Ženeva 2007: Lotus Exige GT3 concept: Extrém mezi extrémy
Těžko věřit, že i automobilka kalibru Lotusu má svoje sportovní oddělení. Leč je to tak, Lotus Sport existuje a dokonce přímo hýří aktivitou, jak dokáže v Ženevě koncept superostré okruhové verze lehkého sporťáku Exige pro sezónu 2007, pojmenované prostě GT3. Dalším šlechtěním dostali konstruktéři ze statečné přeplňované osmnáctistovky Toyota VVTL-i impozantní 271 k při 8000 ot. a 250 Nm při 7000 ot.. O přeplňování se stará bezúdržbové Rootsovo dmychadlo Eaton M62 s bypass ventilem a mezichladičem stlačeného vzduchu, posílení se dočkalo i palivové čerpadlo. Mazání v extrémní zátěži usnadňuje tlakový zásobník oleje Accusump s pomocí dvou olejových chladičů. Součástí agregátu je i hlníková šestistupňová skříň C64 s krátkými převody, standardně montovaný diferenciál s omezenou svorností a vypínatelný trakční systém LTCS. Pětipaprsková litá kola jsou obuta do pneumatik Yokohama A048 R LTS o rozměru 195/50 R16 a 255/40 R17 a brzděna s pomocí kotoučů 308/288 s dvoudílnými čtyřpístkovými brzdiči AP/plovoucími jednopístky Brembo, brzdovými destičkami Pagid RS14, zátěžovou, silikonovou brzdovou kapalinou a ABS. Rám je lepený z hliníkových profilů, karoserie dvoudílná, vycházející z Cup Exige 255, avšak s přidanými spoilery. Podvozek s nestejně dlouhými dvojitými příčnými rameny tlumí dvoucestně nastavitelné tlumiče Öhlins a nastavitelný přední stabilizátor. Nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených 257 km/h, stovku zvládne nová placka za 4 s.