Abarth postavil moderní poctu svému slavnému závoďáku. Bohužel ji nekoupíte
Společnost Abarth se rozhodla zajímavým způsobem připomenout jedno pozoruhodné auto z její historie.
Jmenuje se Abarth 1000 Sport Prototipo (SP) a ve své době, tedy v 60. letech minulého století, šlo o úspěšný závodní speciál. Jen 3445 mm dlouhý, 930 mm vysoký a pouhých 480 kg vážící vůz poháněl uprostřed umístěný litrový čtyřválec o výkonu 105 koní, který ho dokázal rozjet až na 230 km/h. Abarth jako největší úspěch stroje uvádí vítězství ve své třídě v závodě Nürburgring 500 km v roce 1966.
Tradiční italská značka se nyní rozhodla drobný závoďák připomenout jeho moderní interpretací. Za základ zvolila Alfu Romeo 4C Spider, kterou ovšem po vzhledové stránce upravila tak, aby připomínala Abarth 1000 SP.
Spider tak dostal nové světlomety, "baculatější" blatníky a zejména řadu nových otvorů v karoserii. Dostalo se také na ochranný rám za sedadly. Některými detaily je novinka svému vzoru tedy opravdu velice podobná.
Co však v přímém srovnání se vzorem vynikne, je rozdílná velikost. Alfa Romeo 4C není zrovna velkým autem, přesto vedle Abarthu 4C Spider vypadá obrovsky. Ale to jen ukazuje, jaký vývoj potkal i lehké sporťáky.
Technika zůstala zřejmě bez pozornosti, Abarth totiž zmiňuje přítomnost uprostřed uloženého turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválce o objemu 1742 kubických centimetrů a výkonu 240 koní (177 kW).
Jestli se vám moderní interpretace závodního Abarthu ze 60. let líbí, a rádi byste si takové vozítko třeba i pořídili, pak s pravděpodobností hraničící s jistotou máte smůlu. Jde totiž podle všeho o pouhé designové cvičení a jednokusovou záležitost. Abarth 1000 SP ostatně údajně také existuje v jediném exempláři.