Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura Precision Concept: Chystá se restart značky?

Michal Fokt Michal Fokt 13. 1. 2016
17
18
Zobrazit náhledy (17)
Acura RL Acura RL Acura RL Acura RL Acura RL Acura RL Acura RL Acura RL Acura RL Acura RL Acura RL Acura RL
Vypadá to, že hybridní supersport NSX se stane impulzem k renesanci první japonské luxusní značky. A tohle by měla být cesta...

Koncem osmdesátých let Hondu napadlo postavit se evropským prémiovým automobilkám s vlastní značkou a výsledkem byl brand Acura s velmi zajímavým portfoliem - prestižním sedanem a kupé Legend, kupé Integra a nedlouho poté i supersportem NSX. Trh novinku přijal pozitivně a motivoval k obdobnému kroku i Toyotu a Nissan. Honda však následně začala přemýšlet nikoli o tom, co zákazník této třídy chce, ale o tom co by mu ještě mohlo stačit a situace využil Lexus, jenž Acuru de facto vymazal ze světa.

Zdá se však, že teď má Acura v plánu se vrátit v plné síle. Od loňského léta má nového šéfa Jona Ikedu, což je překvapivě designér ...opravdu překvapivě? Právě anonymní design je Acuře vytýkán asi ze všeho nejvíce (společně se zalíbením v autech s pohonem předních kol) a vše naznačuje tomu, že právě v oblasti vzhledu se chystá doslova revoluce.

Acura má nové NSX a právě hybridní superauto s high-tech hybridním systémem jako by mělo být odrazovým můstkem pro restart značky. V Detroitu se představuje studie Precision Concept, která vypadá, jako by stylisté dostali zadání aplikovat tvary supersportu na midsize sedan. Acura Precision má agresivní příď s nově koncipovaným pětiúhelníkem, jemuž říkají "diamantový pětiúhelník", dlouhou kapotou, linií střechy ve stylu kupé a ostrými liniemi a přechody. Japonci (respektive Američané) slibují, že koncept je předobrazem toho, jak teď bude Acura dělat své sedany ...a tím pádem i zbytek portfolia.

A jak se na luxusní značku sluší, začne pěkně "odshora", prvním modelem v novém stylu bude nástupce modelu RLX, ba co víc, dokonce se spekuluje o tom, že mu Honda vrátí označení Legend! Ostatně pod logem "Áčka" se v Detroitu neobjevil tradiční slogan Advance, ale Precision Crafted Performance, jenž Acura používala před čtvrtstoletím.

Pokud Acura skutečně naznačený směr udrží, což by v případě "Legendu" znamenalo (s ohledem na expresivní design současných Lexusů) sahat na tento design jen minimálně (pokud vůbec), mohla by zabojovat o ztracené pozice. K tomu ale není třeba jen vzhled, ale i technika. V tomto ohledu stojí za pozornost, že má Precision Concept přední nápravu umístěnou jako zadokolky, což může, ale bohužel nemusí být náznakem věcí příštích. Ostatně starší zprávy informovaly, že Acura zvažuje u všech svých modelů přechod na pohon všech kol, možná si tedy Japonci po 25 letech uvědomili, že s předokolkami to nepůjde.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - TeeJay
Acura
TeeJay
| 13. 1. 2016
na to usuzuješ z tohoto konceptu nebo něčeho jiného?
Avatar - praděda7
Acura
praděda7
| 13. 1. 2016
This is more likely the beginning of the end, Hachigo san... ;-\
Avatar - TeeJay
Restart......
TeeJay
| 13. 1. 2016
Pozor, já neřekl, že je Acura převlečená Honda, jedinou výjimkou je ILX, což je prostě Civic. Jsou tam sice díly společné, jako je platforma nebo motory, ale jinak jsou rozdíly třeba v zavěšení (respektive byly), převodovkách, systémech pohonu. Acura má v portfoliu těch tech-hračiček poměrně dost. Spíš byl problém v tom, že v řadě případů byla Honda záměrně bržděná, aby se to dalo vypíchnout u Acury, viz třeba 5AT.

To, že je to "lepší Honda" jsem myslel ve vztahu k tomu, že jsou Acury povětšinou předokolky, takže se značka od Hondy není schopná dostatečně odpoutat. A situaci ještě zhoršuje fakt, že se u řady modelů prováděl rebadgeing a Acury byly a jsou prodávány jako Honda. Pro Hondu na daných trzích fajn, pro Acuru problém. navíc to "sdílení" už v poslední době dostoupilo vrcholu, když už acura ani neměla V6 3.7, ale 3.5 jako Honda, bylo to na nejlepší cestě zavřít.

Honda si může vybrat - buď vytvořit silný brand jako VW, který má vše od up! po Phaeton a Touareg nebo reálně posunout Acuru výš. Mám za to, že si vybrali správně.
Avatar - TeeJay
Restart......
TeeJay
| 13. 1. 2016
Já bych si taky ve vyšší střední předokolku nekoupil, jakkoli sofistikovanou. ;-) A hybridní SH-AWD stojí balík.
Avatar - Individualita
Restart......
Individualita
| 13. 1. 2016
Že si to myslí je důkazem dobrého marketingu, ale realita je aktuálně bohužel jinde.