Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zemědělský tahač Tatra na výstavě Země živitelka 2013

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Kopřivnická automobilka Tatra Trucks a.s. představila nejnovějšího zástupce modelové řady Phoenix, jímž je tahač zemědělských návěsů.

Na výstavě Země živitelka 2013 pořádané v Českých Budějovicích od 29. srpna do 3. září předvedla automobilka Tatra Trucks a.s. ve spolupráci se svým dealerem společností Parma servis s.r.o. nový tahač zemědělských návěsů Tatra Phoenix 6x6.

Ten byl vyvinut ve spolupráci s Rolnickou společností Lesonice a.s., testující v současné době trojici prototypů v běžném provozu. Tyto prototypy byly homologovány na základě „individuálního řízení“ pro provoz na pozemních komunikacích jako traktory.

Tahač Tatra Phoenix 6x6 má celkovou délku 6.965 mm, šířku 2.600 mm, výšku 3.250 mm a světlou výšku 325 mm. Rozvor mezi přední a první zadní nápravou u tohoto vozidla činí 3.060 mm, mezi první a druhou zadní 1.450 mm. S ohledem na použití vozidla jsou použity široké nízkotlaké traktorové pneumatiky 500/60 R22,5 vpředu a 600/50 R22,5 vzadu.

Základem tahače je tradiční řešení podvozku v podobě centrální nosné roury, chránící všechny součásti hnacího traktu. Podvozek s výkyvnými polonápravami je vybaven vzduchovým odpružením a má nabízet vynikající průchodnost v těžkém terénu a zároveň vysoký komfort jízdy pro řidiče.

Pohon tahače zajišťuje kapalinou chlazený šestiválec Paccar MX340 o objemu 12,9 l, splňující emisní normu Euro 5. Tato pohonná jednotka je pro tahač k dispozici s výkony 265 kW, 300 kW a 340 kW v kombinaci s manuální 16stupňovou převodovkou ZF, automatizovanou 16stupňovou převodovkou ZF AS-Tronic nebo 6stupňovou automatickou převodovkou značky Allison. Všechny nabízené varianty převodovek lze na přání vybavit integrovaným retardérem.

Vozidlo je vybaveno čtyřmi na sobě nezávislými brzdovými systémy – provozním, nouzovým, parkovacím a motorovým. Na přání je k dispozici kompresní brzda MX Engine Brake. Pro kabinu je nabízena ochrana ROPS/FOPS (bezpečnost kabiny při převrácení). Součástí výbavy tahače je výškově stavitelný zadní traktorový závěs a dvoupalcová točnice. Příď je přizpůsobena pro montáž předního neseného nářadí. V nabídce je i kompletní hydraulika s výstupy v přední i zadní části.

Ve srovnání s vozidly s tuhými nápravami dosahuje tahač značky Tatra v terénu vyšší rychlosti, což znamená, že je schopen za stejnou dobu absolvovat větší počet jízd. Rozložení zatížení váhy návěsu na zadní nápravy vozidla s konfigurací 6x6 oproti 4x4 umožňuje vyšší nosnost návěsu, a tím dále zvyšuje produktivitu přepravy.

Třetí řiditelná náprava dodávaná na přání navíc zmenšuje vnější poloměr otáčení, který v kombinaci s návěsem s řiditelnými nápravami výrazně zlepšuje manévrovatelnost s vozidlem a zamezí jeho nežádoucímu smykování, které opotřebovává pneumatiky a udusává půdu na poli.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - Jetty
3. 9. 2013 18:20
Konkurence
Tak tady vůbec nejde o snahu vytvořit stěžejní prodeje značky v tomto segmentu. Samotný segment zemědělství by ji neuživil... Jde o to, že do zemědělství se prodává určitá část nákladních vozidel a Tatra chce oproti konkurenci nabídnout víc.
Phoenixu se zatím docela daří, Tatra nedávno získala velkou zakázku na blízkém východě a konečně se díky Phoenixu vrátila mezi konkurence schopné auta i u nás a směrem na západ. Za to spolupráci s Dafem dík :yes: Kabina pohodlná, jak se patří, špičkový motor PACCAR (který mimo jiné používají i americké tahače) + to nejlepší z Tatry, koncepce podvozku.
Diskusi co ještě je a není Tatra nechám internetovým kovbojům. Dle mého názoru se jedná o špičkový výrobek, který má smysl koupit ;-)
3. 9. 2013 15:42
DAF CF
:yes:
3. 9. 2013 12:50
Unimog?
Teda nedokazu si predstavit, jak po poli frci Tatrta a ora :-) Ale vyrabet specialni auta je pro Tatru asi jedina sance. Std nakladaku je mraky. Podle moznosti dovybaveni o hydrauliku na predek, zadek i na naves, mne prijde na mysl, jestli z toho nechcou udelat tak trosku vetsi Unimog. Nejvetsim konkurentem Inimogu je traktor, tak by to i davalo smysl. Ze srdce bych Tatre pral, aby to vyslo.
Avatar - euro89
3. 9. 2013 11:58
Re: Tatra
No, v mém případě to nezatrhne rozum, ale finanční možnosti. Jeden kamarád spoluvlastní servis, který se mimo jiné zabývá prodejem a renovacemi osobních Tater, zejména pak typů 613 a T700. Jak sám říká, rukama mu prošla pomalu polovina produkce sedmistovek. Aktuálně má na prodej např. nádhernou T700 po Zemanovi za 1,5mil. nebo perfektně zrenovovanou černou chromku 613 asi za 1,3mil. Ty auta jsou doslova ve stavu nového vozu, ale pro mě jsou prostě nedostupná. A ruku na srdce... i kdybych ty peníze měl, tak je v téhle cenové relaci už tak velký výběr, že bych dal přednost spíše nějaké staré Lancii nebo Morganu. :-) Narodit se dřív, tak v 90. letech se tyhle auta daly sehnat za zlomek dnešní ceny. Ale dnes je pro mě už na pořízení Tatry nejspíš pozdě.
Avatar - wakantanka
3. 9. 2013 09:44
Re: Tatra
S Tatrou je to tak,srdce by velmi chcelo ale rozum to zatrhne. Snad ako veterana ras. Kedysi som mal 613 T3,mat volny garaz ...