Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americké restomody koupíte i v Evropě, k mání jsou třeba tyto. Jen ty ceny...

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Líbí se vám americké restomody? A víte, že zajímavé kousky můžete koupit i v Evropě?

Ve Spojených státech amerických jsou restomody, tedy modifikované klasické vozy vybavené moderní technikou, velice oblíbené. Úpravci se tam samozřejmě věnují zejména starým americkým autům, především sporťákům a muscle či pony cars.

Jestli se vám americké restomody líbí a třeba byste si jeden dokonce rádi pořídili, nemusíte hledat jen v USA. Občas se nějaké hezké kousky objeví v evropské inzerci. A některé z nich tu dokonce byly právě do podoby restomodu i upraveny.

Nás při brouzdání nabídkou zaujalo šest aut, které vám stručně představíme. Především ale doporučujeme návštěvu galerie, pohled na upravené americké klasiky má něco do sebe.

Nejlevnějším vozem z vybrané šestice je Chevrolet Camaro z roku 1969, který prošel přestavbou mezi léty 2012 až 2014. Do motorového prostoru se nastěhoval 6,2litrový osmiválec LS3 o výkonu 331 kW a točivém momentu 585 Nm, spojený je s šestistupňovou manuální převodovkou. Za zmínku stojí také nápravy z Chevroletu Corvette čtvrté generace (C4), obrovská kola (245/30 R21 vpředu a 275/25 R22 vzadu) nebo sedadla z Dodge Viper. Cena činí 104.900 eur, což je v přepočtu asi 2,6 milionu korun.

Zajímavá je také Corvette třetí generace z roku 1973 s 6,2litrovým osmiválcem L88, který původně vznikl jako závodní motor. V upravené C3 dává 427 kW. Sporťák se dále chlubí omlazeným podvozkem, lepšími brzdami nebo zadními koly obutými do 335 mm širokých semislicků. Vůz je k mání za 125.000 eur, tedy za zhruba 3,1 milionu korun.

Dále jsme na seznam zařadili Ford Mustang ročníku 1967, přestavěný roku 2017 ve Francii do podoby známé "Eleanor" z filmu 60 sekund. Za 189.900 eur, tedy 4,7 milionu korun nabízí pětlitrový osmiválec Coyote z Mustangu modelového roku 2013 o výkonu 338 kW, novou automatickou převodovku, přepracovaný podvozek a současnou výbavu zahrnující kupříkladu parkovací kamery, elektricky nastavitelná sedadla, elektricky ovládaná okna, klimatizaci, navigaci či moderní audio systém.

Za 230 tisíc eur, v přepočtu asi 5,7 milionu korun, si můžete koupit Corvette první generace z roku 1961, která je zajímavá i tím, že jde o kabriolet. Upravena byla v Německu a nového majitele se snaží nalákat na 5,7litrový osmiválec LS1 o výkonu 283 kW spojený se 4stupňovou automatickou převodovkou, nový podvozek s nezávislým zavěšením kol vpředu i vzadu, brzdy z Porsche 911 Turbo (generace 993) a agresivnější design. Ten je způsoben také nutností přizpůsobit karoserii novému šasi, auto je proto o celých 10 centimetrů širší. Kola jsou 20palcová.

Hodně zajímavý je Dodge Charger z roku 1968, další auto z přehledu, které bylo upraveno v Německu. Zvláštní je na něm skutečnost, že jde v podstatě o Dodge Viper GTS s karoserií klasického muscle caru.

Z Viperu GTS totiž pochází většina techniky, včetně rámu, zavěšení, brzd, diferenciálu, převodovky a motoru. O pohon se tak stará osmilitrový desetiválec, který dává 331 kW. Také v tomto případě musela být karoserie rozšířena. V podbězích najdeme 20palcová kola vpředu a 22palcová vzadu. V interiéru zaujmou sedadla z Fordu GT. Cena činí 280.000 eur, což je asi 6,9 milionu korun.

A nejdražším restomodem našeho přehledu je další Corvette C3, tentokrát ovšem za 290.000 eur, tedy tučných 7,2 milionu Kč. Sporťák z roku 1970 má pod kapotou 6,2litrový motor schopný podle prodejce snadno poskytnout 405 kW a 585 Nm. Aktuálně je ovšem naladěn "civilněji" - na 359 kW a 577 Nm. I to prý stačí ke zrychlení z nuly na sto za 3,7 sekundy a na dvoustovku za zhruba 10 vteřin. Motor je spojen s 6stupňovou manuální převodovkou. Podvozek využívá díly od firmy Koni, zadní náprava je vyrobená na zakázku.

Video se připravuje ...

Tak co, vybrali byste si?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme