A zase to Mansory... Gronos je extrémní Mercedes třídy G
Mansory Gronos patří k nejextrémnějším proměnám Mercedesu třídy G a na letošním ženevském autosalonu se představila její nejnovější podoba. Hlavní změny se přitom odehrávají v oblasti designu karoserie.
Německý úpravce decentně zjemnil tvary všech svých nových karosářských dílů od předního nárazníku a masky chladiče s kapotou motoru přes blatníky, rozšiřující Mercedes-Benz o 40 mm na každé straně, novinky nalezneme také na zadním nárazníku.
Všechny nové karosářské komponenty z produkce Mansory Design & Holding GmbH pro Mercedes-Benz třídy G jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Proměnu exteriéru pak spolu s nimi podtrhuje světelná rampa nad čelním oknem a 23-palcová kola Spider obutá do pneumatik o rozměrech 305/35 R23.
Gronos se vedle nepřehlédnutelného exteriéru může pochlubit i výkony své pohonné jednotky. Mansory za základ své kreace používá Mercedes-Benz G 63 AMG, jenž již ve své sériové podobě nabízí výkon 400 kW (544 k) a točivý moment 760 N.m.
Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru je ladiči úpravce kompletně přepracován a součástí jeho úprav je instalace nového přeplňování, sání i výfukového systému. Výsledkem všech provedených úprav je výkon 618 kW (840 k) a točivý moment 1150 N.m.
Mansory Gronos je ovšem kromě svého vzhledu a výkonů připraven ohromit i provedením interiéru. Prostoru pro cestující totiž vládne červená kůže v kombinaci s obložením uhlíkových vláken.
Pozornost si rozhodně zaslouží i zadní sedadlo, které tvoří dvě samostatná křesla posunutá prakticky až do zavazadlového prostoru, aby byl vytvořen více než velkorysý prostor pro nohy na nich usazených cestujících. Samozřejmostí je pak výkonný multimediální systém s obrazovkami umístěnými na zadní straně opěradel předních sedadel.