Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Rapide S: První hybridní vodíkový závodní vůz

Jakub Kraus
Diskuze (0)
Aston Martin se vždy snaží mít na 24H Nürburgringu k dispozici super závodní techniku a pro tento rok to bude vodíkový hybrid.

Již po osmé za sebou se Aston Martin vrátí na bojiště čtyřiadvacetihodinového závodu v Zeleném pekle. A přestože britský výrobce většinou do celkového pořadí nějak moc nezasahuje, vždy se snaží mít něco speciálního. Pamatujete na dvojici Astonů V12 Zagato? Mohlo by se zdát, že takové výjimečné vozy nebude lehké překonat, ale ono to jde.

Výrobce z Gaydonu si pro 24H Nürburgringu připravil vodíkový hybrid. Ten má základ v modernizovaném Rapidu S a byl postaven v kooperaci s experty přes vodík, firmou Alset Global. Výsledkem je prototyp dvojitě přeplňovaného šestilitrového vidlicového dvanáctiválce, který je schopný spalovat jak čistý benzín, tak vodík, tak i jejich libovolný mix.

Nejdůležitější je ovšem právě režim pohonu pouze na vodík, čímž se z tohoto prototypu stane první vodíkový vůz, který bude závodit a také první vůz s nulovými emisemi v závodě 24H Nürburgringu. Pro Aston to nebude jen ukázka jejich pokročilých technologií, ale i vhodný zátěžový test nové techniky.

Samotný hybridní vodíkový systém se skládá z přidání vstřikovacího systému vodíku a úpravy sání motoru, stejně jako změny výfukového potrubí a přidání turbodmychadel. Dalšími prvky je poté nová řídící jednotka a vodíkové nádrže. Ty jsou vyrobené z karbonu a pojmou celkem 3,5 kg plynu, který je uchován pod tlakem 35 MPa, přičemž dvě nádrže našly své místo v zavazadlovém prostoru a druhé dvě na místě spolujezdce.

Celý systém je schválen německou organizací DSMB, zastřešující motorsport, takže v cestě za úspěchem nic nestojí. Průkopnická technika však mívá své mouchy, a tak můžeme pouze doufat, že se Astonu bude dařit.

Jakub Kraus
Diskuze (0)