Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth 500C: Nabroušená otevřená pětistovka se štírem ve znaku

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Abarth představí v Ženevě poslední přírůstek v řadě sportovně laděných variant Fiatu 500. Pozornosti dvorního ladiče italského výrobce totiž neunikl ani polokabriolet 500C se shrnovací střechou.

Abarth 500 C si zachovává styl výchozího modelu, přidává k němu ale například lakování kombinací tmavě šedé a světle šedé barvy, nová sedmnáctipalcová kola, nebo vylepšenou aerodynamiku při jízdě s otevřenou (jinak elektricky ovládanou) látkovou střechou. Ta může být buď černá, nebo v barvě titanové, k dispozici jsou i dvě kombinace korespondující s karoserií. Abarth 500C má také zadní skleněné okno a brzdové světlo ve střešním spoileru. Dvojitá koncovka výfuku je u automobilu sportovního ražení samozřejmostí..

Ostrá pětistovka má pod kapotou přeplňovanou čtrnáctistovku T-Jet (přesný zdvihový objem je 1369 cm3) s výkonem 103 kW (140 k) v 5000 min-1. Točivý moment vrcholí 206 Nm ve 2000 min-1. O doping šestnáctiventilového čtyřválce se stará turbodmychadlo IHI.

Převodovka Abarth Competizione má šest stupňů a disponuje elektrohydraulickým systémem MTA (Manual Transmission Automated). Lze tedy řadit automaticky i manuálně, k dispozici jsou pádla pod volantem. Ústrojí má navíc režim Sport, který se dá použít jak při přímé, tak i při samočinné změně rychlostních stupňů. Informaci o tom, kdy přeřadit, podává pomocí diod indikátor GSI. Ovladatelnosti a trakci pomáhá elektronická uzávěrka jinak mechanického diferenciálu TTC (Torque Transfer Control).

Zavěšení vpředu obstarávají vzpěry McPherson, vzadu jsou torzní tyče. Bezpečnostní prvky představuje zejména sedm airbagů (dva přední, dva boční, dva okenní a jeden kolenní pro řidiče). Vůz je samozřejmě vybaven celou řadou elektronických pomocníků od ABS před distribuci brzdné síly EBD, stabilizaci, ASR, kontrolu trakce, asistent při rozjezdech do kopce, při brzdění se pak hodí HBA (Hydraulic Brake Assistance).

V režimu Sport zrychluje pětistovka se shrnovací střechou z 0 – 100 km/h za 8,1 s, maximální rychlost překračuje magickou dvoustovku (205 km/h). Přitom za své služby žádá v kombinaci jen 6,5 l na 100 km.

Zákazníci se svých prvních vozů dočkají dle slov automobilky za několik měsíců. Logickým časem pro uvedení Abarthu 500C na trh je letní sezona.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)