Yamaha SCR950: Zlatý scrambler od Jeff Palhegyi Design
Yamaha prostřednictvím svého programu Yard Built spolupracuje s úpravci motorek a veřejností nejlépe přijaté stavby jsou inspirací pro sériové modely. V současnosti má tento projekt, který byl spuštěn v roce 2013, na svém kontě přes třicet přestaveb strojů s překříženými ladičkami na nádrži.
Prozatím posledního prezentovaného zástupce projektu Yard Built má na svědomí Jeff Palhegyi, který se ve své firmě věnuje úpravám a stavbě zakázkových motorek více než dvacet let. Jeden z jeho strojů, jehož základem je Yamaha V-Max vlastní i slavný moderátor a sběratel Jay Leno.
Yamaha model SCR950 nabízí v rámci své řady Sport Heritage jako scrambler, který je inspirován podobně laděnými stroji ze šedesátých let, stojícími na počátku moderní éry terénních strojů, z nichž se vyvinula endura.
V dílně Jeff Palhegyi Design se rozhodli přiblížit tuto motorku jejím vzorům ještě výrazněji a inspirovali se pro severoamerický trh určenou dvoutaktní dvěstěpadesátkou Yamaha YDS3C Big Bear Scrambler z roku 1966.
Na tento dnes již klasický model odkazuje stavba především provedením barev a výfukem vyvedeným bokem podél válců. Sériovému SCR950 se pak vzdaluje za pomoci zkráceného a zvednutého předního blatníku, off-roadového obutí či minimalisticky pojatého sedla.
Technika v podobě trubkového dvojitého kolébkového rámu a vzduchem chlazeného vidlicového dvouválce o objemu 942 cm3 s výkonem 38,3 kW (52,1 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 79,5 N.m při 3000 min-1 zůstala beze změny.