Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina Roadster S: Čekání na Z4 M

Ladislav Čermák
Diskuze (3)
Vybroušenou verzi spartanburského roadsteru Z4 představila Alpina

Německý úpravce vozů BMW se čtyřicetiletou tradicí nezapomíná na čest, jíž se mu dostalo v podobě možnosti vyšperkovat 555 exemplářů nezapomenutelné Z8 (jeden je k vidění v areálu firmy AuTec, českého importéra BMW a MINI) a rozhodl se ukrátit svým věrným nervózní čekání na vrcholnou tovární verzi Z4 M. Věren svým zvykům, převrtal vrcholný motor z nabídky, v tomto případě třílitrový šestiválec M54, na obsah 3,4 L. Tento upravený agregát, známý již z modifikované Trojky, vyvíjí po kúře 221 kW, jmenovité otáčky 7.200/min. a 362 Nm při 4.800 ot. Posílený roadster nyní zvládne stovku za 5,3 s a nejvyšší rychlost 265 km/h (270 s příplatkovou pevnou střechou hard-top). Pohotovostní 1320 kg a výkonová hmotnost 5,98 kg/kW patří na špičku své kategorie a vyladěný podvozek s posílenou brzdovou soustavou a 19" koly o šířce 8,5/9,5", vypůjčenými ze zmíněného Roadsteru V8 (Z8), doslova lepí ostře blýskavý šperk k silnici.

Úpravy se pochopitelně nevyhnuly ani vzhledu - oba konce vozu pozměnily charakteristické alpinovské finesy, doplněné aerodynamickým kitem, ke sportovnějšímu pocitu uvnitř zase přispívá nový volant, ručně obšitý vzorovanou kůží, stejně jako čalounění dveří a některých interiérových panelů. Pozměněný je i povrch dekorů na palubní desce a design přístrojů - temně modrou grafiku doplňují červené ručky. Dlouhé cestování, nikoliv pouze krátkodobý extrémní prožitek, pak zprostředkují nové anatomické polohovatelné sedačky, čalouněné kůží. Stejně jako ty ostatní, i tato Alpina nabízí výrazně sportovnější fleur, než základní BMW, beztak dosti naléhavý.

Ladislav Čermák
Diskuze (3)