Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin CC100 našel majitele za 15 milionů korun

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Aston Martin prodal výroční koncept CC100 soukromému sběrateli. Zaplatil za něj půl milionu liber, tedy v korunách patnáct milionů.

Výroční dvoumístný koncept CC100, který si Aston Martin postavil ke kulatinám, byl inspirován závodním modelem DBR1/300. S ním značka zvítězila v roce 1959 ve čtyřiadvacetihodinovce na okruhu La Sarthe. Konkrétně se tehdy radovali Roy Salvadori s Carrollem Shelbym. Druzí skončili jejich týmoví kolegové Maurice Trintignant a Paul Frere s obdobným vozem, přičemž ujeli o jeden okruh méně než úspěšnější dvojice: 322 oproti 323.

Nový speedster převzal jeho zelenožluté barvy a některé retro prvky, například kožené řemeny, zároveň však nahlíží do budoucnosti a předznamenává vzhled nových modelů. Je 4,5 m dlouhý a se zrcátky 2 m široký. Spekulovalo se o tom, že existují dva exempláře, z Gaydonu však nic oficiálního nezaznělo. Auto vzniklo během šesti měsíců a nyní vyšlo najevo, že bylo prodáno!

První soukromý sběratel si maximálně 1200 kg lehký vůz s karbonovou karoserií a šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem AM11 objemu 6,0 l postaví do garáže a nejspíš s ním jezdit nebude. Stačí mu jej jen nastartovat, protože motor má skutečně působivý zvuk! Každopádně se jedná o exemplář, který byl představen veřejnosti. Naposledy s ním na Festivalu rychlosti v Goodwoodu jezdil šéfdesignér Marek Reichmann, který spolu s Davidem Kingem a Milesem Nurnbergerem vedl jeho vývoj. Byl však přestaven už 19. května na Nürburgringu, kde jej pro změnu řídili Stirling Moss a Ulrich Bez.

Automobilce se však ozval ještě jeden zákazník, který by jej rád vlastnil. A proč mu nevyhovět? Jeho kus dostane silniční homologaci, šťastný majitel tak bude moci vyrazit i na běžné silnice. Může si užívat nepopsatelný pocit z jízdy, šestistupňová sekvenční převodovka s pádly pod volantem jej katapultuje až ke 290 km/h, přičemž sprint z klidu na stovku otevřenému astonu s oddělenými místy pro pilota a spolujezdce trvá nejvýše 4 s. Tedy, až se svého unikátu dočká, což by mělo být ještě letos. Momentálně je dle britského Autocaru ve stadiu vzniku. Další kusy se však nejspíš už nenarodí, u Astonu chtějí zachovat exkluzivitu.

Pořád však není jasné, zda už v tuto chvíli existují dva kusy a staví se třetí, nebo jich je o jeden méně. Když výrobce slavil tak významné jubileum, mohl si jeden nechat na památku a prodat dva další. Dostaly přednost ekonomické zájmy? Uvidíme, snad nám to někdy odtajní.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)