Aeolus A9 je přepracovaný Citroën C5 pro Čínu
Čínská automobilka Dongfeng Motor Corporation příští měsíc začne prodávat svoji novou vlajkovou loď, sedan Aeolus A9. Automobil používá platformu PF3, kterou Dongfeng získal na základě svého partnerství s francouzským koncernem PSA Peugeot Citroën.
Architektura PF3 je shodná s dnešním Citroënem C5 nebo Peugeotem 508, shodnou platformu kdysi využíval i Citroën C6. Z vnějších tvarů A9 však nelze poznat shodnou techniku s těmito vozy, design karoserie je svébytný. Auto dlouhé 5.066 mm s rozvorem 2.900 mm vsadilo na jednoduché tvary bez zbytečných kudrlinek.
Uvnitř je použití shodné techniky s vozy PSA přece jen zřetelnější. Z francouzských modelů jsou známá vybraná tlačítka, kaplička s přístroji pak nápadně připomíná Peugeot 508. Výbava je bohatá, nechybí v ní head-up displej, masážní sedačky, navigace nebo wi-fi.
Pod kapotou bije srdce z francouzské dílny. O pohon se stará přeplňovaný zážehová osmnáctistovka, která je naladěna na 147 kW a 280 N.m. Čtyřválcový motor standardně spolupracuje se šestistupňovým automatem Aisin, který sílu jednotky posílá na přední kola.
Aeolus A9 je již druhý model, na který Dongfeng použil techniku PSA. Od loňska se v nejlidnatější zemi světa prodává kompaktní sedan Aeolus L6 s technikou Citroënu C4. Součástí portfolia značky Aeolus je dále elektromobil E30 nebo tahoun jejích prodejů – crossover AX7.
Prodej A9 bude na čínském trhu zahájen 10. dubna. Automobil vyšší střední třídy bude chtít konkurovat vozům jako jsou Hongqi H7 (sedan s platformou Toyota Crown) a Roewe 950 (se základem v Buicku LaCrosse).
Automobilka Donfeng je známá především jako výrobce nákladních vozů, osobní automobily začala pod vlastní značkou Aeolus prodávat teprve v roce 2009. Státem vlastněná společnost v roce 2014 koupila 14% podíl v koncernu PSA. Firma pro francouzskou automobilku vyrábí několik modelů (třeba Peugeot 3008 a 2008), vedle toho provozuje společné podniky i s Nissanem, Hondou nebo Renaultem.