Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura ZDX: Podrobné představení japonsko-amerického SUV-kupé

Diskuze (1)
BMW X6 už není na trhu jediným SUV-kupé od renomované značky – v USA se představuje Acura ZDX postavená podle stejného receptu, avšak s menšími vnějšími rozměry.

Případné nadšení můžeme hned na začátku uklidnit připomínkou, že značka Acura se na rozdíl od konkurenčního Lexusu a Infiniti do Evropy nedováží. Přesto je nová Acura ZDX zajímavým modelem, který je vybaven nejlepší technikou, jakou má Honda k dispozici.

Model ZDX se poprvé představil letos v dubnu jako prototyp na autosalonu v New Yorku, sériové provedení se od něj ale příliš neliší. Design nového modelu vznikl v Acura Design Studio, které sídlí v kalifornském městě Torrance, letmý pohled na základní linie ale připomíná evropský Civic hatchback, který dostal doping geny SUV.

Proporce ve stylu kupé jsou dané za řidičem přímo klesající střechou (podobný tvar nalezneme na Nissanu 370 Z), což dále zdůrazňuje stoupající spodní hrana oken. Stejně jako Civic má ZDX zadní kliky ukryté ve sloupku, okno v pátých dveřích rozdělené integrovaným spoilerem a výfuky vyvedené skrze chromované rámečky.

Z Hondy Legend (v USA Acura RL) si ZDX bere motor 3,7 V6 SOHC VTEC o výkonu 224 kW při 6300 min-1 a nejvyšším točivém momentu 366 Nm při 4500 min-1. Kompresní poměr je relativně vysoký – 11,2:1. Přenos momentu na 19palcová kola zajišťuje pohon všech kol SH-AWD s aktivním zadním diferenciálem (mimochodem funkčně podobné řešení má i BMW X6) a šestistupňová automatická převodovka s možností sekvenčního řazení.

Aby byl podpořen sportovní vzhled tohoto crossoveru, je jeho karoserie delší, nižší a širší, než je u klasických SUV zvykem. Přesné rozměry jsou délka 4887 mm, šířka 1994 mm a výška pouze 1570 mm. Karoserie sedí na podvozku o rozvoru náprav 2748 mm s rozchodem kol 1720 mm vpředu i vzadu. Zadní náprava je typu multi-link s hliníkovými komponenty uloženými v ocelovém pomocném rámu, na přání může být ZDX vybaveno variabilním posilovačem řízení a adaptivním podvozkem s magneto-rheologicky ovládanou charakteristikou tlumičů.

Cestující si mohou užívat bohatou základní výbavu, kterou je možné rozšířit například o 435W audiosystém Acura/ELS Surround, tlumené diodové osvětlení interiéru, adaptivní tempomat nebo bezpečnostní systém CMBS známý také z evropského Accordu.

Zahájení prodeje v USA je naplánováno na závěr letošního roku.

Diskuze (1)
Avatar - Litrico
20. 8. 2009 15:55
Dá sa, ale . . .
Predok nic moc, zadok dobry, ale dozadu by som nechcel nastupovat. Uzke dvere, malo miesta nad hlavou . . . X6-tky by sa tato Acura akurat zlakla . . .