Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Alfa Romeo se rozhodla oživit slavné spojení Giulietta Sprint. Navíc k tomu má důvod, původní model s tímto názvem slaví šedesátiny.

Klasická Giulietta Sprint se narodila v roce 1954 u Bertoneho. Kupé mělo pod kapotou hliníkovou čtyřválcovou třináctistovku se závodními kořeny, která mu umožňovala jet až 165 km/h. Vzhledem k tomu, že se Alfa Romeo ke jménu u aktuálního modelu nižší střední třídy (Tipo 940) vrátila, je logické i oživení označení Sprint. V Paříži představená novinka není konceptem, stejně jako dávná předchůdkyně se bude prodávat.

Auto na firemních snímcích je oděno do typické rudé barvy, dostalo agresivněji tvarovaný zadní nárazník s většími koncovkami výfuku, zaměření na sport musí být vidět na první pohled. Zadní boční okna jsou zatmavená, sedmnáctipalcová kola s pěti kruhovými otvory místo paprsků pak pro značku typická. Osmnáctky jsou za příplatek. Karoserie má černé sloupky i vnější zpětná zrcátka, na předních blatnících nesmí chybět příslušné logo.

Palubní deska i výplně dveří mají prvky s karbonovým efektem, o uhlíkový kompozit však nejde, je to plast. Tmavá sedadla jsou čalouněna kombinací kvalitní látky a umělého semiše a prošita kontrastní rudou nití. Na opěrkách hlavy opět nechybí emblém Sprint vyšitý znovu červeně, logo s křížem a hadem je pak šedé. Hlavice řadicí páky se blýská kovem, stejně jako spodní rameno koženého volantu. Součástí výbavy jsou i speciální koberečky. Vzduch ochlazuje dvouzónová samočinná klimatizace, pětipalcová dotyková obrazovka informačního systému je také standardem, stejně jako Bluetooth, AUX a USB vstupy a ovládání hlasem. Připlatit lze za větší s úhlopříčkou 6,5 palce s navigací. V základu zájemce dostane i tempomat a zadní parkovací čidla.

Sprint je vlastně novým stupněm výbavy, i když vzdává hold ikoně. Takže auto lze mít se zážehovými turbomotory 1,4 MultiAir o 110 a 125 kW, případně taktéž přeplňovanou čtrnáctistovkou na LPG (88 kW). Diesely JTDm reprezentuje menší šestnáctistovka se 77 kW a větší dvoulitry naladěné na 110, respektive 129 kW. Špičkové benzinové i naftové jednotky používají dvouspojkovou převodovku TCT. V případě čtyřválec 1,4 l/110 kW jde o novou verzi motoru. Této Giuliettě stačí ke sprintu z klidu na stovku během 8,2 s a na německých dálnicích se rozjede až na 210 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí jen 5,6 l/100 km. Pochopitelně, pokud budete využívat dynamických parametrů dosyta, pod šest litrů se nedostanete.

V metropoli nad Seinou vystavuje Alfa Romeo původní Julinku ve společnosti novinky poháněné právě stopadesátikoňovým turbodieselem. V červené barvě, jak velí tradice.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
5. 10. 2014 14:08
Neměla by raději Alfa udělat facelift?
Hlavně teda přední části než posílat na trh akční model, který v podstatě nic nepřináší? Jen výbavu navíc. Když už je to Sprint, tak by měli nabízet jinak naladěné a hlavně benzinové motory o pár kW nahoru, snížit o něco hmotnost a pak by to mělo nějaký smysl. Takhle jen vaří z vody :-|
Avatar - Ja Prvni 123
4. 10. 2014 10:31
jo, dobre fakt vypada.
Ale muj Sprint byl tridvirko!
;-)
S genialnim boxerem...
Avatar - grifith
4. 10. 2014 09:04
Re: Vypadá dobře
Tak se nám, prosím, zase trochu rozepiš, jak je to s tou italskou kvalitou. Copak je dejme tomu v posledních 10 letech za problém?
4. 10. 2014 08:46
....
o talianskom dizajne tu nemusim nic pisat ... vedia navrhnut pekne auta ,ale mam pocit ako keby tato znacka zaspala alebo sa do seba moc zapozerala .... nevidim ziaden progres a postup vpred ...stale uz to iste a opozerane ..
4. 10. 2014 08:27
Re: Vypadá dobře
trošku jsi zaspal, není rok 93.... ;-)