Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura TLX: Bič na evropskou prémii?

Michal Fokt
Diskuze (116)
Luxusní značka Hondy vyzbrojila svou mid-size novinku technikou opravdu těžkého kalibru. Ba co víc, stále je jistá šance, že se do Evropy dostane jako Accord.

Japonská Acura si konečně vyřešila nesrovnalosti v nabídce sedanů, kdy jeden konkurent německým sedanům střední třídy byl poněkud slabý (TSX alias Euro Accord) a druhý zase moc velký (TL). Oba dva letos nahrazuje nový model TLX. Ten si zachoval rozvor většího TL, celková délka vozu je ale o 10 cm kratší, což určitě neškodí. Také se díky rozsáhlému využití vysokopevnostních ocelí, hliníku, ale i hořčíku odlehčovalo, kupříkladu u šestiválcové verze s pohonem předních kol šlo mezigeneračně dolů 66 kg.

Na designu si po období jistého tápání dali opravdu záležet, působí robustně a současně dynamicky, přitom však ctí stávající stylistickou filozofii značky. Na úrovni je tradičně interiér, jenž si zachoval určité rysy předchůdců, nabízí ale nové řešení středového tunelu a panelu.

Technika by přitom za atraktivním vzhledem neměla v žádném ohledu zaostávat. Nabídka motorů sice kopíruje tu u TL, kdy základní čtyřválec má objem 2,4 l a šestiválec „downsizoval“ na 3,5 l, díky přímému vstřikování a systému DOHC i-VTEC, respektive SOHC VTEC mají nejen nižší spotřebu, ale současně i lepší parametry. V prvním případě je to 154 kW a 246 N.m, ve druhém pak 216 kW a 362 N.m.

Co však má posunout dynamické schopnosti obou motorů na jinou úroveň, jsou hi-tech převodovky. Pro čtyřválec má Honda novou dvouspojku DCT vlastní konstrukce s osmi stupni, pádlovým řazením a měničem (pro zajištění kultivovanosti při popojíždění nízkými rychlostmi), šestiválec se kombinuje s měničovým automatem od ZF s devíti stupni. Docela skok z dosavadních šesti… Tato skříň je navíc ovládána tlačítky na středovém tunelu, nikoli klasickým voličem a pracoviště řidiče nehyzdí ani ruční brzda, tu nahradila elektromechanická.

Hi-tech vychytávky dostal ovšem i podvozek. Dvojité lichoběžníky sice nahradily vpředu McPhersony, ale verze s pohonem předních kol má pro oba motory systém nezávislého aktivního řízení všech kol P-AWS, které dokáže měnit úhel natočení jednoho kola zadní nápravy nezávisle na druhém a soudě podle ohlasu amerických médií na jízdní schopnosti mnohem většího a těžšího sedanu RLX nejspíš zajistí TLXku nevídané schopnosti.

Šestiválec bude možné pořídit i s Evropanům z Legendu známou čtyřkolkou SH-AWD s aktivním zadním diferenciálem, ústrojí je teď o 25 % lehčí, menší a díky rychloběhu za daní nápravě oproti předku o 2,7 % (dosud 1,7 %) zajistí intenzivnější vektorování točivého momentu zadních kol. Pomoci jsou řidiči v případě nouze připraveny šestipístkové brzdy, které za pomoci elektroniky pomáhají přibrzďováním. V prémiové třídě je dnes už podmínku „customizace“ nastavení ovládacích prvků, systém IDS u Acury umí čtyři režimy fungování P-AWS, SH-AWD, rychlosti odezvy plynu, řízení, řazení a dokonce i aktivního potlačování hluku (ANC), přičemž v případě Sport+ Japonci slibují skutečně ostrý projev.

Acuře TLX prostě už nechybí nic z toho, co se dnes v prémii požaduje a v řadě ohledů má dokonce před konkurencí lehký náskok, což by mohlo být v USA receptem na úspěch. A to se ještě hovoří o tom, že TLX bude celkem v nabídce se třemi motorizacemi a tou poslední nebude hybrid, což dává prostor spekulacím na téma třeba takové verze s V6 VTEC Turbo… Ba co víc – stále je ve hře evropský Accord. Jeho konec v Evropě Honda, navzdory tomu, co jste si mohli porůznu přečíst, oficiálně neoznámila, ale současně ani neprozradila nic bližšího o nástupci aktuálního modelu, jenž se s největší pravděpodobností letos přestane vyrábět.

Ve hře je jak import amerického (a ruského) Accordu, ale v jeho případě by asi nebyl důvod otálet, auto už je nějaký ten rok v prodeji, takže šance, že TLX bude nový Euro Accord, stále žije. Je ovšem otázkou, jak moc by mu šel k pleti naftový motor 1.6 i-DTEC twin-turbo/125 kW, jenž by měl příští rok nahradit jednotku 2.2 i-DTEC a jenž má být nejvýkonnějším dieselem v portfoliu Hondy. A jak známo, bez nafty to dnes v Evropě nejde.

Líbila by se vám Acura TLX/Honda Accord v Evropě? Měla by i zde šanci utkat se s A4, Céčkem a řadou 3?

Michal Fokt
Diskuze (116)
Avatar - rimow11
24. 4. 2014 11:56
Re: Prémie?
:yes: :yes:
23. 4. 2014 22:53
Prémie?
Doporučuji shlédnout odkazy jako je tento:

[odkaz]

Acura 2013 TL Base 83% :yes: vs BMW 328i 76%

Jj BMW má o hvězdičku víc za jízdní vlastnosti / výkony, tudíž by také v evropských (německých) testech vyhrálo :-)
Ale Acura má o hvězdičku víc za bezpečnost, interiér a komfort a o dvě hvězdičky víc za spolehlivost!

Acura je každopádně automobilová prémiová třída. Bohužel v konzervativní Evropě (a hlavně v tuzemsku) to (téměř) nikdo neocení, protože tady se ''skutečná'' prémie neposuzuje podle vlastností auta ale podle loga na kapotě - původu. Tady má lepší zvuk než Acura určitě i VW.. :-O

PS Je smutné, když tu někdo nadřazuje.. evropské požadavky (čili sebe). US trh je velmi kompetitivní! Pravda je, že v USA kladou větší důraz na interiér a ovládání atd. Ale také na spolehlivost apod. Nedá se říct, který trh je náročnější.
V Evropě klademe důraz na nízkou spotřebu, ale pak jezdíme s 1.4TSI po německé dálnici za deset litrů. A v USA jezdí s V8 za méně, kvůli rychlostním limitům. Všechno je relativní..

23. 4. 2014 22:37
Re: Bič
Z toho srovnávacího testu je jasně patrné, že technika TL (motor, podvozek) na prémii nestačí. Stačí v jediném parametru a to je velikost, což je logické, protože používá mainstreamovou koncepci motoru uloženého napříč.
Acura se ohledně chápání exkluzivity a luxusnosti značky v USA plácá někde na pomezí prémie a mainstreamu. Tady se můžeš podívat jak Američané vidí prémiovost jednotlivých značek. Acura se v prémii plácá na posledním místě, někde v úrovni třeba toho Buicku, který prodává ve státech Insignii jako Regal.
[odkaz]
Jinak řečeno, Buick má k Acuře daleko blíže než Acura k BMW.
Avatar - Choochoo
21. 4. 2014 21:31
Re: Bič
Tezko konkurovat? To je jako ze BMW 3, 5 bude tezko konkurovat Opelu >:D
TLX bude tezko konkurovat BMW s Mercedesm.
Konfigurovatelnost >:D U luxusnich aut se nehraje na holatka, takze tahle evropska vyhoda je pro amiky spise komedie. treba takova turbena 1,4 v benzinu to je bic na TLX >:D
Avatar - Choochoo
21. 4. 2014 21:24
Re: Bič
vcem je lepsi? Asi by sis mel precist ten clanek jeste jednou
Proc srovnavas vykonove velke TL a malou BMW 3? srovnani jak noha, stary automat 5kvalt vs manual.
V cem je lepsi SH-AWD vs Haldex??? Staci se podivat na net na videa a srovnani a jedine co muze SH-AWD konkurovat je Xdrive.
Co nateceni vsech kol u noveho TLX? Taky ma Insignia?
Insignia ma akorat turbenej motor, jinak nemuze nove Acure TLX konkurovat.
Interier Insignie uz neco pamatuje, spise zadna slava. TLX patri jasne na spici ve vsech parametrech. Insignie udela 100 v automatu za 6,3s, Za kolik ji udela asi lehci TLX s novou 9kv dvojspojkou prevodovkou kdyz stare TL v 5kvaltu ji udela za 6,5s. Obavam se ze Insignie nesereze TLX vubec v nicem. Spise by jako neluxusni auto dostala pekne narezano. By me zajimalo kdo mimo plakatovych kovboju by uvazoval nad Insignii vs novym TLX, to je jak srovnani BMW vs Opel