Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin hledá finance na nové modely

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Tradiční britská značka v souvislosti s modernizací a rozšířením své palety modelů zvažuje různé způsoby navýšení svého kapitálu.

Aston Martin je jeden z posledních výrobců luxusních sportovních vozů, který nepatří pod křídla velkého koncernu. To mu do jisté míry dává volný prostor ve vlastním směřování značky a jejích modelů, ale na druhou stranu nemá tak jako Bentley, Ferrari, Jaguar nebo Lamborghini a další silnou finanční oporu v mateřském koncernu, v němž pak může sdílet techniku s ostatními značkami.

Letošní rok navíc v historii značky rovněž nebude patřit mezi nejúspěšnější, když jej zahájila nepříjemnost v podobě svolávací akce téměř 18.000 vozů vyrobených od roku 2008 a těsně před jeho koncem má Aston Martin na svém kontě okolo 4200 prodaných vozů, což je výrazně méně než za předkrizový rok 2007, v němž bylo klientům prodáno 7300 automobilů.

Paleta modelů Aston Martinu i přes průběžné omlazovaní neustále stárne a z designových linií modelů DB7 a DB9 rovněž nehodlá britská značka vycházet donekonečna. Proto již krátce po svém nástupu na pozici generálního ředitele Andy Palmer poodhalil blízkou budoucnost Aston Martinu.

Ta počítá s výrazným omlazením a rozšířením palety modelů, na němž bude mít svůj podíl i spojenectví s německým koncernem Daimler. K vývoji nových modelů jsou ovšem zapotřebí i finance a právě k ním nyní Aston Martin hledá cestu.

Podle nejmenovaného zdroje agentury Reuters pracuje vedení britské značky na plánech, v nichž figuruje vydání nových akcií nebo dluhopisů. Zároveň se původně plánovaná strategie obnovy prodlužuje o tři roky do roku 2020.

Cílem je vytvoření palety modelů, v niž budou i nadále figurovat luxusní sportovní a supersportovní kupé i roadstery a kabriolety, ale doplňovat je mají crossover nebo SUV spolu se sedanem.

Současná produkce se má právě díky uvedení modelů, s nimiž Aston Martin vstoupí mezí výrobce SUV a sedanů zvýšit na plánovaných 10.000 vozů ročně. Výsledkem má být podobná strategie jako u Porsche, kdy právě tyto typy zajistí značce stabilitu a zároveň finance na vývoj sportovních vozů, které dále posílí její image.

Pod kapoty budoucích Aston Martinů mají proniknout hybridní pohonné jednotky, které jim umožnit zachovat si své dynamické schopnosti při nižší spotřebě paliva i emisích CO2.

Plán na zásadní modernizaci modelové palety, do níž má být investováno 500 milionů britských liber byl zahájen prakticky již v roce 2012, kdy se italský Investindustrial získal 37,5 % akcií za 150 milionů liber. V současnosti kontroluje společně s kuvajtskou firmou Investment Dar celých 93 % akcií automobilky Aston Martin.

Podle tohoto plánu se máme nástupce modelové řady DB9 dočkat koncem roku 2016, kdy má na trh vstoupit se zcela novou platformou, která bude ještě univerzálnější než současná VH a současné dvanáctiválce mají nahradit osmiválce, jejichž dodavatelem má být Mercedes-AMG.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2014 12:36
Re: nic moc
To sice zvládne ale ne v autě velikosti a váhy GT vod Aston Martin. Tak jaký zrychlení by sis pro ten Aston představoval?
16. 12. 2014 11:16
Re: nic moc
Zrychlení samo o sobě je dobrý, ale s dvanáctiválcem ? Tohle zvládne i čtyřválec.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2014 03:34
Re: nic moc
Ručně šitý boty taky stojej násobky normálních. Platíš si že máš něco jinýho výjímečnýho
Jaký zrychlení by sis pro luxusní GT představoval? ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2014 02:24
Re: AM "on its own"
Morgan je včetně motorů vod BMW super ale to sme přece jen trochu jinde :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2014 02:21
Re: AM "on its own"
Nemyslim že ten prodej byl díky "dobrýmu čuchu", spíš to byla shoda okolností. Jejich PAG prostě nefungoval. A to bylo před krizí!
Určitě bych nedoporučil návrat pod Ford (na to že to nefungovalo je dostatek důkazů) ale další sblížení s MB nebo spíš přechod pod MB. Ten může nabídnout odpovídající motory i know-how s výbavou. A i ty blbý peníze