Alfa Romeo 159 po faceliftu: ceny na českém trhu od 599.000,- Kč
Alfa Romeo tohoto modelového roku přichází lehce pozměněna a vylepšena. K nejzajímavějším úpravám došlo na poli techniky. Alfa Romeo 159 je poprvé od svého představení v roce 2005 k dispozici s šestiválcem o objemu 3,2 litru s výkonem 191 kW (260 k) v kombinaci s pohonem pouze přední nápravy. Novinkou je také standardní vybavení sedanů i Sportwagonů systémem Electronic Q2, který má přispět k zlepšení jízdních vlastností modelů s pohonem předních kol.
Zajímavou novinkou je přepracování podvozku, kde došlo na hojné využití hliníku. Na voze jsou nová hliníková ramena přední nápravy, odlehčené stabilizátory a čtyřválcové modely mají jednodílné hliníkové brzdiče na předních kolech. Všechny tyto úpravy mají přispět k celkovému odlehčení vozu o 45 kg.
V exteriéru si změn všimne pouze odborník. První novinkou je pozměněný znak na zádi vozu, jehož stisknutí zpřístupní zavazadlový prostor a to u limuzíny i Sportwagonu. Další novinkou jsou nová kola z lehkých slitin, jedny o rozměru 16 palců a dvoje o rozměru 17 palců, která rozšiřují nabídku kol pro model 159. Nesmíme zapomenout ani na tři nové barvy exteriéru, ze kterých si budou moci zákazníci při koupi vozu vybrat.
Změn se dočkal také interiér, i když ani zde nejsou změny nikterak převratné. Změněna byla například grafika přístrojů či ovládání satelitní navigace a klimatizace. Sedadla byla také přepracována, pyšní se také nový potahovými materiály, a mají nyní nabídnout ještě více pohodlí při dlouhých cestách.
Vůz je nabízen v pěti výbavových stupních, od základní Basis po nejvyšší TI. Všechny vznětové motory jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic (DPF). V závislosti na motorizaci je možná kombinace s mechanickou převodovkou s 6 převodovými stupni, automatickou převodovkou Q-Tronic či sekvenční robotizovanou převodovkou Selespeed (viz. tabulka). Pouze nejslabší benzinová varianta má k dispozici manuální převodovku s pěti stupni. Za vůz s karoserií Sportwagon si zákazníci připlatí o 40.000,- Kč více než u limuzíny se stejnou motorizací a výbavovým stupněm.
Alfa Romeo 159 limuzína - ceny na českém trhu (benzinové agregáty) | |||||||
Motor | 1,8 MPI | 1,9 JTS | 2,2 JTS | 2,2 JTS Selespeed | 3,2 V6 JTS | 3,2 V6 JTS Q4 | 3,2 V6 JTS Q4 Q-Tronic |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Zdvihový objem [cm³] | 1796 | 1859 | 2198 | 2198 | 3195 | 3195 | 3195 |
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] | 103/6300 | 118/6500 | 136/6500 | 136/6500 | 191/6200 | 191/6200 | 191/6200 |
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] | 175/3800 | 190/4500 | 230/4500 | 230/4500 | 322/4500 | 322/4500 | 322/4500 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 7,6 | 8,7 | 9,2 | 9,1 | 11 | 11,4 | 12,1 |
Emise CO2 [g/km] | 179 | 205 | 218 | 214 | 260 | 270 | 286 |
Zrychlení 0‑100 km/h [s] | 10,2 | 9,5 | 8,7 | 8,7 | 7,1 | 7,0 | 7,2 |
Max. rychlost [km/h] | 208 | 197 | 224 | 224 | 250 | 244 | 244 |
Cena Basis [Kč] | 599.000 | - | - | - | - | - | - |
Cena Medium [Kč] | - | 689.000 | 729.000 | - | - | - | - |
Cena Elegante [Kč] | - | - | - | - | 959.000 | 1.034.000 | 1.094.000 |
Cena Sport [Kč] | - | - | 769.000 | 819.000 | 959.000 | 1.034.000 | 1.094.000 |
Cena TI [Kč] | - | - | - | - | 1.069.000 | 1.144.000 | - |
Nejnižší stupeň výbavy Basis je k dispozici pouze pro nejslabší benzinovou a vznětovou motorizací. Nabízí pouze manuální klimatizaci, deaktivovatelný airbag spolujezdce, v barvě karoserie lakovaná vnější zpětná zrcátka a výškově nastavitelnou sedačku spolujezdce. Za další prvky výbavy, které v této třídě bývají obvyklé i u nejnižších verzí, jako je například rádio, palubní počítač či volant a řadící páka v kůži, je nutno připlatit si nebo zvolit vyšší výbavu Medium (v případě motoru 1,9 JTD 8v) či vybrat jinou motorizaci (1,8 MPI), protože k nejslabší benzinové pohonné jednotce se vyšší stupně výbavy nenabízejí. To ale na druhou stranu znamená velmi lákavě postavenou základní cenu, když můžete mít Alfu 159 s benzinovým motorem za 599.000,- Kč.
Druhý stupeň Medium nabízí kromě výše jmenovaných prvků výbavy například bíle podsvícené budíky, stabilizační systém VDC, elektricky ovládaná zadní okna či mlhovky. Prostřední stupeň Elegante k tomu dále přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, ovládání rádia na volantu, paket senzorů (dešťový, mlhový, stmívání) či tempomat.
Dalším výbavovým stupněm je Sport, který je cenově shodný se stupněm Elegante. Oproti němu nabízí bílé sportovní budíky, doplňky z černého hliníku v interiéru, tmavě čalouněnou střechu či například sportovní volant, taktéž s ovládáním rádia. Oželet ale musíte paket senzorů, který není součástí sériové výbavy.
Nejvyšší výbava TI se dále může pochlubit například bočními prahovými lištami, dělenými zadními sedadly, hliníkovými pedály a sportovními sedačkami, sportovně sníženým podvozkem či vyhřívanými předními sedačkami.
Alfa Romeo 159 limuzína - ceny na českém trhu (vznětové agregáty) | ||||||
Motor | 1,9 JTD 8v | 1,9 JTD 16v | 1,9 JTD 16v Q-Tronic | 2,4 JTD | 2,4 JTD Q-Tronic | 2,4 JTD Q4 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 5/4 | 5/4 | 5/4 |
Zdvihový objem [cm³] | 1910 | 1910 | 1910 | 2387 | 2387 | 2387 |
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] | 88/4000 | 110/4000 | 110/4000 | 154/4000 | 147/4000 | 154/4000 |
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] | 280/2000 | 320/2000 | 320/2000 | 400/1500 | 400/2000 | 400/1500 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 7,1 | 6,8 | 7,9 | 7,2 |
Emise CO2 [g/km] | 157 | 157 | 187 | 179 | 208 | 192 |
Zrychlení 0‑100 km/h [s] | 10,7 | 9,2 | 9,5 | 8,1 | 8,3 | 8,3 |
Max. rychlost [km/h] | 193 | 212 | 209 | 231 | 225 | 227 |
Cena Basis [Kč] | 659.000 | - | - | - | - | - |
Cena Medium [Kč] | 699.000 | 749.000 | - | - | - | - |
Cena Elegante [Kč] | - | 789.000 | 849.000 | 929.000 | 989.000 | 1.004.000 |
Cena Sport [Kč] | - | 789.000 | 849.000 | 929.000 | 989.000 | 1.004.000 |
Cena TI [Kč] | - | 899.000 | - | 1.039.000 | - | 1.114.000 |