Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin v Paříži 2008

Diskuze (1)
U britského výrobce sportovních aut Aston Martin se letos čeká na příchod nových modelů. V Paříži toto období vyplňuje částečné odhalení speciality One-77 a premiéra DBS s automatickou převodovkou Touchtronic.

Zároveň generální ředitel automobilky Ulrich Bez potvrdil, že příští rok bude zahájen prodej modelu V12 Vantage RS a že chystaný sedan Rapide ponese značku Aston Martin. Lagonda bude oživena příští rok na ženevském autosalonu zatím neupřesněným konceptem, kterým se připomene 100. výročí založení této značky. Současně oficiálně zaznělo, že Aston Martin se nechystá vyrábět vůz kategorie SUV.

One-77

Chystaný model Aston Martin One-77 se v Paříži ukázal v netradiční podobě jako částečně odkrytá maketa. Návštěvníci si tak mohou prohlédnout jen pravý přední a levý zadní roh karoserie. Tento způsob prezentace podtrhuje exklusivitu modelu – Aston vyrobí jen 77 kusů v ceně kolem 1,2 milionu liber (asi 37 milionu Kč). One-77 tak bude zhruba o třetinu dražší než Bugatti Veyron.

Novinka bude mít nejlepší techniku, jakou Aston Martin v současnosti disponuje. One-77 bude mít nastavitelný podvozek, keramické brzdy z modelu DBS, pravděpodobně šesti-, nebo sedmistupňovou převodovku s řazením na volantu a nový motor V12 o objemu 7,3 litru. Tato pohonná jednotka s výkonem přes 700 koní (515 kW) by měla zaručit, že One-77 bude nejsilnějším a nejrychlejším Astonem všech dob.

Karoserie bude delší, širší a nižší než DBS. Šasi bude z karbonu, hliníkové povrchové díly budou ručně opracované. První zákazníci by se měli One-77 dočkat v říjnu 2009. Plánovaný počet vyrobených kusů byl určen na 77, protože číslo 75 vypadalo příliš „obyčejně“. S produkcí více kusů se nepočítá, protože některá výrobní zařízení mají uvažovanou životnost jen pro výrobu 80 ks.

DBS Touchtronic

Vrcholný model DBS si během prvního roku objednalo 300 zákazníků. Zájemce o automatickou převodovku v nejrychlejším silničním Astonu nyní potěší představený DBS Touchtronic se šestistupňovým automatem, který v nabídce doplní šestistupňovou manuální převodovku. DBS tuto převodovku přebírá z modelu DB9. Jedná se o řešení typu transaxle vyráběné německou firmou ZF. Převodovka byla upravena, aby zvládala přenášet vyšší výkon DBS. Stálý převod byl zkrácen, takže automat zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 s, stejně jako verze s manuální převodovkou.

Standardem pro všechny DBS se stane 13kanálový audiosystém Bang & Olufsen BeoSound o celkovém výkonu 1000 W. Kromě toho se rozšířily možnosti příplatkové výbavy. Vedle dvoumístného provedení bude v nabídce také uspořádání 2+2. Nová desetipaprsková kovaná 20palcová kola sníží proti standardním litým neodpruženou hmotu celkem o 8 kg, na výběr bude stříbrná nebo grafitová povrchová úprava

Základní cena Astonu Martin DBS je stanovena na 162.500 liber (asi 4,95 milionu Kč), s převodovkou Touchtronic 165.000 liber (asi 5,05 milionu Kč).


Diskuze (1)