Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine A110 Première Edition zahajuje návrat slavné značky na evropský trh

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 12. 2017
39
31
Zobrazit náhledy (39)
Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110
Automobilkou Renault oživená značka Alpine připravuje uvedení modelu A110 v limitované úvodní edici na vybrané trhy a v souvislosti s tím se rozhodla své sportovní kupé řádně připomenout.

Značku Alpine založil Jean Rédélé, syn majitele autoservisu v lázeňském městě Dieppe, v roce 1955. Původně samostatná společnost vycházela u svých sportovních automobilů z techniky vozů automobilky Renault. Ta ji plně pod svá křídla získala v roce 1973. Poslední kupé značky Alpine pak byly vyrobeny v roce 1995.

V současnosti Renault slavného výrobce sportovních a závodních vozů oživuje a první nový model připravený pro sériovou výrobu a pojmenovaný A110 se veřejnosti poprvé představil na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.

Na statickou prezentaci své novinky ve Švýcarsku navázala francouzská značka ukázkou dynamických schopností během závodu do vrchu pořádaného v rámci Goodwood Festival of Speed a v polovině letošního prosince se pak má odehrát prezentace médiím, jíž se zúčastní i zástupce redakce Auto.cz.

Jistou ochutnávkou před samotnou prezentací nového sportovního Alpine A110 zástupcům tisku je pak nová série fotografií a videa, která doplňuje připomenutí základních informací o technice a plánovaném uvedení na trh.

Připomeňme si tedy, že Alpine A110 využívá zcela novou hliníkovou platformu pro vozy s pohonem zadních kol a má motor umístěný uprostřed, přičemž jeho pohotovostní hmotnost je podle aktuálních informací 1103 kg v provedení Première Edition. Kupé s rozvorem náprav 2420 mm, rozchodem kol vpředu 1556 mm a vzadu 1553 mm, má celkovou délku 4180 mm, šířku 1798 mm a výšku 1252 mm.

K pohonu tohoto kompaktního sportovního vozu s rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 44:56 slouží přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s nejvyšším výkonem 185 kW (252 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 320 N.m při 2000 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Getrag.

Vysoký výkon a nízká hmotnost (zhruba 4,3 kilogramu na koně výkonu) se podílejí na skvělé dynamice. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, přičemž o bezpečné zastavení se starají pro Alpine vyvinuté brzdy Brembo s kotouči o průměru 320 mm, do nichž se zakusují vpředu čtyřpístkové a vzadu jednopístkové třmeny. Kontakt s vozovkou mají na starosti 18palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 205/40 R18 vpředu a 235/40 R18 vzadu.

Alpine A110 má na trh vstoupit nejprve v limitované sérii Première Edition, v níž má být na počest založení značky vyrobeno jen 1955 vozů. Vozy této série budou k dispozici pouze v modré, bílé nebo černé barvě a bude spojovat shodná základní výbava, kterou nebude možné rozšiřovat žádnými příplatkovými prvky.

Standardem pro všechny Alpine A110 Première Edition budou 18palcová kovaná kola Otto Fuchs, aktivní sportovní výfukový systém, audio systém Focal, prvky z uhlíkových vláken v interiéru, leštěné hliníkové pedály, jednodílná kožená sportovní sedadla a samozřejmě i plaketa se sériovým číslem vozu na středové konzole.

První vozy Alpine A110 Première Edition mají k zákazníkům na evropském trhu zamířit v březnu roku 2018 a jejich cena je stanovena na 58.900 eur (zhruba 1.520.000 Kč).

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lamal
Alpa
lamal
| 7. 12. 2017
Keby to islo ako za starych cias, tak sa dostane aj do EU nieco, stare casy su ale fuč...
Alpa
_MT_
| 7. 12. 2017
Honda má kapesní sporťáček. Motor uprostřed, RWD. Japonská cena je myslím < 400 tisíc českých. Ale nevozí ho sem. A měli pracovat na něčem větším, výkonnějším, nástupci S2000.

VW měl malý roadster (motor uprostřed, RWD) připravený k výrobě (cenu malovali někde kolem 600-700 tisíc v základu, pokud si dobře vzpomínám), ale Porsche se do toho nechtělo a nakonec to zařízli s tím, že v tom nevidí pro ně dostatek peněz. A to bylo dávno před gatěmi, víceméně v reakci na GT86. Audi by určitě dokázalo něco prodat, ale to je dnes asi prakticky vyloučené. Porsche by bylo zásadně proti.
Alpa
_MT_
| 7. 12. 2017
Menší sportovní auto klidně můžou udělat, ale je otázkou, jestli ho dovezou do EU.
Avatar - speedfred
Alpa
speedfred
| 7. 12. 2017
predaje,predaje a predaje. Je tu ToyoBaru a predaje sú asi za očakávaniami (kdesi písali) aj keď tá cena tam nie je až tak vysoká.
Avatar - lamal
Alpa
lamal
| 6. 12. 2017
prave pre to ide o to aby to prezilo ta platforma a predanymi kusmi sa zlacnovala... prezila aspon zopar generacii tak ako kedysi, vtedy to malo vyznam a produkcia takto orientovanych aut bola ovela vyssia... holt tie zaciatky musi niekto zaplatit, tot tolko diskutovana tema aj u toyobaru.... auta sa predavaju viac ako kedykolvek predtym a automobilky krachuju... zmenila sa doba, predava sa lacno ale sa aj lacno vyraba atd... tazko zhrnut vsetky impakty doby, treba kazdopadne chapat ake to je narocne pre automobilky dnes, si vydrziavat prakticky stratove projekty a len sa snazit znizovat straty... malo ktora takato samostatna low runner platforma sa o seba postara sama a nie to este zisk prinesie

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku