Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DBS Superleggera Volante: Dvanáctiválcová střela je nejrychlejší kabrio historie značky

David Bureš
Diskuze (7)

Očekávaná otevřená verze DBS Superleggera využívá stejné srdce jako kupé, dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,2 litru.

Aston Martin rozšiřuje svoji nabídku o nejrychlejší kabriolet ve své historii. Jmenuje se DBS Superleggera Volante a jedná se o otevřenou verzi loni představeného kupé, s nímž sdílí svoji techniku. Ta podle automobily poskytuje vozu úžasný zvuk.

„Na světě není nic, co by se vyrovnalo řevu vidlicového dvanáctiválce Aston Martinu a já věřím, že DBS Superleggera Volante poskytuje jeden z nejúžasnějších smyslových zážitků v automobilovém světě,“ říká o novince šéf Aston Martinu Andy Palmer.

O ten neskutečný zvuk se stará stejný agregát jako v DBS Superleggera Volante kupé, tedy dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,2 litru z vlastního vývoje, který je v tomto případě naladěn na 533 kW a 900 N.m. Ty v případě Volante umožní vozu zrychlit z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a jet nejvýše rychlostí 340 km/h. Motor spolupracuje s osmistupňovým automatem od ZF, uloženým vzadu.

Aston Martin DBS Superleggera Volante – srovnání technických dat s kupé
Model DBS Superleggera Volante DBS Superleggera kupé
Motor 5.2 V12 twin-turbo 5.2 V12 twin-turbo
Válce/ventily 12/4 12/4
Největší výkon [kW/min] 533/6500 533/6500
Točivý moment [N.m/min]  900/1800-5000 900/1800-5000
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 340 340
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,6 3,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 14,0 12,28
Suchá hmotnost [kg] 1863 1693

Zvuk lze přitom upravit podle zvoleného jízdního režimu. V GT módu motor pozvolna vře, zatímco v režimech Sport a Sport Plus akustika zintenzivní. K dispozici je však i tichý mód, který při nastartování nevzbudí všechny sousedy v okolí, jako se to může stát kvůli „štěknutí“ při běžném startování dvanáctiválce.

Design samozřejmě vznikal pod vedením renomovaného kreativního ředitele značky Marka Reichmana, který se snažil navrhnout to nejhezčí kabrio na trhu. Vsadil přitom na stejně agresivní křivky jako u kupé, doplněné o elektricky stahovatelnou plátěnou střechu tvořenou osmi vrstvami materiálů pro co nejlepší odhlučnění. Její otevření trvá 14 sekund, zavření o dvě sekundy déle, přičemž její barvu lze zvolit z osmi provedení.

Tvary přitom nejenže zaujmou oko, ale navíc jsou aerodynamicky účinné. Přední splitter tak zrychluje proudění vzduchu pod přední částí auta, což zvyšuje přítlak na přední nápravě a zároveň pomáhá chladit přední brzdy. Linka na bocích zase umožňuje lepší proudění vzduchu kolem karoserie, zatímco dvojitý zadní difusor účinně potlačuje zvedání zádi. Výsledkem všech řešení je fakt, že při maximální rychlosti auto Volante produkuje přítlak 177 kg, jen o tři kilogramy méně než kupé, což je s ohledem na otevřenou karoserii skvělá hodnota.

První zákazníci se Aston Martinu DBS Superleggera Volante dočkají v třetím čtvrtletí letošního roku. Ceny na německém trhu startují na částce 295.500 eur, což v přepočtu odpovídá 7,6 milionu Kč.

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
24. 4. 2019 21:50
Re: 12 válec
>:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Dinar
24. 4. 2019 16:02
Re: 12 válec
Tipuju to spíš na ten trus, pokud jde o obsah tvé hlavy. >:-[]
Avatar - Dinar
24. 4. 2019 12:48
Re: 12 válec
Až na ten vnitřek, jak se mi to auto děsně líbí z venku, jedno jestli kupé nebo kabrio, tak vnitřek je bída bíd, dobrý tak do renaultu za čtyři kila... :-(
Avatar - Magister
24. 4. 2019 10:11
12 válec
Tohle je podle mě fantazie. A zvláště v otevřené verzi, kde si ten zvuk opravdu užiješ naplno.