A nejvíc aut chce letos prodat... Tipněte si!
Zatímco se dva perou o pozici světové jedničky, smát se možná bude třetí. Toto rčení platí teď i v autoprůmyslu, jenž se v posledních letech nesl ve znamení boje Toyoty a Volkswagenu o pozici světové jedničky. VW sice vloni prvenství Japoncům vyfoukl, radovat se ale asi nebude dlouho, slušně našlápnuto má totiž Renault-Nissan.
Za první čtyři měsíce letošního roku prodal koncern Volkswagen 3,32 milionu aut, Toyota 3,06 milionu, ovšem Renault-Nissan byl s 3,02 miliony těsně v patách. A nyní už zřejmě šéf aliance Carlos Glosn ví víc, než my a na mítinku akcionářů minulý měsíc prohlásil, že v pololetí očekává, že se dostane na špičku a do konce roku náskok ještě zvýší. A to aniž by o tento cíl automobilka usilovala.
Renault-Nissan, to totiž není jen Renault a Nissan. Do portfolia patří také značky Lada, Mitsubishi, Dacia a Infiniti. A zatímco VW v uvedeném období kleslo o procento a Toyota šla nahoru o šest, všechny značky Renault-Nissan rostou. Infiniti o 24 %, Renault o 10 %, Lada o 8 %, Nissan a Dacia o 7 % a Mitsubishi o 5 %. Navíc má aliance zhruba 12% podíl na celosvětových prodejích SUV a crossoverů, které mají největší růstový potenciál.
S tím asi u Volkswagenu úplně nepočítali...