Aston Martin Rapide jde do výroby
Podle informací německého týdeníku Automobilwoche je výroba vozu, vycházejícího ze studie Aston Martin Rapide, jistá věc. Studii sedanu představil Aston Martin v Detroitu na začátku roku a poté jsme ji mohli obdivovat také na ženevském autosalonu. Luxusní sedan se vůbec neohlíží na prostorové nároky posádky a tak přestože měří přes 5 metrů, pojme jen čtyři cestující, kteří navíc musí absolvovat ne právě pohodlné nastupování do vozu s malou výškou. Vše je podřízeno stylu, který v současnosti diktují elegantní osmiválcová a dvanáctiválcová kupé.
Limuzína namířená proti obdobným čtyřdveřovým Bentleyům, Maserati nebo Porsche využívá komponenty nového DB9, flexibilní platformu VH a šestilitrový dvanáctiválec o výkonu přes 330 kW. Rozvor Astonu Rapide je proti kupé DB9 o 250 mm delší, délka vzrostla o 300 mm a výška i šířka je o 40 mm větší, pohotovostní hmotnost vzrostla proti DB9 jen o 140 kg. Za přední nápravou uložený vidlicový dvanáctiválec je spojen s automatickou převodovkou ZF Touchtronic umístěnou až u zadní nápravy. Jízdní výkony jsou prý podobné těm u DB9, jen převody dostaly jiné poměry, protože se předpokládá, že s větším vozem by majitel vyhledával spíše plynulejší jízdu.
Sériový Aston Martin Rapide bude absolutní špičkou mezi sportovními luxusními sedany s roční produkcí mezi 300 a 500 kusy. V současnosti vyrábí britská luxusní značka asi 5000 automobilů ročně.