Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

24h Nürburgring: Automobilová párty roku

Diskuze (1)
Řev motorů, fanoušci v každé zatáčce, hlasitá hudba a hektolitry vypitého piva.

Největší závod na nejslavnějším okruhu světa… Vydali jsme se na Nürburgring zjistit, jak vypadá legendární čtyřiadvacetihodinovka v Zeleném pekle z pohledu běžného návštěvníka.

Nürburgring je místo, které by měl navštívit každý příznivce automobilů nebo motorsportu. Vzdálenost necelých 700 km od Prahy z něj činí relativně dostupné místo, a proto není problém vyrazit na víkend nasát atmosféru legendárního závodu.

Německá organizace se projeví už při příjezdu. Vše je dobře značené a najít volné parkovací místo není problém. Čtyřiadvacetihodinovka je navíc jistou formou lidové zábavy. Nepřekvapí proto přijatelné ceny vstupenek (35 euro na jeden den) i služeb (jídlo v řádu jednotek eur, pivo za dvě až tři eura), ale ani davy německých fanoušků.

Se základní vstupenkou navíc může návštěvník doslova kamkoliv. Na severní smyčce je možné pozorovat závod z libovolného místa – auta se prohání vždy jen v několikametrové vzdálenosti a diváky od nich dělí pouze svodidla a ochranný plot.

Nordschleife – underground

Severní smyčka je tím, co dalo Nürburgringu slávu. Na první pohled je každá zatáčka tím nejzajímavějším místem na trati. V každém přehlednějším úseku se nachází kemp s kompletním zázemím, přírodními tribunami a tisíci diváků.

Někteří z nich v době startu na okruhu očividně tráví několikátý den. Pravidlem jsou nejrůznější grily, ohniště a u nich vyskládané zásoby piva. Mnozí fanoušci mají vlastní párty stany nebo improvizované tribuny z lešenářských trubek.

Pro mnoho z přítomných Němců je závod především záminkou k párty nebo rovnou vlastnímu hudebnímu festivalu.

Südschleife – svět profesionálního závodění

Po několika kilometrech chůze rozbahněným lesem rezignujeme na touhu obejít celý okruh. Auta po objetí Severní smyčky přejíždí na novější část okruhu, tzv. Jižní smyčku. Základní vstupenka platí samozřejmě i tam, dostat se dá prakticky kamkoliv s výjimkou VIP salónků.

Cílová rovinka jen těsně míjí městečko Nürburg, které dalo název celému okruhu. Najít zde parkovací místo je už obtížnější, ta nejlépe dostupná parkoviště jsou pochopitelně obsazená od samého počátku.

Čisté tribuny, nasvícená rovinka před boxy a široká a přehledná trať jsou úplně jiným světem – tím, co známe ze všech ostatních okruhů. Náročnější návštěvník zde najde vše, co očekává, zatímco skalní příznivce kultu Nordschleife sem, do centra profesionálního motorsportu a komerce, zřejmě vůbec nezavítá.

Závod

Z 202 startujících jich cílovou vlajku nakonec vidělo 135. Z nich dokázal největší počet kol (156) obkroužit tým Manthey Racing s Porsche 911 GT3 RSR. Svým výkonem ustanovila čtyřčlenná posádka nový rekord, když překonala svých 155 kol z roku 2009. Manthey Racing se navíc zapsal do seznamu vítězů již popáté.

Špičku tvořily profesionální závodní vozy nejen od Porsche, ale také Audi, BMW, Mercedesy a další. Na trať vyjely i speciály jako Aston Martin V12 Zagato, Glickenhausovo Ferrari N. Technology P 4/5 Competizione nebo rarity Ginetta G50 a Artega GT.

V zástupu pomalejších aut byly poloprofesionální závodní auta, postavená převážně na základě BMW, starší Porsche, ale také auta, jejichž účast slouží k propagaci: Mini Coupé, Hyundai Genesis, Peugeot RCZ nebo třeba nový Ford Focus. Chybět nemohl ani legendární Volker Strycek s Oplem Manta.

V hloubi pole se objevují i opravdoví nadšenci, kterým v závodění nebrání ani omezený rozpočet. Mezi mnohamilionovými závoďáky se proto prohání starší Golfy (samozřejmě i s dieselovými motory), Peugeot 206 nebo SEAT Ibiza druhé generace.

Diskuze (1)