Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Rapide S: Supersportovní sedan nabídne výkon 410 kW

Aston Martin Rapide
Aston Martin Rapide
Aston Martin Rapide
Aston Martin Rapide
22 Fotogalerie
Diskuze (2)
Oslavy sta let automobilky Aston Martin pokračují představením nejvýkonnějšího sedanu značky všech dob.

Letos bude u Aston Martinu dobrý rok, protože se britský výrobce sportovních aut rozhodl oslavit sto let existence nikoli pouze tiskovou zprávou a osamolepkovanou "speciální edicí". Britové toho naslibovali spoustu dopředu a už začali slavit výročním vydáním modelu Vanquish, dalo se ale očekávat, že vedle avizovaných novinek přijde i pár překvapení. A Rapide S je prvním z nich...

Sedan Rapide je poháněn šestilitrovým V12 AM11 a stejný motor šlape pochopitelně i pod kapotou Rapide S, byl ale uložen o 19 mm níže a došlo ke zvýšení výkonu o 17 %, takže se čtyřdveřový a čtyřmístný sportovní sedan může nyní chlubit výkonem 558 koní (410 kW) při 6750 otáčkách, tedy o 750/min výše než doposud. Narostl také točivý moment, byť pouze symbolicky - ze 600 na 620 N.m při 5000/min. Ale nešlo jenom o prosté posunutí omezovače a drobné úpravy map pro vyšší otáčky, Aston se chlubí i nárůstem točivého momentu v rozpětí 0-4000 otáček o 40 N.m, přičemž při 2500/min je nárůst dokonce 50 N.m.

Provedené změny zajistí Rapide S o 0,4 s lepší zrychlení z klidu na 96 km/h (4,7 s), zatímco maximální rychlost narostla na 306 km/h. Zlepšily se také papírové údaje o emisích, které spadly z 355 na 332 g oxidu uhličitého na kilometr. Auto upíjí z 90,5litrové benzinové nádrže. Přepracován byl rovněž systém jízdní stability i adaptivní podvozek ADS se třemi módy Normal, Sport a Track, účinnější je i brzdová soustava a většímu výkonu motoru byly uzpůsobeny převodové poměry šestistupňového automatu.

Karoserii lze vybavit balíčkem Carbon Exterior Pack, zahrnující přední splitter, difuzor, kryty zpětných zrcátek a výplně zadních svítilen. Kabinu lze zase zkrášlit dekory z černého klavírního laku, jenž je použitý i na kličky dveří. Zachován zůstal skleněný volič režimů automatu, novinkou je naopak možnost volby kombinace perforované černé a červené kůže a posádka bude benefitovat i z lépe odhlučněného interiéru. K dispozici jsou ale i téměř nekonečné možnosti individualizace ze zakázkového programu Q, o bohaté standardní výbavě nemluvě.

Zvenku neomylně poznáte Rapide S podle "singleframe" masky chladiče a nového předního nárazníku, zezadu pak podle zvětšeného křidélka na víku kufru a k přehlédnutí nebudou ani nová 20" kola, obutá do pneumatik Bridgestone Potenza o rozměru 245/35 vpředu a 295/30 vzadu. S přenosem síly na zadní nápravu pomáhá pochopitelně mechanický diferenciál se zvýšenou svorností.

Rapide S je dlouhý 5019, široký 1929 a vysoký 1360 mm, má rozvor 2989 mm a hmotnost 1990 kg. Řízení není se třemi otáčkami mezi krajními rejdy příliš strmé, žádný problém ale nejspíše nebude s brzdami - vpředu jsou 398mm kotouče a šestipístkové třmeny, vzadu 360mm disky a čtyřpístky. A málem bych zapomněl na zásadní informaci - Rapide S nedoplňuje standardní verzi Rapide, ale nahrazuje ji...

Vstoupit do diskuze (2)