Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američané mají smůlu, Mercedes-AMG One nedostane schválení k silničnímu provozu

Filip Melich Filip Melich 4. 6. 2022 • 02:50
63
10
Zobrazit náhledy (63)
Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One Mercedes-AMG One

Movití Američané zřejmě nebudou moci provozovat Mercedes-AMG One na veřejných komunikacích. Možná se podaří najít skulinku v zákonech, ale pak budou omezeni v ročním nájezdu.

Po letech čekání a odkladů jsme se dočkali finální podoby Mercedesu-AMG One, šestiválcového hybridního hypersportu o výkonu 782 kW (1.063 k) s pohonem vycházejícím z techniky formule 1. Výroba auta je striktně omezena 275 kusy, přičemž všechny už jsou zamluvené, a to i přes cenovku přesahující 60 milionů korun.

Video se připravuje ...

Postupně mohou začít dodávky zákazníkům. Jenže to má jeden zádrhel. Ve Spojených státech amerických nebude jednoduché vůz registrovat. Zástupci AMG zákazníkům zaslali oficiální informaci: „Zatímco má motor závodní původ, jeho neustálý vývoj a vylepšování nás postavili před obtížné rozhodnutí s ohledem na americký trh. Došli jsme k závěru, že splnění amerických silničních předpisů by ohrozilo výkon a celkový jízdní projev pohonné jednotky z F1, jejíž unikátní charakter jsme chtěli zachovat.

Pohon Mercedesu-AMG One zajišťuje hybridní soustava, která se skládá z dvojitě přeplňovaného V6 o objemu 1,6 litru a čtyř elektromotorů. V Evropě je pohonná soustava schválená k provozu v běžném silničním provozu především díky extrémně komplikovanému systému čtyř katalyzátorů, dvou keramických katalyzátorů a dvou filtrů pevných částic. Zástupci AMG ve své zprávě neuvádí, co by bylo potřeba ke schválení do amerického provozu, ani jak konkrétně by to ovlivnilo výkon auta.

Přesto existuje jedno potenciální řešení, jak Mercedes-AMG One dostat na americké silnice. Je jím zákon z roku 1999, který umožňuje za účelem představení nebo vystavení importovat a registrovat vozy, které splňují vládní definici historicky či technicky významného vozu.  

Pokud by se tímto způsobem podařilo Mercedes-AMG One do USA dostat, majitelé by měli provoz na veřejných komunikacích omezen na 2.500 mil ročně, což je lehce přes 4.000 kilometrů. Protože podobně drahá auta většinou stejně končí ve sbírkách a na silnice se podívají zřídka, pokud vůbec, nájezd 4.000 by mohl být více než dostatečný.

Související články

Témata
5. 6. 2022 20:49
Re: Fail 2
Vsak proc ne, Laynova z toho jiste vlhne. Skopcacka popelnice o vaze SUV s elektronesmyslem uvnitr. Budoucnost vestena Bruselskou kouli. Jak nemam USAky rad tak jsem rad, ze tuhle popelnici u sebe nechteji...
5. 6. 2022 07:33
Nevim nevim
No ty hodnoty se mi taky moc nepozdavaji na to, jakou technologii to disponuje. Ale treba se mylim, uvidime pri nejakych prvnich recenzich. Tak ci tak, vzhledove se mi to auto absolutne nelibi, ale jako sberatelsky kousek to bude urcite hit.
5. 6. 2022 00:42
Fail 2
Když se na to podívám objektivně, tak to zatim vypadá, ze soudruzi v ndr někde udělali hned hromadu chyb. 1700 kg je opravdu neuvěřitelná porce na podobný druh auta. Podle fotek interiéru je to totální spartanstvi alá Aston valkyrie, která ale váží jen kolem 1275 kg i s elektrem! Navíc představené parametry zrychlení ukazuji, ze minimálně v primce tomu valkyrie ale třeba i tesla model s plaid ukáže zada (min do 200 km/hod jsou oba rychlejší než čas udávány mercedesem). Nevim o jak moc to muže byt lepší v zatáčkách, pokud to má o pul tuny víc než Valkyrie. A vzhledem k tomu, ze i ona točí do 11 otáček, tak se mercedes one zda jako čistý promo, které nedostalo původnímu wow nápadu.
Avatar - Stejsn
4. 6. 2022 23:47
Re: K.o.k.o.t.i už dorazili
Tak to vůbec není. USA (hlavně pak Kalifornie) má přísné emisní předpisy už někdy od 70. let. A tak importovaná auta z Evropy, pokud tam chtěla na silnice, musela mít katalyzátor už v době, kdy my se tu vesele dusili olovem z výfuků těch samých aut a v Evropě na to každý kašlal (a to doslova) Takže za mě v tomhle americké předpisy palec nahoru. Pak se tam přihrne Volkswagen se svým "čistým dieselem" a myslí si, že mu to projde. Tisíce stažených aut z dieselgate tam v pouštních parkovištích hnijí dodnes. Takže ten mercek - pokud nesplňuje regule na smrad, tak proč by se z něj někdo měl posadit na prhel? Jenom proto, že je drahej a exkluzivní? Já jsem pro stejný metr na všechny, věděli do čeho jdou.
Avatar - kari.laz
4. 6. 2022 22:33
1700kg
Možná se mohli vykašlat na ty baterky a nemuselo to vážit jak rodinná dodávka.
Články odjinud