Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin se možná vzdá vlastního šestiválce. Využije opět pomoc AMG?

David Bureš David Bureš 1. 3. 2021 • 01:51
19
Zobrazit náhledy (19)
Aston Martin V6 Aston Martin V6 Aston Martin V6 Aston Martin V6 Aston Martin V6 Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Prototype Aston Martin Valhalla Prototype Aston Martin Valhalla Prototype Aston Martin Valhalla Prototype Aston Martin Valhalla Prototype Aston Martin Valhalla Prototype Aston Martin Valhalla Prototype

Aston Martin se kvůli image hodlal zbavit osmiválce od AMG a nahradit je vlastní technikou v podobě šestiválce z vlastního vývoje. Spolupráce se sportovní divizí Mercedesu ale patrně bude pokračovat.

Automobilka Aston Martin se dostala do finančních problémů (již poněkolikáté ve své historii), z nichž ji měla pomoci zachránit investice od kanadského miliardáře a majitele stáje F1 Lance Strolla. Ten vyměnil vedení a zavelel ke snížení nákladů. V době pandemie koronaviru ale oznámené snahy evidentně nestačí, a tak se mluví o dalších tendencích, jak ušetřit.

Nový generální ředitel Aston Martinu Tobias Moers, který loni v rámci příchodu Strolla do Aston Martinu ve vedení nahradil Andyho Palmera, totiž nepřímo přiznal, že by značka mohla ukončit vlastní vývoj vidlicového šestiválce, na němž pracuje. Při rozhovoru s investory Moers přiznal, že Mercedes nabízí britské automobilce dodávky pohonných jednotek za „rozumnou cenu“. A tak vedení navrhuje, že díky této nabídce pozmění produktový plán pro následující léta.

Podle všeho by to znamenalo konec vývoje vlastního vidlicového šestiválce, který zahájilo bývalé vedení. Před rokem představený nový elektrifikovaný motor měl debutovat v supersportu Valhalla chystaném pro rok 2023, aby se posléze rozšířil i do dalších modelů značky. Konkrétně tak měl postupně nahradit čtyřlitrový vidlicový osmiválec twin-turbo od AMG, používaný dnes v modelech Vantage, DB11 a DBX.

„Mercedes se netají tím, kam se jeho technologie motorů přesouvá, a samozřejmě v našich Astonech nepočítáme se čtyřválcovými motory,“ vysvětloval loni tehdejší šéf značky Andy Palmer nákladný vývoj vlastního šestiválce.

Jeho nástupce ale věc vidí jinak. „Díky dohodě o transformační technologii se společností Mercedes-Benz máme pro spalovací motory další šance, ale stále máme elektrifikovaná hnací ústrojí,“ říká Moers, který k Astonu přišel z pozice šéfa AMG. Další plány divize z Affalterbachu tak dobře zná.

Naštěstí to však podle zákulisních zpráv neznamená, že by Aston Martiny měly přejít na elektrifikované čtyřválce, jako třeba nový Mercedes třídy C. Jen firma z Gaydonu nadále bude od AMG přebírat čtyřlitrové vidlicové osmiválce s dvěma turby jako dnes, avšak nově doplněné o hybridní pohon. U Vantage, DB11 a DBX by tedy došlo jen k elektrifikaci jednotky. Valhalla by pak byla upravena tak, aby se do jejích útrob osmiválec vešel.

Tento krok by byl logický nejen díky aktuálnímu technologickému partnerství mezi Aston Martinem a AMG, ale také kvůli plánům Mercedesu, který v britském výrobci chce postupně navýšit svůj podíl až na pětinu.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku