Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha představuje nové pohonné ústrojí. Pro automobily!

David Bureš
Diskuze (2)

Japonský výrobce motocyklů opět koketuje s myšlenkou automobilu. Yamaha nyní představuje pohonné ústrojí pro elektrické hypersporty.

Éra elektromobility přivedla díky jednoduché konstrukci elektrických motorů k automobilovému průmyslu množství firem, které se automobily dosud nezabývaly. Ty se rekrutují hlavně z řad technologických společností. Nyní ale myšlenku automobilu opět oživuje také jeden renomovaný výrobce motocyklů, Yamaha.

Yamaha už od loňského roku přijímá objednávky na vývoj prototypů elektrických motorů s výkonem 35 až 200 kW pro užití v automobilech i jiných strojích. Nyní se pak japonský producent motorek rozhodl prezentovat své schopnosti, když se pochlubil nově vyvinutým elektromotorem s výkonem až 350 kW!

Video se připravuje ...

Firma tvrdí, že je tento vysokovýkonný systém se synchronním elektromotorem s permanentním magnetem primárně určen pro použití v elektrických hypersportech. Hlavním plusem olejem chlazeného ústrojí je kompaktní konstrukce, která využívá mechanické a elektronické součásti jako jeden celek, když zároveň převodový stupeň a invertor integruje do jedné jednotky. Pracuje s provozním napětím 800 V, přičemž Yamaha díky kompaktním rozměrům počítá s tím, že by výsledný automobil mohl použít až čtyři tyto jednotky, s jednou u každého kola, pro zajištění pohonu všech kol.

Yamaha hodlá novou techniku prezentovat na Expozici automobilového inženýrství, které se koná v japonské Jokohamě mezi 26. až 28. květnem. Výrobce motocyklů ho chce primárně nabídnout jiným subjektům, kterým zároveň nabízí své výrobní technologie a know-how. Yamaha se chlubí tím, že díky svým zkušenostem a vybavení svých závodů umí vyvinout prototyp elektromotoru na míru zákazníkovi, a to navíc ve velice krátké době.

Firma Yamaha je sice primárně známá pro své motocykly, v minulosti se však zabývala také vývojem motorů pro automobily. Podílela se třeba na vývoji vidlicového osmiválce B8444S pro Volvo nebo na vidlicovém desetiválci pro Lexus LFA, u něhož ladila zvuk. Dokonce nedávno opět koketovala i s myšlenkou vlastního auta, které mělo využít speciální výrobní proces iStream z hlavy konstruktéra Gordona Murraye, v roce 2019 ale byl projekt zrušen. Prý by na konkurencí nabitém trhu nezaujal. Přitom takový koncept sporťáku Sports Ride z roku 2015 vypadal úžasně. Vývoj elektrického systému ale naznačuje, že alespoň s vývojem techniky pro auta jiných značek Yamaha nadále počítá.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

13. 4. 2021 15:40
Re: Úspory, prostě to koupím
No hádaj.
13. 4. 2021 14:18
Úspory, prostě to koupím
"pochlubil nově vyvinutým elektromotorem s výkonem až 350 kW!"

Proč by ten motor Yamaha vyvíjela, když ho může jako kdokoliv koupit u dodavatelů?