Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B5 Bi-Turbo Touring: Výkonné kombi z Buchloe

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 2. 2011 • 21:21
9
Prestižní německá značka Alpina rozšiřuje nabídku karosářských verzí modelu B5 Bi-Turbo o praktický Touring.

Společnost Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG z německého Buchloe na letošním autosalonu v Ženevě představí model B5 Bi-Turbo Touring. Ten stejně jako v loňském roce uvedený sedan vychází ze současného BMW řady 5. První informace o novém modelu značky Alpina přinesl německý magazín Auto Bild.

Pod kapotou kombi se skrývá motor 4,4 V8 Bi-Turbo, upravená verze dvakrát přeplňovaného agregátu N63 z nové 550i. Stejná pohonná jednotka pracuje nejen v sedanu B5 Bi-Turbo, ale i v B7 Bi-Turbo, jehož základem je BMW řady 7.

Nejvyšší výkon je i u Touringu 373 kW (507 k) při 5500 min-1. Maximum točivého momentu 700 Nm leží mezi 3000 a 4750 min-1. Dvě turbodmychadla (každé pro jednu řadu válců) se nachází uvnitř V mezi válci, tak jako u produkčního motoru od BMW. Jedná se ovšem o zakázková turba od Honeywell-Garrett, která mají plnící tlak až 1,0 bar. K tomu motor přidává přímé vstřikování a variabilní časování ventilů Double Vanos.

Kromě jiných turbodmychadel se motor dále konstrukčně liší aplikací dvojitých mezichladičů stlačeného vzduchu (mají každý dva oddělené okruhy vzduch-voda a voda-vzduch) a zakázkovými písty Mahle, které byly optimalizovány pro vyšší teploty a tlak ve válcích.

Převodovka je osmistupňová automatická ZF 8HP70, která se dodává i do BMW 550i (Alpina B7 Bi-Turbo se stejným motorem má naopak šestistupňovou převodovku). Alpina má manuální řazení ovládané tlačítky na volantu Switch-Tronic. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá Touringu jen 4,8 sekundy (sedan je o 0,1 s rychlejší) a maximální rychlost se pohybuje okolo 300 km/h. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 10,9 l/100 km.

Kromě pohonné jednotky je upraven i podvozek, který je vybaven stavitelnými tlumiči. Beze změn nezůstane ani brzdový systém, který je vybaven většími brzdovými kotouči a novými třmeny.

Změny na designu exteriéru jsou decentní a omezují se na nástavce nárazníků a prahů, spoiler nad zadním oknem a 20palcová kola v designu Alpina Classic. V interiéru najdeme čalounění speciální kůží Lavalina, multifunkční volant s logem Alpina a v přístrojové kapličce našly své místo tradičně modré budíky.

Témata
Avatar - Hamunasakra
26. 2. 2011 01:40
Re: Dokonalý auto!
Po pravdě řečeno, překrucování nemám rád (a politiky ještě míň)
Za vykání se neomlouvej! Je to STEJNÁ BLBOST, jako tady vyžadovat spisovnou češtinu ;-)
Já NIC nemám proti tomu abys psal důsledně spisovně - když se ti chce je to tvoje věc.
S tou ingeligencí se asi taky neshodneme - kdybys seděl u piva třeba s ... řekněme vyučujícíma z UK, asi bys koukal. Zaprvé jak jim to myslí (docela často jinak než je "většinový názor" a zadruhý jak některý z nich mluví - mírně řečene nespisovně :-)
Dát mi za vzor GTiho a říct že já (narozdíl od něj) "obkecávám" - nečekaná ale VELKÁ pochvala - díky! Toho si fakt vážim! :yes: :-)
No k tomuhle už jen drobnost - asi ti nějak "splývá" význam slov spisovně a slušně. Tak aby bylo jasno - to NEJSOU synonyma ,-) Takže k tvýmu požadavku aby tu všichni psali spisovně - ne to je fakt blbost. K tvýmu přání aby tu lidi psali slušně - jasně, vulgarity by se tu objevovat neměly ... už si rozumíme?
K našemu problému, nebo spíš neshodě. Na mou otázku týkající se laserového svařování i kompzitů si odpověděl spíš vyhýbavě - jednoznačně vyhýbavě = asi si sám uvědomuješ, že to tvý strany byl spíš takovej "úhybnej manévr" - za který by se mladý začínající politik vůbec nemusel stydět ;-) Ale věty jako "Když nevíš co jsou to kompozity, tak si to vygoogluj" jsou už fakt zbytečný - praxí to ale určitě "vychytáš" :-)
MRZÍ mě, že stejně jako s poučováním o tuhosti kabrioletů (i ty se dělaly když jsi ještě nebyl na světě a věř nevěř - i tehdy byla snaha jejich karoserii oproti "normální" verzi vyztužit - dnes to jde již líp, ale principu zůstávají (zjednodušeně řečeno - tuhost karoserie dnešního kabrioletu odpovídá tuhosti základní verze v minulé-předminulé generaci. Jak ČASEM (praxí) pochopíš (snad - a to ti fakt a bez ironie přeju), málokdy přichází REVOLUCE (pod níž si ty možná dneska představuješ použití kompozitních materiálu nebo laserovýho svařování), časem ze zpětnýho pohledu je docela snadný vidět že je to v naprostý většině případů jen evoluce - že základní principy (fyziky například - když už jsme u těch tuhostí karosrie ;-) ) platěj furt a stále (a za 20 let budeš na ty současný "novinky" koukat ... no uvidíš sám :-)
No a k tomu Superbu - zdá se že nikoho v okolí koho by ses mohl zeptat nemáš. Shánět si skripta z ČVUT (ještě lepší by asi byl kontakt/info/scripta z VUT Brno, tam je fakulta dopravního inženýrství, kde by se asi dalo narazit na zdroj informací "nejpovolanější") se ti asi taky nechce, a vypadá to že než abys zašel do knihovny (tam alespoň NĚJAKÁ knížka k tématu skoro určitě bude), tak radši sedneš k PC, nasadíš image všeznalýho drsoňě a "budeš střílet od boku" ;-)
No a to že ti jde jen o Superb sice "odmítáš", ale nevim nevim - tak to fakt nepůsobí :-)
A ještě NAPROSTÁ PERLA závěrem - kde jsi si přečetl, že jako důvod nižší torzní tuhosti Superbu (mluvim stále o současný generaci a připomenu ti, že jí nazývám "normálním" autem střední třídy - narozdíl od předchůdce) JÁ (!) uvádím (dokonce používáš vědomě urážlivej výraz "plácát" - byť přesně tohle sám kritizuješ - a to současně během 1 příspěvku! ;-) ) něco o nízký tuhosti auta (už jsem ti to říkal - tohle je "nic", tahle formulace je "blbost", NIC takovýho neexistuje!) s velkym rozvorem a končíš naprostou "genialitou" "Superbem, kterym si očividně nikdy nejel" - tohle bys mimochodem uměl vysvětlit? Jako že "kdybych jel", tak bych tu neuvěřitelnou torzní tuhost ihned pocítil? :-) nebo jak jsi to myslel? ;-)
Dokonce jsem tě na to už UPOZORNIL (!), bohužel i to jsi (ve svém "bojem zaslen při ochraně Superbu" stavu asi přehlíd, takže JEŠTĚ JEDNOU: momentálně je lídrem (no vlastně možná už zase ne, takže "je nadrprůměrný Citroën C5 s DELŠÍM rozvorem než Superb, naopak mezi tuhostí karoserie podrůměrný vůz třídy Superb má KRATŠÍ rozvor než onen Citroën C5 ;-)
Takže to zkusím ještě jednou - v klidu si naši diskuzi projeď ještě jednou a nevkládem mi do klávesnice něco co sem neřek!
Tvám JEN na tom, že Superb neni až tak dokonalej jak si někteří představujou a byť se v tisku objevujou srovnávačky superbu s autama z vyšší střední třídy, superb v některejch parametrech dokonce zaostává i ve svý třídě - konkrétně vnitřím prostorem našířku a torzní tuhostí karoserie. Narozdíl od svýho předchůdce de ale o "normální" auto střední třídy (a když už srovnání s autama z vyšší střední, tak srovnávat by se asi mělo i Mondeo který má ve střední největší rozvor, nebo třeba Insignie která je v kombíku myslim nejdelší ze všech modelů střední třídy, nebo možná C5 která má momentálně asi nejsofistikovanější konstrukci přední nápravy - kterou mívaj spíš až vozy vyšší střední a vejš ....
Nevim jestli je to muj poslední příspěvek v diskuzi - v minulym příspěvku sem si dal záležet a ty ses svou reací moc nevytáh - tak uvidíme...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 2. 2011 11:36
Re: Dokonalý auto!
Moc se mi na tobě líbí, jak dokážeš vše překroutit. Na vše máš odpověď a sálodlouhý projev. Doporučoval bych ti živit se politikou, ale určitě ne konstrukcí aut >:D Te'd vážně. S prominutím ti kašlu na vykání. Nebudu vykat němokomu, kdo píše takhle namyšleně a navíc je nesmysl začínat s vykáním, když je tady zvykem si tykat, ostatně jako na většině podobných diskuzí.
Já nevím jak ty, ale já se snažím psát spisovně všude. Tak nějak to vyjadřuje tvou inteligenci. I tady je dobrým zvykem mezi slolidními diskutéry psát slušně. Podívej na White labla, dinara nebo GTI. Takže tvé opětovné "obkecávání" toho, že píšeš nespisovně neberu. Zároveň ale kvituji, že už píšeš slušně a dá se to číst ;-)
K našemu problému už jen krátce, neb mě nebaví se s tebou pořád dohadovat o tom samém. Nějakého výsledku či důkazu tvého tvrzení se stejně nedočkám, takže je to diskuze o ničem a ztráta času. Možná na mě vyhrkneš s něčím, že mi došly slova, ale na to já jsem připraven.
Laserové svařování je nejnovější postup při svařování skeletů karoserie. Proč? Protože má největší pevnost. Nevím jak tobě, ale mi z toho vychází, že tím pádem i vyztužuje celou karoserii. Pokud se ale mýlím, rád si poslechnu tvé další moudra. Mimochodem nedávno jsem u nějakého auta četl, že střechu svařují nejnovější laserovou technologií a zvýšili tak tuhost o několik desítek procent, už si ale nevzpomenu kde a u jakého auta to bylo.
Co jsou kompozity snad víš, když ne, tak si to vygoogluj. Přímé spojení s automobilovým průmyslem je tedy nasnadě. Snad taky víš, že jsou kompozity lehké a tuhé. Příklad- monokoky supersportů. Jasně, netýká se to Škody Superb, ale o ní naše diskuze není (to opakuji poněkolikáté), naše diskuze je to tvé neznalosti a plácání nepodložených domněnek o nízké tuhosti auta s velkým rozvorem s daným příklademna Superbu, kterým si očividně nikdy nejel.
Tím je tohle můj poslední příspěvek zde v téhle diskuzi. Zamysli se tedy nad svým diskutováním zde a až ten způsob zlepšíš, tak si s tebou zase rád "pokecám" ;-)
Avatar - Hamunasakra
24. 2. 2011 01:28
Re: Dokonalý auto!
Milý mladý muži. Na podobných fórech exaktní používání spisovného jazyka není zcela běžné, je naopak velmi neobvyklé, nicméně pro jednou jsem se rozhodl udělat výjimku a vyjít vám vstříc. Jistě mi dáte za pravdu, že v situacích kdy je striktně vyžadován spisovný jazyk si neznámí lidé nikdy netykají - a mrzí mne že ač sám tato nestandardní pravidla vyžadujete, na sebe tyto běžné konvence aplikovat pozapomínáte.
Co se týče automobilek Alpina a Wiesmann, jsem opravdu potěšen jaká zde mezi námi panuje shoda.
Zmiňoval jste v jiném svém příspěvku schopnost čtení což mne trochu zarazilo. Velmi rád bych si proto přečetl místo z kterého jste vy vydedukoval nabídku či jen možnost přečíst si moji studii o torzní tuhosti (mimochodem nikoli aut jak uvádíte, ale karoserie, případně částí karoserie - jen si dovoluji upozornit na další z mnoha vašich chybných formulací v diskuzi o této problematice), zvládl byste mi onu pasáž připomenout?
Z mé zmínky o vašem věku a době kterou se o automobilismus zajímám, jste zřejmě špatně vypočítal období, z které pocházejí mé znalosti. Vzhledem k tomu že naopak vaše znalosti, nebo spíše vaše představy o nich jsou mi stále trochu záhadou, vás upozorním že laserové svařování se v automobilovém průmyslu opravdu používá a umožňuje kvalitně spojit materiály u nichž to dříve nebylo možné. Nicméně váše spojení této technologie s torzní tuhostí karoserie Škody Superb a ostatních vozů kategorie střední třídy je mi trochu záhadou. Osvětlil byste mi prosím tok vašich myšlenek?
Stejně tak mohu jen pochválit použití kompozitních materiálů v mnoha oborech včetně automobilového průmyslu. Těžko však hledám smysl vašeho spojení slov "kompozit" a "netuhý vůz s dlouhý rozvorem" v diskuzi o Škodě Superb a ostatních vozech střední třídy prodávaných na českém trhu. Vy tam vskutku nějakou souvislost vidíte? Prozradíte mi jakou? Nebo to byl jen řečnický obrat, kterým jste chtěl zaujmout a žádné spojení se zmíněnými vozy tam také nenacházíte?
Velmi se těšíc na vaše nové zajímavé a často i nečekaně objevné a opravdu zajímavě kombinující nformace z vaší klávesnice vám přeji dobrou noc a brzy na přečtenou ... :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 2. 2011 00:26
Re: Dokonalý auto!
Předně bych tě chtěl upozornit, že já s tebou konverzuji spisovnou češtinou, tak tě prosím o totéž. Na pc existuje spousta programů, které tě opraví, pokud to sám nedokážeš, což je mi tě líto podruhé. Žádná slova jako dbaj, mladej, špatnej neznám, tak to zkus do příště vylepšit ;-)

Alpina je absolutní špička mezi výrobci aut, takže zde máš u mě plus. Wiesmann používá motory BMW + úžasný design, takže taky mají rozhodně co říct.

Milerád si někdy přečtu nějakou tvou studii o torzní tuhosti aut, rád se vzdělávám. Tobě bych naopak doporučil něco z moderních technologií. Jako laserové svařování, kompozity apod. Divil by ses jak tyhle prvky dokáží zvednout tuhost u tak děsně netuhého vozu s dlouhým rozvorem ;-)
Avatar - Hamunasakra
24. 2. 2011 00:09
Re: Dokonalý auto!
Tak to gratuluju, nemáš špatnej vkus - konkrétně Alpina a Wiesmann patřej k mejm nejoblíbenějšim - a konkrétně u Wiesmannu dbaj přes kratší rozvor na vysokou torzní tuhost svejch modelů. Škoda že ty tomu ještě nerozumíš, ale jsi mladej, snad jednou na nějakej materiál o vztahu tuhosti karoserie a rozvoru aut, nebo na někoho z oboru narazíš a pak ... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku