Amerika následuje Evropu. Vyžaduje varování pro použití bezpečnostních pásů
Americká legislativa následuje evropský trend a vyžaduje, aby se v nových silničních vozidlech objevila přísnější varování nutící k použití bezpečnostních pásů, zejména pro spolujezdce a další pasažéry. V nových autech v Evropě se přitom s touto funkcí setkáváme už pravidelně.
Automobilová bezpečnost se nepřetržitě vyvíjí, a ačkoli dnes máme moderní aktivní pomocníky, úplným základem bezpečí na palubě i v nejnovějších autech je stále bezpečnostní pás. V Evropě už zpravidla spolupracuje s otravným zvukovým upozorněním, nutícím řidiče připoutat se po každém rozjetí vozidla. V dnešních autech systém dokonce hlídá i spolujezdce a cestující na zadních sedadlech, ale překvapivě to neplatí všude na světě.
Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) začíná usilovat o nové uzákonění, aby se systémy varující k použití bezpečnostního pásu staly povinnými. V některých amerických státech totiž dodnes ani není povinnost se při jízdě poutat, třeba na zadních sedadlech. Navzdory širokému povědomí o důležitosti bezpečnostních pásů pořád je nutnost připomínat jejich použití.
NTHSA navrhuje nová pokročilejší výstražná znamení nutící k použití bezpečnostních pásů v osobních autech, kamionech, většině autobusů a víceúčelových osobních vozidlech. Hlavním cílem je rozšířit stávající výstražné systémy vizuálními i akustickými výstrahami nejen pro sedadlo řidiče, ale také pro jiná místa k sezení – v osobních autech pro spolujezdce a další pasažéry.
Nová americká legislativa má přesvědčit řidiče i další cestující, že bezpečnostní pásy prokazatelně snižují riziko zranění a úmrtí. V roce 2021 přitom na amerických silnicích tragicky zahynulo až 43.000 osob, přičemž přibližně polovina z nich byla ve vozidlech nepřipoutaná. NTHSA chce vyzývat jednotlivce, aby se připoutali pro vlastní ochranu a zvýšili své šance na přežití při dopravních nehodách.

Zejména na zadních sedadlech v USA umírá nejvíce pasažérů a NTHSA očekává, že nově navrhované požadavky každoročně zachrání minimálně stovky životů a zabrání ještě většímu počtu nesmrtelných zranění. Během minulého měsíce přitom úřad představil i další návrh, kterým vyžaduje systémy automatického nouzového brzdění ve všech nových osobních vozidlech.