář Gordon Murray a japonská společnost Yamaha, byl schválen pro sériovou produkci.

Yamaha MOTIV.e měla světovou premiéru na podzim roku 2013 na autosalonu v Tokiu. Malý městský vůz zde jako evoluce elektromobilu T.27 Gordona Murraye prezentoval revoluční výrobní proces Istrem.

Vedle svého původu v designérském studiu Gordona Murraye a spojením s tradičním japonským výrobcem motocyklů a hudebních nástrojů zaujal MOTIV.e již tehdy i možností výroby a uvedení na trh právě pod značkou Yamaha.

Nyní bylo podle informací zveřejněných webem Carscoops rozhodnuto o spuštění projektu na připravení malého městského vozu pro sériovou produkci. Yamaha je údajně připravena investovat desítky miliard jenů do výstavby výrobního závodu v Evropě, ale o jeho umístění prozatím rozhodnuto nebylo.

Yamaha se hodlá se sériovým provedení minivozu MOTIV.e, které má být uvedeno v roce 2019, zaměřit především na evropský trh, kde se chce stát rovnocenným konkurentem především pro Smart Fortwo. Vedle Evropy je dále zvažována i možnost prodeje v Japonsku a na dalších asijských trzích.

Yamaha MOTIV.e v podobě, v níž byl představen v Tokiu, má karoserii dlouhou 2690 mm, širokou 1470 mm a vysokou 1480 mm. K pohonu využívá elektromotor, který může disponovat výkonem až 25 kW a točivým momentem až 896 N.m.

Potřebnou energii zajišťují baterie s maximální kapacitou 8,8 kWh, jejichž dobití z běžné sítě trvá okolo tří hodin a při využití rychlonabíječky stačí zhruba jedna hodina.

Dvoumístné vozítko s pohotovostní hmotností 730 kg stojí na patnáctipalcových kolech a ve jeho výbavě nechybí ABS, ESP nebo airbagy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 105 km/h, k akceleraci z 0 na 100 km/h potřebuje 15,0 s a na jedno nabití ujede okolo 100 km v městském provozu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
2. 3. 2015 19:18
Re: data
predpokladam ze casem takovato auticka bude jedina moznost jak se sves po centrech velkych mest jinak nez sockou, asi nejvice medializovane kroky v tomto ohledu jsou v Parizi kde chteji vymitit disesely, ale celkem malo se pise otom, ze prave v Parizi se "podobne" male eketromobily daji pujcit a pouzivat, a mam dojem ze to rozjizdi i v dalich velkych mestech (zas tak jsem to nestudoval, me to zajimalo jen v Parizi kde jsem si to vyzkousel) [odkaz]
2. 3. 2015 18:49
Re: dáva zmysel
A jak jinak by omluvil ten flek na kalhotách? Že si ucvrnk´ jenom tak? :*)
2. 3. 2015 18:44
Re: dáva zmysel
Dojezd 160 km je pro město více jako dostačující. Kolik najezdíte za jeden den po městě?
2. 3. 2015 17:02
Re: dáva zmysel
Za tři hodiny, to chci vidět z domácí zásuvky. Nejlíp na Jižním Městě z devátého patra.
Avatar - Pekelná Micinka
2. 3. 2015 16:32
Re: Parádní, ale opravdu parádní design
Souhlasím, povedlo se.