Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura RD-X se představila

Libor Zezulka
Diskuze (0)
Studie Acura RD-X, o jejíž podobě jste si mohli již udělat obrázek před nedávnem, má nyní už zcela konkrétní tvary.

Jak už jsme mnohokrát uváděli, na spadnutí je zřejmě založení nové kategorie sportovně užitkových kupé, nyní se jen čeká, kdo bude první. Na aktivity řady evropských a japonských automobilek zareagovala také americká Acura, která stvořila studii RD-X. Ta je opravdu nezvykle tvarovaná, a to nejen zvenčí. Promyšlené prosklení vozu včetně zádě (a střechy) umožní nejspíš i při výrazně klínovitém profilu dobrý výhled všemi směry.

Vnitřek studie rozhodně nezaslouží pojmenování interiér, je to spíše kokpit létajícího talíře, a i na to by snad jeho přístrojová deska byla příliš futuristická. V RD-X se pohodlně usadí čtyři cestující, v případě nutnosti lze zadní sedadla poněkud nezvykle sklopit nikoliv do podlahy, ale bokem.

RD-X využívá upravený podvozek větší Acury MDX, jinak je ale jeho technika zcela jiná. Jak je momentálně u Hondy módní, pohonné ústrojí tvoří zážehový motor i-VTEC, tentokráte o objemu 2,4 l, a elektromotor IMA. Tato kombinace disponuje výkonem 184 kW a ve spojení se sportovně naladěným podvozkem bude jistě zdrojem zajímavých sportovních zážitků. Zatímco zážehový čtyřválec pohání přední nápravu, IMA se stará o tu zadní, jde tedy o vůz se stálým pohonem všech kol, jejichž rozměr je 235/60 R 18. Vůz dlouhý 4265 mm, široký 1900 mm a vysoký 1561 mm s rozvorem 2573 mm bude proto schopen nejen jízdy po městě, silnicích a dálnicích, ale i v po nezpevněných cestách a v lehčím terénu. Specialitou téhle acury je také šestistupňová převodovka s přímým řazením, avšak s absencí klasické spojky. Řadicí páka se nachází v těsné blízkosti volantu (tedy pardon, „kniplu“) a spolu s krátkým zpřevodováním umožní získat z motoru maximum jeho potenciálu.

Libor Zezulka
Diskuze (0)