Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin nahradí V8 AMG vlastním elektrifikovaným šestiválcem. V12 zůstane

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 6. 3. 2020 • 08:20
39
Zobrazit náhledy (39)
Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX

Mercedes-AMG s osmiválcem dlouhodobě nepočítá. Alternativu tak musí hledat i Aston Martin, který pohonnou jednotku roky využíval.

Již nějaký čas není tajemstvím, že se Mercedes-AMG postupem času rozloučí se svou vlastní osmiválcovou strojovnou. Netýká se to jen těchto německých vozů, ale i Astonu Martin, značky, jež tento motor odebírala. Aktuálně bychom jej našli v modelech Vantage, DB11 a novém SUV DBX.

Britská automobilka si z toho ale těžkou hlavu nedělá, už teď totiž připravuje náhradu. Bude to zbrusu nový elektrifikovaný šestiválec z vlastní produkce. V jednom z telefonních rozhovorů, které v minulých dnech nahradily interview tradičně pořádané na ženevském výstavišti, to potvrdil sám generální ředitel společnosti Andy Palmer.

„Mercedes se netají tím, jakým směrem chce se svou technikou pokračovat. A značka Aston Martin rozhodně nechce přesedlat na čtyřválcové motory,“ nechal se slyšet. „Musíme se tedy vydat vlastní cestou.“

Aston Martin nemá žádné zkušenosti s vývojem šestiválců, Palmer nicméně věří, že se s tím inženýři poperou statečně a nový motor bude plně korespondovat s charakteristikou britského výrobce. Nezapomněl dodat, že elektrifikace je jednou z klíčových podmínek.

„Klíčem je zvuk. Naladění motoru a výfuku tak, aby všechno znělo jako Aston Martin. Můžeme postavit hybrid s elektromotorem, pokud bude znít reprezentativně jako osmiválec, nemáme s tím problém,“ uvedl dále Palmer.

Palmer se také zavázal, že výrobce sportovních aut bude nabízet dvanáctiválec co možná nejdéle. Jedním dechem ale naznačil, že s jeho koncem jednou musíme počítat. „Z dlouhodobějšího hlediska víme, že tu nebude navždy, ale minimálně v příštích několika letech můžeme pokračovat s jeho produkcí a prodeji, přičemž je tu možnost udělat jej ještě čistším,“ dodal Palmer.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku