Abarth 595: Je libo turismo, nebo competizione?
Abarth rozšíří nabídku upravených pětistovek o verzi 595, která bude dostupná v provedeních turismo a competizione, přičemž každé z nich cílí na jiné zákazníky. Světová premiéra Abarthu 595 proběhne na prosincovém autosalonu v Boloni.
Abarth 595 bude v obou verzích poháněn přeplňovaným čtyřválcem 1,4 Turbo T-Jet vyladěným na výkon 118 kW. Točivý moment v módu Sport vrcholí hodnotou 230 Nm v 3000 min-1. To jsou stejné parametry jako v případě Abarthu 500 s kitem esseesse.
Automobil zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 s a jede maximální rychlostí 211 km/h. V kombinovaném cyklu činí spotřeba paliva 6,5 litrů benzinu na 100 km.
Verze turismo je podle Abarthu určena všem, kteří sice milují sportovnost a vysoký výkon, ale zároveň požadují eleganci a osobitost. Abarth 595 turismo bude standardně dodáván s elektromechanickou převodovkou Competizione s řazením pádly pod koženým volantem.
Vůz bude mít dvoubarevnou karoserii, exemplář vystavený v Boloni bude kombinovat červenou Officina s šedou Pista, přičemž tyto barvy budou odděleny bílým proužkem. Elegantní vzhled podtrhují 17palcová hliníková kola v titanovém provedení. Černo-červené barevné schéma je použito i uvnitř.
Naproti tomu variantu competizione si podle Abarthu pořídí spíše puristi a sportovní nadšenci. Tím nejdůležitějším prvkem Abarthu 595 competizione je totiž ten, že místo elektromechanické převodovky používá pětistupňový manuál.
Karoserie vozu je lakována šedou Record, 17palcová kola v titanovém provedení se od verze turismo liší jiným designem, navíc se za nimi rýsují žluté brzdové třmeny od firmy Brembo.
Sportovní sedačky s nápisem 595 na integrovaných opěrkách hlavy kombinují Alcantaru s kůží.
Obě provedení se pak shodují v hliníkovém logu 595 na boku karoserie a víku zavazadlového prostoru, které odkazuje na původní Abarth 595, postavený na základech originálního Fiatu 500.
Zákazníci si od začátku letošního prosince mohou k autu pořídit kožená zavazadla Tramontano s nápisem turismo, respektive competizione, která jsou stejné barvy jako čalounění interiéru těchto Abarthů. Zájemci si mohou také připlatit za vylepšení brzdového systému a podvozku.