Acura 4-Motor EV Concept: Speciální NSX se čtyřmi elektromotory pro Pikes Peak
Tento týden se v americkém Coloradu koná již tradiční Pikes Peak International Hill Climb. Letošního ročníku závodu na vrch Pikes Peak se účastní i Honda, která v něm nasadí speciál na bázi supersportu NSX. Ten se na americkém trhu prodává se znaky Acury, a tak i tento speciál nese loga luxusní divize Hondy.
O pohon prototypu se starají čtyři elektromotory, jeden pro každé kolo, což je řešení umožňující nezávislé poslání síly na každé z kol. Taková technika byla použita již v loňském speciálu na bázi Hondy CR-Z, letošní koncept ale využije vylepšený systém. Při jeho vylepšování konstruktéři vycházeli ze zkušeností z loňského závodu.
Technika byla vyvinuta v honbě Hondy za vznikem auta s perfektními jízdními vlastnostmi, což se při jízdě na Pikes Peak plné zatáček bude nepochybně hodit. Obdobný systém už najdeme ve stávající NSX, které používá dva elektromotory u zadní nápravy. Ty však doplňuje ještě spalovací agregát – 3,5litrová V6 bi-turbo – a jeden elektromotor u přední nápravy.
Speciální elektrický koncept inspirovaný tvary a technikou NSX bude nasazen mezi elektrickými prototypy, za jeho volant se posadí závodník Tecuja Jamano. Na něj čeká souboj s Rhysem Millenem na speciálu eO PP100 nebo legendárním Nobuhirem Tadžimou, který bude stejně jako loni pilotovat speciál Tajima Rimac E-Runner Concept_One vyvinutý s chorvatským výrobcem elektrických supersportů Rimac.
Nové NSX však Honda nebude na Pikes Peak propagovat jen elektrickým speciálem. Závodu se zúčastní i duo sériových NSX. Značka Acura poskytne i pace cary, NSX, SUV MDX a sportovní sedan TLX.
Letošní ročník závodu na vrch Pikes Peak odstartoval již v pondělí 20. června technickou přejímkou. V dalších dnech budou následovat tréninky a kvalifikace, samotný závod se odehraje v neděli 26. června. Letos je to jubilejních 100 let od prvního ročníku tohoto závodu.