Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta: České ceny

Ondřej Láník
Diskuze (429)
Dva měsíce před tím, než do ČR příjdou první Giulietty, prozradila Alfa Romeo na kolik si svou novinku cení.

Malé značky to neměly nikdy snadné a dvojnásob to platí v době jako je ta dnešní. Alfa Romeo se na nové pořádky v evropské automobilové branži začala připravovat novým malým Mitem, ale tento model slavné jméno z Milána sám spasit nedokáže. Tento strategický úkol má na bedrech Giulietta, která se má letos v červnu začít prodávat i na českém trhu.

Nástupce Alfy Romeo 147 oživuje jméno, které se v historii automobilky objevilo již dvakrát. Název Giulietta Alfa poprvé použila u sedanu a kupé z let 1954 až 1965 a později na sedanu z let 1977-85. Tentokrát se ale jedná o klasický hatchback nižší střední třídy s dospělými vnějšími rozměry (4351 mm x 1798 mm x 1465 mm, rozvor 2634 mm) a odpovídajícím zavazadelníkem (350 l).

Ambice

Zatímco předchozích Alf 147 se vyrobilo celkem 600 tisíc kusů, k tomu aby byli akcionáři Alfy Romeo spokojení, musí Giulietta vygenerovat vyšší prodejní čísla. Cílová skupina se mezigeneračně pozměnila. Alfa s Giuliettou necílí na převážně mužskou část populace, ale i na ženy - řidičky. V hledáčku marketérů jsou zejména bezdětné páry v produktivním věku od 30 do 49 let. Automobilka odhaduje, že v Evropě ročně prodá v průměru 100 tisíc vozů. Pro srovnání: Volkswagen v roce 2009 prodal v Evropě 562 tisíc Golfů, Audi prodalo 186 tisíc vozů A3, BMW 172 tisíc kusů řady 1, SEAT 69 tisíc Leonů a mateřský Fiat 68 tisíc Brav.

V Itálii by podle předpokladů mělo 11 % zákazníků Giulietty přesedat z Alfy 147, ve zbytku Evropy tento podíl činí 22 %. Všem je ale jasné, že nový model musí přilákat zejména nové nebo staronové klienty.

Technika

Lidé od Alfy Romeo se dušují, že v Itálii bylo uděláno vše pro to, aby budoucí zákazníci byli spokojení. Zcela nová platforma je postavena na nových nápravách. Vpředu jsou modifikované vzpěry McPherson, které však dostaly těhlice z hliníkové slitiny, takže došlo na významné snížení neodpružené hmoty (-4 kg protí McPhersonu z oceli). Vzadu je víceprvková náprava s jedním podélným ramenem (z hliníkové slitiny) a dvěma příčnými rameny (ocelové profily) uchycenými v hliníkové nápravnici. Hmotnostní úspora na zadní nápravě činí 10 kg, proti stejné konstrukci vyrobené z ocelových komponent.

Řízení muselo dostat elektrický posilovač, kvůli minimalizaci kombinované spotřeby, která je u Giulietty mimořádně důležitá proto, že model bude tvořit velkou část produkce značky a bude tedy zásadně ovlivňovat flotilový průměr. I přesto prý bude Giulietta autem pro řidiče. Posilovač je zcela nové konstrukce, není uchycen na sloupku, ale až dole u hřebenu řízení (mj. to znamená snížení těžiště), má nízké vnitřní tření, které pomáhá zachovávat maximum informací, které přicházejí od kol. Posilovač je integrální součástí palubních asistenčních systémů, intenzitu jeho účinku lze nastavovat prostřednictvím standardního voliče DNA. Součástí výbavy bude systém Dynamic Steering Torque, který umožňuje mj. přiřizování při brzdění na nestejném povrchu (ABS může brzdit s vyšší intenzitou bez rizika nestability) nebo dává mírné kontra při jízdě v zatáčce, aby byl oddálen zásah stabilizačního systému.

Z Brava přebírá Giulietta jen několik málo jednotlivých součástí - ocelové rámy předních sedadel nebo chladič motoru. Platforma jako taková je nová, z Brava byl použit podlahový plech ve střední části, ale ta byla u Giulietty současně dále vyztužena. Přední i zadní část je zcela nová, vpředu byla integrována nová příčná hořčíková vzpěra a vše bylo připraveno na předvedení jednoho z nejlepších výsledků v testech Euro NCAP. Oficiální data uvidíme v nejbližších týdnech.

Ceny

Alfa Romeo postavila svou cenovou strategii v Evropě na nacenění Giulietty na stejnou nebo lepší úroveň než má nejúspěšnější model v segmentu - VW Golf - se srovnatelnou výbavou a motorizací. Neznamená to tedy, že by Golf měl být jediným a hlavním konkurentem, ale spíše ukázka toho, že za stejné nebo menší peníze chtějí Italové v Evropě prodávat "po všech stránkách lepší zboží".

První cena na českém trhu začíná na 454.000,-Kč za základní přeplňovaný motor 1,4T (88 kW, 206 Nm) a výbavu Progression. Součástí standardní výbavy všech Giuliett bude stabilizační systém, manuální klimatizace, přední, boční a okenní airbagy, elektricky ovládaná přední okna + zrcátka, autorádio s CD/MP3, 6 reproduktorů, přední hlavové opěrky Anti whiplash, palubní počítač a Start&Stop systém.

Druhý stupeň výbavy - Distinctive - je o 45 tisíc dražší a dostane navíc elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, přední mlhové světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, ovládání rádia na volantu, volant v kůži s černým matným středem, bíle podsvícené budíky, tempomat, 16palcová kola z lehkých slitin, pruh na přístrojové desce šedá Magnesio a autorádio s CD/MP3 s 8 reproduktory.

Alfa Romeo Giulietta - Zážehové motory - Ceny na českém trhu (červen 2010)
Motor1,4T1,4T MultiAir1,8 TBi
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]136813681742
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]88/5000125/5500173/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]206/1750230(250)/2500300(340)/1900
Max. rychlost [km/h]195218242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,47,86,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,45,87,6
Pohotovostní hmotnost [kg]128012901320
Cena Progression [Kč]454.000,---
Cena Distinctive [Kč]499.000,-586.000,--
Cena Quadrifoglio [Kč]--716.000,-

Alfa Romeo Giulietta se začne na českém trhu oficiálně prodávat 24.června 2010, první vozy k nám ale dorazí pravděpodobně už ve druhém červnovém týdnu. Nedočkaví zájemci mohou již nyní u dealerů Alfy Romeo Giuliettu objednávat. Na začátku budou k dispozici 3 zážehové motory a dva turbodiesely. Slabší verze dvoulitrového JTD se 103 kW dorazí na český trh během podzimu.

Špičkový model Quadrifoglio Verde má již taky ceníkovou cenu. S bohatší výbavou proti Distinctive startuje na 716.000,-Kč.

Alfa Romeo Giulietta - Vznětové motory - Ceny na českém trhu (červen 2010)
Motor1,6 JTDM2,0 JTDM2,0 JTDM
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159819561956
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]77/4000103/-125/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]280(320)/1750-320(350)/1750
Max. rychlost [km/h]185-218
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,39,38,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,4-4,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1310-1320
Cena Progression [Kč]501.000,---
Cena Distinctive [Kč]546.000,--652.000,-

Ondřej Láník
Diskuze (429)
14. 4. 2010 09:35
Auto pro Samotáře mezi 30 - 49 lety
Fajn. Známe konkurenci, které se chtějí marketéři s Alfy postavit. Nic míň než etalony třídy jako Golf,BMW 3. Obě tyto značky mají mimochodem velmi dobré kombíky, u Giulietty o něm nikdo nemluví.Vážně někdo v AR tvrdí ,že v téhle smrtelné konkurenci prodá víc než 600 tis. AR-G ? A co na to Chocholoušek ?Teď vážně: tohle se stane, pokud na to auto daj 7mi letou záruku, od začátku stotisícové slevy, bude to naprosto výjimečnej podvozek a technologie. Každému, kdo zná Fiat a Alfu v reálu, tedy jinak než z pohledu kolemjdoucího okolo nablejskaného autosalonu, už ví, jaká je odpověď na tuto otázku. Prodají čtvrtinu a po 5 letech, až se pod tím žvanilem typu Wolfa, co ty targety vymyslel bude houpat židle,bude tvrdit, že jim to vlastně stačí, aby to auto zaplatili, jako to udělali s Cromou. AR už dávno není slavná značka, tou byla do začátku 80. let, kdy všechno začali mršit. Jediný "průměrný auto s nadprůměrným podvozkem" od té doby byla 156 v rove 1995, jenže měla velmi špatný všechny benzinový motory Twinspark, ze kterých tekl olej všemi směry. Co je tohle proboha za premiovou značku ? Lidé, probuďte se. Přesto jsem zvědavej na to, co o Giuliettě napíšou ti, co jí ukážou zač je toho loket na silnici. Jestli se ukáže, že je to jenom navoněná skákající zdechlina nebo náhrada za BMW 3 a Golfa.
Avatar - white label
12. 4. 2010 20:42
Re: aha
Ano, když můžu mít za slušnou cenu GTI, nebudu dovybavovat nejsilnější běžnou benzínovou motorizaci..., která za podobnou cenu, stejně jako GTI nikdy nebude...
12. 4. 2010 20:32
Re: aha
Koukám, že italské počty zas fungují jinak (lépe) než počty u ostatních. Zmíníš cenu Golfu bez slevy a pak tu slevu nezapočítáš... takže - 35 000 a k tomu připočíst slevu 5-10 % na kterou dosáhne u lepších verzí Golfa každý a jsme... ano ano, o víc než 100 000 jinde (níž)... a jak tady bylo psáno, nemá cenu dovybavovat tyhle verze, když jde vzít rovnou GTI a tam se Bravo nechytá anio s italskou matematikou... >:D
12. 4. 2010 08:45
Re: aha
Omlouvám se, nekonfiguroval sem to.
Ano ten Golf, když sem si na tvůj podnět projel konfiguraci Golfu jako mého auta, tak to vyšlo +- 770 000 Kč (přiznávám, bez aktuální slevy 35 000 Kč). V době, kdy sem já kupoval svoje auto to ovšem bylo hodně přes 800 000 (hold je pravda, že za ten rok a půl ty auta hodně poslevňovaly, ono i to Bravo je levnější než bylo, ale to je jedno)...
Nakonfiguroval sem to tak aby se to co nejvíc blížilo mýmu autu:

Jedná se o Golf 1,4 TSI 118 kW Higline (která má k silnějšímu T-Jetu přeci jen blíž, byť je to o něco lepší motor).

V příplatku je paket Comfort, rádio RCS 310, alarm, boční aribagy, 5 dveří, asistent rozjezdu do kopce, 4 kola z lehkých slitin (mám 18", Golf nabízí jen 17", co sem měl možnost vidět, ale to je detail + sportovní podvozek, akustický parkovací systém, boční a zadní okno zatmavené, střešní okno elektrické, Bixenony, multifunkční volant, vyhřívaná sedadla + nejaké koberecky...

Suma sumarum neco chybi neco přebývá a cena je 767 226 Kč. Tak se omlouvám, že sem se felil bez detailního rozboru o 33 000 Kč. Sem hold trouba. Omlouvám se.

Avatar - white label
9. 4. 2010 19:23
Re: aha
...asi tak... a bohužel ne poprvé, ani naposledy... :*) ;-)