Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ani Alpine se elektrifikaci nevyhne. Může tak přijít o svou hlavní přednost

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 9. 2019
22
3
Zobrazit náhledy (22)
Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110

Ani výrobci dravých sporťáků se elektrifikaci modelového portfolia nevyhnou. Jak říká samotné zastoupení Renaultu, nemůže jí uniknout ani znovuzrozená značka Alpine.

Elektrifikace prostřednictvím mild-hybridů, hybridů, plug-in hybridů i elektromobilů je v posledních měsících a letech obrovský tématem. Automobilky se pomocí těchto pohonů snaží splnit stále se zpřísňující emisní normy a neplatit tak obrovské pokuty. A netýká se to jen „obyčejných“ aut, ale i sportovních modelů. Třeba nové Alpine A110, která vznikla pod křídly Renaultu.

Člen top managementu francouzské skupiny Oliver Murguet v rozhovoru pro Auto Express uvedl, že ani Alpine nemůže nějaké formě hybridní technologie uniknout, chce-li přežít v dnešní pro automobily nesmírně těžké době. Veškeré podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím. Murguet neprozradil kdy, ani jak přesně by se měl opěvovaný sporťák elektrifikovat.

Murguet přiznává, že elektrifikace bude masivní a celá skupina se na tyto technologie musí v blízké budoucnosti zaměřit podstatně více. Jedním dechem ale vyloučil, že by to pro Alpine znamenalo konec. V tomto ohledu zůstává optimistický a říká: „Podívejte se na Ferrari. I jejich nejnovější model je hybridní.“

Otázkou ale zůstává, jak moc by hybrid v útrobách „alpinky“ mohl vozu uškodit. Pokud by se z něj stal plnotučný hybrid, reálně hrozí, že přijde o svou hlavní přednost – nízkou hmotnost. Model A110 dnes při výkonu 185 kW a 320 newtonmetrech točivého momentu váží pouhých 1103 kilogramů, akumulátory v útrobách by však mohly hmotnost hodně zvednout.

Murguet ale říká, že lehká váha není to jediné, co zákazníky zajímá. „Lidé kupující tento sporťák požadují sportovní vlastnosti, zároveň ale lpí i na pohodlí,“ dodává závěrem interview.

Už nějaký čas se spekuluje o tom, že bychom se od značky Alpine mohli dočkat rovněž SUV či crossoveru. V takovém autě by elektrifikace dávala podstatně větší smysl, snížila by flotilové emise a ještě by tím mohla utvořit prostor pro ryzí sportovní náčiní, jakým dnes A110 je.

Mé příští auto bude pohánět...
  • Benzin
    47.7%
  • Nafta
    32.5%
  • Elektřina
    15.5%
  • Jiná alternativa
    4.3%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 6328 čtenářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - kari.laz
takže z toho bude jen....
| 30. 9. 2019
...další tuctovka, kterých v jiném kabátě potkáte na silnici XXX denně. Svou lehkou váhu nepotřebuje, protože zákazníci údajně ocení i pohodlí a ne jen ovladatelnost. Už dost toho, že to nemá ani manuál a teď se zdá to bude jen další v davu.
Avatar - fostek
Peklo, jen to né
| 30. 9. 2019
už je to tady. SUV nebo Crossover. A h o v n o leží na talíři.
Jinými slovy - přeznačkovaný rendlíky.
Další zbytečná trapná pseudoznačka jako DS a Cupra.
Avatar - KANKUNEN
Ono to spěje k nové elektrogate
| 30. 9. 2019
Jednou budou automobilky platit za to, že nejezdí za výrobcem údávané hodnoty podle evropské normy. Ono ani jsem nikdy nečetl žádnou vizi, jak by to vypadalo, kdyby se jezdilo jen na elektriku.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku