AC Schnitzer - Tension ve Frankfurtu 2005
Dvorní ladič mnichovské automobilky BMW AC Schnitzer si vzal do parády nové BMW M6, přiostřil jej a vymáčkl několik desítek koní navíc.
Komu by u M6 nestačil tovární vzhled a sériových 507 koní, ať zaťuká u AC Schnitzer a dostane ještě víc. Firma si pohrála s elektronikou motoru, vyměnila výfukový systém a výkon se vyšplhal na hodnotu 552 koní a točivý moment na 540 Nm (v sérii 520 Nm). S takovou porcí výkonu dokáže upravená M6 akcelerovat z nuly na sto za 4,5 sekundy (o desetinu rychleji než v sérii) a ručička tachometru se zastaví až u hodnoty 325 km/h (v sérii elektronicky omezena na 250 km/h).
K bezpečnému zastavení poslouží obrovské koutouče o průměru 374 mm s novými osmipístkovými brzdiči vepředu, na zadních kolech zůstaly sériové čtyřpístky. Podvozek získal ještě sportovnější ráz a o 30 milimetrů menší výšku, standardní 19 palcová kola byla vyměněna za 20 palcová o rozměru 285/30 vpředu a 325/25 vzadu. Stopy po ladičské ruce zůstaly i na vnějším designu, vůz obdržel jiné spoilery a hlavně extravagantní dvoubarevný lak magic-orange/carbon-grey. Konstruktéři z AC Schnitzer dostatečně uplatnili svou kreativitu i v interiéru.
Tuto upravenou M6 si AC Schnitzer cení na 266.000 euro (necelých osm milionů Kč), běžná M6 přitom v Čechách stojí 3 359 800 Kč, tak uvidíme, jestli o takový kousek bude zájem. AC Schnitzer zatím se sériovou výrobou nepočítá, jedná se spíš o výstavní kousek pro účely frankfurtského autosalonu. Ale kdo ví...