Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Chevrolet Captiva (první dojmy)

Libor Zezulka
Diskuze (68)
Chevrolet vstupuje s novým modelem Captiva do atraktivního segmentu SUV. Co nové súvéčko nabídne, jsme zjišťovali přímo na výstavišti.

Stánek Chevroletu vypadá v Ženevě nenápadně. Na rozdíl od Mercedesu nebo Citroenu nejsou barevné neony na stropě uspořádány tak, aby tvořily znak automobilky či koncernu, exponáty stojí většinou na obyčejném podstavci, žádný heboučký koberec ani mramorová podlaha se nekoná. Člověk skoro nabude dojmu, že Chevrolet nepřivezl do Švýcarska žádné novinky, kvůli finanční tísni vlastníka šetří a raději se nechce příliš ukazovat. Přitom nic není vzdálenější pravdě.

Chevrolet nejenže nepřijel do Ženevy s prázdnou, ale jeho dva nové automobily (Captiva a Epica) představují obrovský skok v designu i zpracování materiálů, s velkou Captivou navíc automobilka vstupuje do atraktivního segmentu velkých SUV. A nutnou podotknout velmi nadějně. Captiva se opravdu povedla. Design zůstal velmi podobný studii S3X, kterou korejský výrobce poprvé naznačil ambice postavit vlastní SUV, což naznačuje sportovní orientaci.

Živé setkání má pozitivní průběh, zejména přední část působí velmi dynamicky až agresivně, což nebývalo u Chevroletu zvykem. Vypadá to, že si budeme muset zvykat. Za rozměrnými pátými dveřmi se ukrývá velký zavazadelník, bohužel s vysoko položenou nakládací hranou, která bude trochu znepříjemňovat život osobám s nižší tělesnou výškou. Asi největší překvapení mi připravila Captiva uvnitř. Pokud máte v paměti Chevrolety uloženy coby laciné automobily s laciným interiérem, rychle změníte názor.

Palubní deska i středová konzola daleko více připomíná současné opely než chevrolety, koncernová spřízněnost zde evidentně zafungovala a Chevroletu Captiva hodně pomohla. Palubní desku z příjemných měkčených a dobře zpracovaných tvrdých materiálů předěluje dlouhá a široká středová konzola osázená optimálně velkými, ale velmi kvalitními tlačítky, která si nezadají s dražší konkurencí. Základem jsou rozměrné ovladače klimatizace a velký otočný regulátor hlasitosti integrovaného audiosystému (slovo integrovaného si zaslouží podtrhnout).

Na vrcholu palubní desky sídlil v mnou zkoumané verzi velký displej opět velmi podobný, ne-li totožný s tím z opelů. Už při statické zkoušce bohužel pohrozila nedokonalým postavením řadicí páka, při řazení prvního a třetího stupně se vystrčeným palcem dotknete ovladačů. Naštěstí nemíříte palcem přímo na tlačítko OFF. Inspiraci opely naznačuje Captiva i skupinou ovladačů na dveřích a ostatně i přehlednou a docela hezkou přístrojovou deskou.

Odkládacích prostor jsem objevil v interiéru dostatek, nechybí držáky na nápoje, jen škoda, že v žádném zkoušeném modelu nebylo možné nastavit volant podélně. Snad nebudou produkční modely podélné nastavení postrádat. Místa skýtá nové „súvéčko“ dostatek, u kolen i hlavy zbývá slušná rezerva, vnitřním prostorem se Captiva zřejmě zařadí mezi premianty ve třídě. S konečným hodnocením však počkejme na test.

Libor Zezulka
Diskuze (68)
4. 3. 2006 17:31
Re: To všech kritikům
Ty to stále nechápeš... právě proto, že Corolla je obdoba Golfu... tak proto ať kluci z Japonska lítaj v Corolle a kluci z Evropě v Golfu... proč by to mělo být naopak... neexistuje jeden racionální důvod... Já bych se také divil, kdyby v Tokiu nějakej fanatik s nickem tomitaiomita tekl z Golfu... proč by to dělal? Vždyť on má k tečení Corollu... pochop Tome...
4. 3. 2006 17:02
Re: To všech kritikům
Já tě tipoval v posledním járu gymplu. Vějšku chválím... to je cesta vzhůru. Ovšem o to víc, Tome nechápu tvé naciojapnské postoje. Opravdu. Dělník v TPCA má 20 za pracovní dobu jak za Marie Terezie... a bydlí v kurníku... ale to neřešme. Ano, já obviňuji 20% evropanů za to, že si vidí akorát do svý aktuální peněženky... Prosím tě, ten neudržitelnej evergreen., že jako Apoštol a spol jsou drazí a japanoprodukt levný... nepiš... nebo napiš porovnání. A komponuj do toho i ty balíčky překvapení v japonskejch "paketech"... Ceny aut jsou takřka stejné... jde o rozdíl cca do 50ti tisíc... To v leasingu ani nepocítíš... Takže je to v něčem jiném. Vím přesně Tome, v čem to je, vím přesně, proč si tu lidí koupí třeba Corollu... neumím :-) to napsat... resp. umím... ale neumím vypustit některá slova ;-) a bez nich by to nebylo pravdivé... Člověče, já to snad nakonec fakt napíšu... ;-)
4. 3. 2006 12:31
Re: To všech kritikům
:-) No, vypadá to, žes to ty, který napsal poslední příspěvek na auto.cz... vždyť... my už teď nebudeme mít o čem diskutovat, viď ;-) Bravo, ža Škodu... P.S. jen... je potřeba vědět, že perlu rozhledu musíš hledat v každé mušli... nestačí jen vědomí globálu... a my tu píšeme o autech... tedy o té jedné mušli... a co jich v oceánu jen je...
4. 3. 2006 12:27
Re: To všech kritikům
Akorát ti nikdo ještě nevysvětlil, že je něco jinýho milovat pohádky bez odpovědnosti za svůj život a hlavně ža život svý rodiny, a něco jinýho je vytvořit pro sebe a své blízké důstojnej svět... Až tu budou ta tvá milovaná procenta... tak pak můžeš zas psát, žes měl pravdu a že je fajn, že to tu totálně zválcovali... co s náma, viď... přece jde o čísla, o procenta... P.S. Kolik živíš krků? a jak? Kolik máš dětí? A učíš je japonsky? Tvůj postoj je -nezlob se- velmi naivní, dětský a postrádá pro mne rozhled a odpovědnost dospělýho chlapa. Když jsi byl malý... miloval jsi nějaká japonská auta, viď, pak jsi šel na střední školu a mezi klukama jsi exceloval tím, že na rozdíl od nich jsi sypal z rukávu ohromující čísla - počty vyrobených aut Toyota... nevím, zda jsi před maturitou, studuješ dál, nebo někde děláš... nevím, ale z tvých zpráv bych spíš odtušil, že táta koupil Corollu či Avensis... a ty tedy vlaješ praporem TTT... akorát jsi ještě asi nepořizoval svejm trojčatům zimní vybavení na lyžařskej zájezd... z vejplaty co ti jednou vyplatí někde z Nošivic, nebo z Kolína... otiskni tu pak výplatní pásku... abychom věděli, co je to TTT... seženu ti na ukázku obdobnou výplatní pásku třeba od VW... P.S. Neudržitelné, Tome.
3. 3. 2006 21:21
Re: VW je najlepší
:-) :yes: ;-)