Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 159 po faceliftu: ceny na českém trhu od 599.000,- Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (32)
Alfa Romeo modelového roku 2008 přichází s drobnými úpravami a velmi lákavou základní cenou. Není ale všechno zlato, co se třpytí...

Alfa Romeo tohoto modelového roku přichází lehce pozměněna a vylepšena. K nejzajímavějším úpravám došlo na poli techniky. Alfa Romeo 159 je poprvé od svého představení v roce 2005 k dispozici s šestiválcem o objemu 3,2 litru s výkonem 191 kW (260 k) v kombinaci s pohonem pouze přední nápravy. Novinkou je také standardní vybavení sedanů i Sportwagonů systémem Electronic Q2, který má přispět k zlepšení jízdních vlastností modelů s pohonem předních kol.

Zajímavou novinkou je přepracování podvozku, kde došlo na hojné využití hliníku. Na voze jsou nová hliníková ramena přední nápravy, odlehčené stabilizátory a čtyřválcové modely mají jednodílné hliníkové brzdiče na předních kolech. Všechny tyto úpravy mají přispět k celkovému odlehčení vozu o 45 kg.

V exteriéru si změn všimne pouze odborník. První novinkou je pozměněný znak na zádi vozu, jehož stisknutí zpřístupní zavazadlový prostor a to u limuzíny i Sportwagonu. Další novinkou jsou nová kola z lehkých slitin, jedny o rozměru 16 palců a dvoje o rozměru 17 palců, která rozšiřují nabídku kol pro model 159. Nesmíme zapomenout ani na tři nové barvy exteriéru, ze kterých si budou moci zákazníci při koupi vozu vybrat.

Změn se dočkal také interiér, i když ani zde nejsou změny nikterak převratné. Změněna byla například grafika přístrojů či ovládání satelitní navigace a klimatizace. Sedadla byla také přepracována, pyšní se také nový potahovými materiály, a mají nyní nabídnout ještě více pohodlí při dlouhých cestách.

Vůz je nabízen v pěti výbavových stupních, od základní Basis po nejvyšší TI. Všechny vznětové motory jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic (DPF). V závislosti na motorizaci je možná kombinace s mechanickou převodovkou s 6 převodovými stupni, automatickou převodovkou Q-Tronic či sekvenční robotizovanou převodovkou Selespeed (viz. tabulka). Pouze nejslabší benzinová varianta má k dispozici manuální převodovku s pěti stupni. Za vůz s karoserií Sportwagon si zákazníci připlatí o 40.000,- Kč více než u limuzíny se stejnou motorizací a výbavovým stupněm.

Alfa Romeo 159 limuzína - ceny na českém trhu (benzinové agregáty)
Motor1,8 MPI1,9 JTS2,2 JTS2,2 JTS Selespeed3,2 V6 JTS3,2 V6 JTS Q43,2 V6 JTS Q4 Q-Tronic
Válce/ventily4/44/44/44/46/46/46/4
Zdvihový objem [cm³]1796185921982198319531953195
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]103/6300118/6500136/6500136/6500191/6200191/6200191/6200
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]175/3800190/4500230/4500230/4500322/4500322/4500322/4500
Průměrná spotřeba [l/100 km]7,68,79,29,11111,412,1
Emise CO2 [g/km]179205218214260270286
Zrychlení 0‑100 km/h [s]10,29,58,78,77,17,07,2
Max. rychlost [km/h]208197224224250244244
Cena Basis [Kč]599.000------
Cena Medium [Kč]-689.000729.000----
Cena Elegante [Kč]----959.0001.034.0001.094.000
Cena Sport [Kč]--769.000819.000959.0001.034.0001.094.000
Cena TI [Kč]----1.069.0001.144.000-

Nejnižší stupeň výbavy Basis je k dispozici pouze pro nejslabší benzinovou a vznětovou motorizací. Nabízí pouze manuální klimatizaci, deaktivovatelný airbag spolujezdce, v barvě karoserie lakovaná vnější zpětná zrcátka a výškově nastavitelnou sedačku spolujezdce. Za další prvky výbavy, které v této třídě bývají obvyklé i u nejnižších verzí, jako je například rádio, palubní počítač či volant a řadící páka v kůži, je nutno připlatit si nebo zvolit vyšší výbavu Medium (v případě motoru 1,9 JTD 8v) či vybrat jinou motorizaci (1,8 MPI), protože k nejslabší benzinové pohonné jednotce se vyšší stupně výbavy nenabízejí. To ale na druhou stranu znamená velmi lákavě postavenou základní cenu, když můžete mít Alfu 159 s benzinovým motorem za 599.000,- Kč.

Druhý stupeň Medium nabízí kromě výše jmenovaných prvků výbavy například bíle podsvícené budíky, stabilizační systém VDC, elektricky ovládaná zadní okna či mlhovky. Prostřední stupeň Elegante k tomu dále přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, ovládání rádia na volantu, paket senzorů (dešťový, mlhový, stmívání) či tempomat.

Dalším výbavovým stupněm je Sport, který je cenově shodný se stupněm Elegante. Oproti němu nabízí bílé sportovní budíky, doplňky z černého hliníku v interiéru, tmavě čalouněnou střechu či například sportovní volant, taktéž s ovládáním rádia. Oželet ale musíte paket senzorů, který není součástí sériové výbavy.

Nejvyšší výbava TI se dále může pochlubit například bočními prahovými lištami, dělenými zadními sedadly, hliníkovými pedály a sportovními sedačkami, sportovně sníženým podvozkem či vyhřívanými předními sedačkami.

Alfa Romeo 159 limuzína - ceny na českém trhu (vznětové agregáty)
Motor1,9 JTD 8v1,9 JTD 16v1,9 JTD 16v Q-Tronic2,4 JTD2,4 JTD Q-Tronic2,4 JTD Q4
Válce/ventily4/24/44/45/45/45/4
Zdvihový objem [cm³]191019101910238723872387
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]88/4000110/4000110/4000154/4000147/4000154/4000
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]280/2000320/2000320/2000400/1500400/2000400/1500
Průměrná spotřeba [l/100 km]5,95,97,16,87,97,2
Emise CO2 [g/km]157157187179208192
Zrychlení 0‑100 km/h [s]10,79,29,58,18,38,3
Max. rychlost [km/h]193212209231225227
Cena Basis [Kč]659.000-----
Cena Medium [Kč]699.000749.000----
Cena Elegante [Kč]-789.000849.000929.000989.0001.004.000
Cena Sport [Kč]-789.000849.000929.000989.0001.004.000
Cena TI [Kč]-899.000-1.039.000-1.114.000

Aleš Jungmann
Diskuze (32)
Avatar - T613
19. 4. 2008 12:48
Re: Hmmm...
>:-[] :yes:
Avatar - Ricardo
18. 4. 2008 23:11
Re: Hmmm...
Pohonem... náhon vede na mlýnský kolo :-)
Avatar - Zdenda
18. 4. 2008 23:08
Re: Hmmm...
Zadní náhon bude a už brzy. */Alfa-Romeo/Alfa-Romeo-ma-opet-blize-k-… /> :yes:
18. 4. 2008 21:25
Re: Hmmm...
To je možný, ovšem mě se líbí to co jsem psal. Krom toho Mondeo bylo úžasné asi pět minut na obrázku, v realitě celkem obyčejné kombi, Mazda6 také nic extra a Accord nehodnotím, protože kromě obrázků jsem ho nikde neviděl. 159 v sedanu je pěkná, ale v combi dokonalá.
18. 4. 2008 16:58
Re: Hmmm...
ne díky, 15 už mi bylo ;-) Zadní pohon beru jako technickou variantu, nikoliv něco navíc.