Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine A110 má motor 1.8 TCe a 252 koní. Bude i v Česku, má to ale háček…

Jan Mička Jan Mička 7. 3. 2017
62
36
Zobrazit náhledy (62)
Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110
Konečně máme k dispozici pořádné informace o Alpině A110. Uprostřed je nová osmnáctistovka, sedmistupňová převodovka a poháněna jsou zadní kola!

Tak jsme se dočkali! Značka Alpine znovu povstává s modelem A110, novodobou interpretací stejnojmenného vozu ze šedesátých a osmdesátých let minulého století. Vůz, který se ještě donedávna jmenoval A120, si právě odbývá premiéru na autosalonu v Ženevě, a přestože není téměř možné se k němu dostat na kontaktní vzdálenost, ukořistili jsme alespoň základní technická data a zjišťovali dostupnost na našem trhu.

360p480p720p240p

Začnu hmotností. Vůz stojí na zcela nové hliníkové platformě pro pohon zadních kol a motor umístěný uprostřed, přičemž jeho pohotovostní hmotnost činí pouze 1080 kilogramů. To je pro představu zhruba tolik, co běžný městský hatchback. Karoserie je 4178 milimetrů dlouhá, 1798 milimetrů široká a pouze 1252 milimetrů vysoká, přičemž celková hmotnost je mezi nápravy rozdělaná v poměru 44:56.

Pokud jste jako pohonnou jednotku tipovali novou přeplňovanou osmnáctistovku z dílen aliance Renault-Nissan, měli jste pravdu. Má výkon 185 kW (252 koní), točivý moment 320 N.m, pohání zadní kola a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Getrag vyvinutou speciálně pro Alpine s cílem zajistit optimální výkon za všech okolností.

Vysoký výkon a nízká hmotnost (zhruba 4,3 kilogramu na koně výkonu) se podílejí na skvělé dynamice. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, přičemž o bezpečné zastavení se starají pro Alpine vyvinuté brzdy Brembo. Alfa Romeo 4C by se měla mít na pozoru!

Dojmy z interiéru si nicméně musíte udělat sami prostřednictvím přiložených fotografií. Přístup do vozu totiž měli pouze vybraní návštěvníci. Zřejmě když personál na stánku viděl mé tělesné rozměry, rovnou mou prosbu o posazení za volant zavrhl. Tak snad zítra...

A teď ta horší zpráva: Česká republika není v první vlně uvedení Alpine A110 do prodeje. Podle informací Jitky Skaličkové, tiskové mluvčí Renault Group pro Českou republiku, je Alpine od 1. března součástí skupiny a tedy svébytnou značkou. Nelze proto očekávat, že by prodej vozů probíhal například v dealerstvích Renault. V Česku tím pádem zatím chybí dealerská síť i servis, nemělo by však trvat dlouho a prodeji u nás nic bránit nebude.

Hovoří se o roku 2018, v žádném případě však neočekávejte „masovku“. Jde o exkluzivní vozy, jejichž výroba bude z kapacitních důvodů omezená. Exkluzivitě odpovídá také cena verze Premiére Edition (pouhých 1955 kusů na počest roku založení značky) ve výši 58.500 eur, což je v přepočtu zhruba 1.580.000 Kč.

Alpine A110 - uvedení na trhy později v roce 2017
Rakousko
Belgie
Francie
Německo
Itálie
Lucembursko
Nizozemsko
Polsko
Portugalsko
Španělsko
Švýcarsko

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Cena
topan
| 8. 3. 2017
Pomer hmotnosti a vykonu motora je uzasny. Skoda trochu toho manualu. Ale ta cena :-O
Mozno nechcu asociovat tento model s mainstreamovym Renaultom a jeho image. Preto idea samostatnej znacky. Inak ist k dealerovy Renault a kupit jeden za vyse 50 tisic euri >:D
Avatar - iudex
Servis
iudex
| 8. 3. 2017
Tak reči sa hovoria a chlieb sa je; vybudovať samostatnú predajnú sieť pre jediné auto, pri ktorom je diskutabilné, či sa na seba predajmi vôbec zarobí, je ekonomická samovražda. A išlo by to aj proti predajným plánom, pretože ak som trebárs zo Zlína a salón Renaultu mám za rohom v meste, je pravdepodobnejšie, že sa na auto pôjdem pozrieť a kúpim ho, než keby bola jediná predajňa a servis v Prahe.
Mne celá táto teória o osobitných salónoch pre exkluzívny model príde ako sen marketérov, ktorý ani nie je potrebný. Ako znižuje image takého GT-R za 100t eur, ak je v salóne vedľa Micry za 9t? Nijako. A rovnako to neublíži ani Alpine.
Servis
pogo26
| 8. 3. 2017
Ale to nejsou moje představy. Jen jsem napsal, co padlo od Renaultu.
hmotnost
_MT_
| 8. 3. 2017
Problém je, že to není vždy jasně oddělené. Například v němčině mají pro obojí jeden výraz, Leergewicht. Doslova prázdná hmotnost. Dokonce může být i suchá (i když by člověk spíš čekal Trockengewicht, tedy suchá hmotnost, ale může). Dá se v tom snadno udělat bordel. I hmotnost "dle DIN" je podle mne nešťastná formulace, protože DIN 70020 tam toho řidiče myslím má (dříve to tak asi nebylo, ale časy se mění).
hmotnost
frite
| 8. 3. 2017
Mícháte hrušky s jabkama..
Pohotovostní je s náplněmi a bez řidiče.
Provozní je s náplněmi a řidičem (tj. pohotovostní + 75 kg)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku