Ženeva živě: Chevrolet Captiva (první dojmy)
Stánek Chevroletu vypadá v Ženevě nenápadně. Na rozdíl od Mercedesu nebo Citroenu nejsou barevné neony na stropě uspořádány tak, aby tvořily znak automobilky či koncernu, exponáty stojí většinou na obyčejném podstavci, žádný heboučký koberec ani mramorová podlaha se nekoná. Člověk skoro nabude dojmu, že Chevrolet nepřivezl do Švýcarska žádné novinky, kvůli finanční tísni vlastníka šetří a raději se nechce příliš ukazovat. Přitom nic není vzdálenější pravdě.
Chevrolet nejenže nepřijel do Ženevy s prázdnou, ale jeho dva nové automobily (Captiva a Epica) představují obrovský skok v designu i zpracování materiálů, s velkou Captivou navíc automobilka vstupuje do atraktivního segmentu velkých SUV. A nutnou podotknout velmi nadějně. Captiva se opravdu povedla. Design zůstal velmi podobný studii S3X, kterou korejský výrobce poprvé naznačil ambice postavit vlastní SUV, což naznačuje sportovní orientaci.
Živé setkání má pozitivní průběh, zejména přední část působí velmi dynamicky až agresivně, což nebývalo u Chevroletu zvykem. Vypadá to, že si budeme muset zvykat. Za rozměrnými pátými dveřmi se ukrývá velký zavazadelník, bohužel s vysoko položenou nakládací hranou, která bude trochu znepříjemňovat život osobám s nižší tělesnou výškou. Asi největší překvapení mi připravila Captiva uvnitř. Pokud máte v paměti Chevrolety uloženy coby laciné automobily s laciným interiérem, rychle změníte názor.
Palubní deska i středová konzola daleko více připomíná současné opely než chevrolety, koncernová spřízněnost zde evidentně zafungovala a Chevroletu Captiva hodně pomohla. Palubní desku z příjemných měkčených a dobře zpracovaných tvrdých materiálů předěluje dlouhá a široká středová konzola osázená optimálně velkými, ale velmi kvalitními tlačítky, která si nezadají s dražší konkurencí. Základem jsou rozměrné ovladače klimatizace a velký otočný regulátor hlasitosti integrovaného audiosystému (slovo integrovaného si zaslouží podtrhnout).
Na vrcholu palubní desky sídlil v mnou zkoumané verzi velký displej opět velmi podobný, ne-li totožný s tím z opelů. Už při statické zkoušce bohužel pohrozila nedokonalým postavením řadicí páka, při řazení prvního a třetího stupně se vystrčeným palcem dotknete ovladačů. Naštěstí nemíříte palcem přímo na tlačítko OFF. Inspiraci opely naznačuje Captiva i skupinou ovladačů na dveřích a ostatně i přehlednou a docela hezkou přístrojovou deskou.
Odkládacích prostor jsem objevil v interiéru dostatek, nechybí držáky na nápoje, jen škoda, že v žádném zkoušeném modelu nebylo možné nastavit volant podélně. Snad nebudou produkční modely podélné nastavení postrádat. Místa skýtá nové „súvéčko“ dostatek, u kolen i hlavy zbývá slušná rezerva, vnitřním prostorem se Captiva zřejmě zařadí mezi premianty ve třídě. S konečným hodnocením však počkejme na test.