Z Hirošimy do Franfurtu s Mazdou 3: Den třetí

 

Zatímco Mazdy 3 pokračují dál v cestě, Auto.cz končí v Blagověščensku. Máme za sebou zhruba 1500 kilometrů po ruských silnicích a na automobilech to začíná být vidět.

Po ujetí přibližně 1.500 kilometrů je jasné, proč na meziměstských silnicích vídáme v drtivé většině ojetá auta v nikterak uspokojivém stavu: ono to totiž jinak ani nemá cenu. Většina Mazd už má ve skle i laku památky na ostré kameny, které zdejší cestáři z neznámých důvodů nechávají na silnici. A to ani nemusíte jet za autem, stačí, když v protisměru projede ve vysokém tempu nákladní Kamaz a kamínky vás doslova osprchují.

Dnešní cesta vedla z převážné části po dobrých okreskách (silnice M-58), které bychom klidně brali i v Česku. Poprvé jsme například viděli souvislé úseky se svodidly. Samozřejmě není to jenom tak: asi desetikilometrový úsek jsme jeli po naprostém staveništi (doslova), místní průvodkyně říkala, že tenhle úsek chtějí stihnout dokončit do zimy. Při počtu strojů (odhadem 2x bagr a 3x lopata) o tom sice pochybujeme, ale co je v této zemi nemožné, že...

Znenadání se rozsvítila kontrolka signalizace nízkého tlaku v pneumatikách, takže jsme raději hned zastavili a zkontrolovali, co se děje. Pouhým okem ani tlakovou zkouškou (palcem do bočnice) nebyl zjištěn žádný problém, což natěšený tým z německé televize nesl s viditelným zklamáním. Na čerpací stanici jsme zkontrolovali tlak ve všech pláštích a pokračovali dál i přes nesmělé návrhy některých účastníků, ať pravé přední kolo (které vypadalo nejvíce podezřele) raději vyměníme. To tak, měnit „uprostřed ničeho“ kolo kvůli fotografům, tss...

Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den druhý

Na benzince se nám přihodila i poměrně veselá příhoda. Objednávka tří ledových káv skončila předáním tří vařících plechovek – moje ruština je omezena na základní výrazivo a překlad jména „Jágr“, tohle jsem však vůbec nečekal. Při rychlosti, v jaké mi je paní prodala, je nemožné, aby si je odskočila ohřát do mikrovlnky, takže je prostě musí mít v nějakém „chladicím boxu“ naruby. Člověk se stále učí...

 [600×452]

I přes lehce podhuštěné pneumatiky (právě kvůli kamenům) se celková spotřeba naloženého automobilu udržela na velmi hezkých šesti litrech naturalu na sto kilometrů. Multimediální systém má silné a slabé chvilky a jednou se dokonce úplně zaseknul, vzhledem k betaverzi software mu to ale musíme odpustit. Část cesty se také ozývalo lehké klepání z pravé poloviny palubní desky, pak však samo přestalo. Osobně se velmi těším na finální stav vozů po absolvování celé cesty, byť tipuji, že my jsme vyhráli jednu z nejvíce terénních částí.

Cestou na západ jsme také překročili jedno časové pásmo a jsme tak o hodinu „blíže“ domovu. Pořád však mám problém večer usnout a to i po čtyřech dnech. Tělo si zkrátka pamatuje, že by ještě mělo být odpoledne. Naštěstí návrat by měl být o něco příjemnější, protože do Prahy přilétáme večer...

Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den první

Vzhledem k vydatným dešťům se prý spousta zvířat vydala do vyšších poloh a tak máme dávat v lesních úsecích pozor hlavně na medvědy. Žádného jsme však neviděli, což navigace sarkasticky shrnula naučeným „bear left". Jediným zvířátkem byla přejetá veverka, bažant a roztomilí potulní pejsci a kočičky.

 [600×373]

Dnešní noc strávíme v již zmíněném dvousettisícovém Blagověščensku. Z dvanáctého patra hotelu Asia mám hezký výhled na nedaleké čínské město Chej-che, se kterým tvoří Blagověščensk zónu volného obchodu. Zítra brzo ráno je v plánu malý průzkum trhů, jeden ze členů výpravy prostě musí koupit tradiční sošku kohouta. Ani zde neumí personál ani slovo anglicky, což se při ceně přes 200 dolarů za pokoj zdá být poměrně děsivé. Že by tolik rozlehlých pater hotelu obsadili pouze místní a čínští byznysmeni?

Možná ano, město jako takové je totiž výrazně „pokročilejší“, ale zase méně zelené, než třeba Chabarovsk. V ulicích vidíte spoustu drahých automobilů (vítězí Infiniti), Ferrari nevyjímaje, podél ulic jsou obchody značek jako NAF NAF, Ecco nebo s.Oliver. A navíc spousta nových či pěkně opravených budov – zkrátka ani kovaný Evropan se zde necítí nikterak zvláštně. I zde se však dají najít čtvrti malých dřevěných baráčků v obležení vysokých paneláků.

Mimochodem, když už jsme u budov: je docela zajímavé, a v Česku nevídané, aby velký bytový dům v prvních patrech už obývali lidé, v prostředních patrech chyběla okna a nejvyšší patra byla teprve nahrubo postavená. Z této části Ruska se mi neodjíždí snadno: příroda je zde opravdu nádherná a člověk si zde může užívat pocitu jakési zvláštní svobody. Na druhou stranu, co si budeme povídat, doma je doma...


Fotogalerie den 1.
 


Fotogalerie den 2.
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil výbuchy min z války

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil…

Lesní požár, který se rozšířil do jižního Chorvatska ze sousední Černé Hory, zřejmě v noci na dnešek způsobil…

 

iSport.cz

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo. Vyřazen z kádru ale nebude

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo.…

Ještě před půlrokem ho nikdo neznal. Do Teplic přišel jako náhrada za Michaela Lüftnera a prvotní pochybnosti…

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme přijímat kritiku, říká Vrbata

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme…

Pro 36letého kanonýra Radima Vrbatu je Florida už sedmou štací v NHL. Když mu před necelým měsícem zástupci…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…