Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

500 nových luxusních sedanů na českých značkách v roce 2010

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
V listopadu se o vítězství mezi luxusními vozy svorně podělilo sedmičkové BMW s Mercedesem S. Za celý rok se registrace v luxusním segmentu přiblíží pěti stům.

Celý trh v této malé, ale prestižní kategorii zaznamenal nárůst. Zatímco před rokem našlo nové majitele 41 luxusních automobilů, letos jich bylo o 12 více, tedy 53. Tento zisk logicky znamená +29,3 %.

Pomyslné zlato patří tentokrát dvěma vozům, jak již bylo naznačeno v titulku. BMW 7 i Mercedes S si jej připisují za 14 přírůstků. Na třetí příčce najdeme Audi A8 s 11 kusy, na čtvrté pak supersportovní Porsche Panamera, které má na svém kontě 6 aut. První pětku uzavírá kupé CL od Mercedesu (4), pořadí znovu doplňují Jaguar XJ a Volkswagen Phaeton s pouhými dvěma exempláři. Lexus LS znovu vůbec nebodoval.

S loňskem můžeme srovnávat pouze tři soupeře. Sedmičkových BMW bylo před rokem 15, u něj to znamená negativní znaménko minus a 6,7 % k tomu (o jeden méně). Stuttgartská S-Klasse spadla o -17,6 %, ztratila 3 auta ze 17. Panamera klesla o -25 %, v listopadu 2009 se jich prodalo osm.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v listopadu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období11/20101-11/201011/20101-11/2010
1.BMW 71410426,4%23,6%
1.Mercedes-Benz S1411826,4%26,8%
3.Audi A8119720,8%22,0%
4.Porsche PANAMERA67611,3%17,3%
5.Mercedes-Benz CL4147,5%3,2%
6.Jaguar XJ2103,8%2,3%
6.Volkswagen PHAETON273,8%1,6%
-Ostatní modely0140,0%3,2%
-CELKEM53440100,0%100,0%

Celkový trh v této kategorii za jedenáct měsíců stoupl oproti stejnému období roku 2009 z 318 na 440 registrací, tedy o 38,4 %. V nadpisu slibovaná pětistovka tedy nakonec za celý rok padnout nemusí, ale objem této kategorie se jí velmi přiblíží.

Králem mezi luxusními koráby českých silnic je i nadále Mercedes-Benz S. Ten se navzdory tomu, že je z celé čtveřice německých konkurentů v této kategorii nejstarší, prodává stále velmi dobře. Celkové vedení mu patří díky 118 kusům, jeho podíl je 26,8 %. Bavorská sedmička ztrácí nadále čtrnáct aut (104, 23,6 %). Audi A8 dotahuje (97, 22 %) a může řadu 7 ještě teoreticky připravit v prosinci o celkové stříbro.

Supersportovní Porsche s pěticí dveří se musí spokojit se čtvrtou příčkou, zatím má 76 registrací a 17,3 %. Toto umístění mu už s největší pravděpodobností zůstane, neboť na Mercedes, BMW a Audi hodně ztrácí, ostatní čtyři modely, které letos bodovaly, jej ovšem následují s opravdu úctyhodným odstupem. Japonský Lexus LS a kupé Mercedes CL to dotáhly na 14 kusů, Jaguar XJ má 10 a konečně VW Phaeton 7.

Mercedes S ztratil -3,3 %. Za jedenáct měsíců minulého roku bylo zaregistrováno 122 vozů, letos o čtyři méně. BMW řady 7 si meziročně nepolepšilo, ani nepohoršilo. Audi A8 má na kontě o 68 aut více, což představuje mohutných +234,5 %. Ještě vyšší údaj má Panamera (o 280 % více), v žebříčku se ale objevila až v srpnu 2009. Lexus LS ztratil -6,7 % (-1), Mercedes CL má o osm vozů méně (-36,4 %).

Mezi vznětovými motory zvítězilo BMW 7, alespoň co se počtu kusů týče. Bylo jich nově zaregistrováno 11, v procentech má tedy 78,6 %. Audi A8 vykazuje poměr 2:9, jinak také vyšších 81,8 %. Podíl agregátů CDI u Mercedesu S byl 57,1 % (8 kusů). Jaguar XJ a VW Phaeton měly přesnou polovinu turbodieselů, u nich to znamená remízu 1:1.

Z tohoto přehledu jsme tradičně vynechali Panameru, u které byste turbodiesel pod kapotou zatím hledali marně, objeví se zřejmě až v příštím roce. Lexus LS jej také nenabízí, ale ten v měsíčním pořadí zcela chybí. Rovněž listopadovou čtveřici nových kupé CL od Mercedesu poháněly výhradně zážehové agregáty.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar - white label
3. 1. 2011 18:07
Re: mam radost
No, právě... ;-)

P.S. Ale přiznám se, že třeba já mám taky jednu RZ končící dvěma nulama a jednu, se třema nulama a nestálo mě to ani korunu... :-O
Takže jsem vlastně taková "nula" úplně zadarmo, která "okrádá" nejen stát, ale dokonce i jeho úředníky... 8-s :-)
3. 1. 2011 16:34
Re: mam radost
v očích normálních lidí se tím sami degradují. Je to jejich boj....

Nechápu, proč nejsou schopni zavést, podobně jako třeba na Slovensku, SPZ podle vlastního výběru, samozřejmě za poplatek. Exhibicionisti by se vyblbli a stát by z toho měl nějaké love. Aha vlastně už vím, kamarádíčkové na úřadě by z toho neměli bakšiš. Tak nic, beru zpět :*)
Avatar - white label
3. 1. 2011 13:28
Re: mam radost
Proč si to myslíš, že by...?
[odkaz]
>:-[]
Avatar - saldy
3. 1. 2011 08:52
Re: Co uz...
nerozumím řeči tvého kmene ;-\
2. 1. 2011 23:34
Re: Prémia
minimalne u dealeru vw :-) Ale cinani po tom pujdou, jako slepice po flusu >:D