Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin V12 Vantage S by Q: Mr. Q

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 3. 2014 • 17:08
21
Zobrazit náhledy (21)
Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage
Aston Martin sice nepřivezl do Ženevy žádnou zásadní novinku, chlubí se ale několika limitovanými sériemi svých modelů. Možnosti personalizace a individualizace vzhledu prezentuje i Vantage S by Q.

Dvoumístné kupé s vidlicovým dvanáctiválcem si vzal do parády interní Q tým, aby na 84. ročníku ženevské prestižní automobilové přehlídky ukázal, čeho všeho jsou v Gaydonu schopni, dostanou-li třeba patřičnou zakázku. První prezentace možností se odehrála již před dvěma lety, kdy byl v Ženevě vystaven podobně extravagantní kabriolet Virage Volante. Aktuálně se na stánku prestižního výrobce nachází nejen takto upravený otevřený Vanquish Volante, ale i právě popisované kupé V12 Vantage S.

Současné bílé auto (odstín se jmenuje Stratus) dostalo na karoserii kontrastní oranžové prvky, tato kombinace je letos, zdá se, v módě nejen v Británii. Křiklavá barva pokrývá přední masku, pruhy na bocích, zadním křídle i spodní část difuzoru. Nezapomínejme ani na brzdové třmeny. Stejný odstín najdeme i v interiéru na sedadlech a výplních dveří, zde ovšem v kombinaci s modrou kůží. Hlavně příď dává vzpomenout na závodní astony v barvách Gulfu. Jen ta typická světle modrá chybí...

Vantage S by Q jinak nepostrádá ani karbonové díly, například výdechy na kapotě a bocích, z uhlíkových kompozitů je i přední lízátko. Střecha je vyvedena v černé barvě Jet, stejně jako vnější zpětná zrcátka, černá jsou rovněž desetipaprsková kola. Zmíněný zadní difuzor dostal stříbrošedý lak. Logo Q na blatnících za předními koly je dokonce smaltované! I s detaily je třeba si řádně vyhrát.

O nějaké limitované edici se nemluví, ale pokud se najde výstřední boháč, který se chce od ostatních majitelů V12 Vantage lišit, jistě mu Q tým v tomto směru za patřičný obnos navíc vyjde vstříc. Od toho přece vznikl, ne? Automobilka se netají tím, že její klientela má o takové služby zájem, nenabídne je ovšem každý dealer značky, ale jen vybraní.

Technické specifikace konkrétního ženevského „showcaru“ nebyly zveřejněny, ale standardní Vantage S je poháněn vidlicovým dvanáctiválcem AM28 objemu 5,9 l s výkonem 421 kW při 6750 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 620 N.m v 5750 min-1 a přenáší jej sedmistupňový automat Sportshift III dozadu. Supersport se rozjede až na 330 km/h.

Mimochodem, Q tým stál i za projektem CC100, který byl představen v květnu 2013 ke stoletému výročí značky. Jeho přičiněním nezůstal ultimativní speedster s šestilitrovým motorem AM11 V12 pouze v jediném exempláři, ale existují minimálně dva.


Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku