Aston Martin DBS Superleggera Volante: Dvanáctiválcová střela je nejrychlejší kabrio historie značky
Očekávaná otevřená verze DBS Superleggera využívá stejné srdce jako kupé, dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,2 litru.
Aston Martin rozšiřuje svoji nabídku o nejrychlejší kabriolet ve své historii. Jmenuje se DBS Superleggera Volante a jedná se o otevřenou verzi loni představeného kupé, s nímž sdílí svoji techniku. Ta podle automobily poskytuje vozu úžasný zvuk.
„Na světě není nic, co by se vyrovnalo řevu vidlicového dvanáctiválce Aston Martinu a já věřím, že DBS Superleggera Volante poskytuje jeden z nejúžasnějších smyslových zážitků v automobilovém světě,“ říká o novince šéf Aston Martinu Andy Palmer.
O ten neskutečný zvuk se stará stejný agregát jako v DBS Superleggera Volante kupé, tedy dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,2 litru z vlastního vývoje, který je v tomto případě naladěn na 533 kW a 900 N.m. Ty v případě Volante umožní vozu zrychlit z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a jet nejvýše rychlostí 340 km/h. Motor spolupracuje s osmistupňovým automatem od ZF, uloženým vzadu.
Aston Martin DBS Superleggera Volante – srovnání technických dat s kupé | ||
Model | DBS Superleggera Volante | DBS Superleggera kupé |
Motor | 5.2 V12 twin-turbo | 5.2 V12 twin-turbo |
Válce/ventily | 12/4 | 12/4 |
Největší výkon [kW/min] | 533/6500 | 533/6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 900/1800-5000 | 900/1800-5000 |
Převodovka | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 340 | 340 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,6 | 3,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 14,0 | 12,28 |
Suchá hmotnost [kg] | 1863 | 1693 |
Zvuk lze přitom upravit podle zvoleného jízdního režimu. V GT módu motor pozvolna vře, zatímco v režimech Sport a Sport Plus akustika zintenzivní. K dispozici je však i tichý mód, který při nastartování nevzbudí všechny sousedy v okolí, jako se to může stát kvůli „štěknutí“ při běžném startování dvanáctiválce.
Design samozřejmě vznikal pod vedením renomovaného kreativního ředitele značky Marka Reichmana, který se snažil navrhnout to nejhezčí kabrio na trhu. Vsadil přitom na stejně agresivní křivky jako u kupé, doplněné o elektricky stahovatelnou plátěnou střechu tvořenou osmi vrstvami materiálů pro co nejlepší odhlučnění. Její otevření trvá 14 sekund, zavření o dvě sekundy déle, přičemž její barvu lze zvolit z osmi provedení.
Tvary přitom nejenže zaujmou oko, ale navíc jsou aerodynamicky účinné. Přední splitter tak zrychluje proudění vzduchu pod přední částí auta, což zvyšuje přítlak na přední nápravě a zároveň pomáhá chladit přední brzdy. Linka na bocích zase umožňuje lepší proudění vzduchu kolem karoserie, zatímco dvojitý zadní difusor účinně potlačuje zvedání zádi. Výsledkem všech řešení je fakt, že při maximální rychlosti auto Volante produkuje přítlak 177 kg, jen o tři kilogramy méně než kupé, což je s ohledem na otevřenou karoserii skvělá hodnota.
První zákazníci se Aston Martinu DBS Superleggera Volante dočkají v třetím čtvrtletí letošního roku. Ceny na německém trhu startují na částce 295.500 eur, což v přepočtu odpovídá 7,6 milionu Kč.