Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

450 koní od Audi

Michal Fokt
Diskuze (53)
Sáhodlouhé diskuse o tom, jestli je největší žihadlo vyšší střední třídy BMW M5, nebo Jaguar S-Type R, se rozhodlo rázně ukončit Audi, které vytvořilo trumf jménem RS 6.

Sáhodlouhé diskuse o tom, jestli je největší žihadlo vyšší střední třídy BMW M5, nebo Jaguar S-Type R, se rozhodlo rázně ukončit Audi, které vytvořilo trumf jménem RS 6.

Etalonem pro sportovně laděnou limuzínu vyšší střední třídy je v současnosti BMW M5, ke kterému se velmi těsně přiblížil Jaguar S-Type R, zatímco ostatní se drželi v uctivé vzdálenosti. V Ženevě se však představí hodně ostré Audi RS6, které je připraveno převzít roli jedničky. Recept na výkon i točivý moment se jmenuje, stejně jako u menšího kombi RS 4, biturbo. Z vidlicového osmiválce 4,2 l s pětiventilovou technikou technici díky dvojici turbodmychadel a stejného počtu chladičů stlačeného vzduchu dostali výkon 331 kW a působivý točivý moment 560 N.m. Největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h vůz zvládne za 4,9 s a za dalších 13,1 s již uhání rychlostí 200 km/h.

Standardně je Audi RS obuto do osmnáctipalcových litých kol o rozměru 225/40, na přání je však možné získat též devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami 255/35. Síla motoru se bude přenášet na všechna kola prostřednictvím pětistupňové samočinné převodovky s možností volby sportovního režimu i sekvenčního řazení.

Výroba Audi RS 6 se rozeběhne v létě tohoto roku, a to jak v provedení sedan, tak i kombi.

Michal Fokt
Diskuze (53)