Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Atieva: Čínský konkurent Tesly s americkým pasem

Michal Fokt
Diskuze (4)
Rodí se další automobilka, zaměřená výhradně na elektromobily. Atieva sídlí v Kalifornii, stojí za ní ale čínská státní automobilka BAIC.

Dá se říci, že zemí, zaslíbenou elektromobilům, je Kalifornie. Ale musíte tam auta nikoli pouze prodávat, ale i vyrábět. A přesně tohle má v plánu, inspirována Teslou, čínská, státem vlastněná automobilka Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC). Formuje značku Atieva, která bude v Kalifornii navrhovat i vyrábět, a to s podporou mateřského BAIC a ve spolupráci se Siemensem, korejským výrobcem akumulátorů SK Group a italskou firmou Cecomp, specializovanou na design a procesy výroby.

Prvotina značky bude představena na jaře příštího roku na Beijing Motor Show a už nyní máme k dispozici první teaserový náčrt, jenž naznačuje, že by mělo jít o kupé se štíhlým, sportovním designem. Proslýchá se, že bude disponovat dojezdem zhruba 480 km a kromě Kalifornie se pokusí prosadit i na čínském trhu.

Zajímavé přitom je, že Atieva není přímo výtvor BAIC, značku založili už v roce 2007 bývalý viceprezident Tesly Bernard Tse a zakladatel Astoria Networks Sam Weng s cílem vyvíjet software pro monitorování jednotlivých článků akumulátorů a systémů řízení pro plug-in hybridy.

Michal Fokt
Diskuze (4)
15. 12. 2015 18:23
Re: konkurence
Díky za informace ... Jsem smířený s tím, že ještě pár let si počkám ;-)
15. 12. 2015 15:54
Re: konkurence
no tak nizke ceny se asi jeste par let nedockame diky tomu ze se elektromobily povetsinou lepe vybavuji v zakladu (asi se tak lepe maskuje ta premrstena cena) ale cenove konkurenceschopne, tedy za stejnou cenu jako spalovak/zazeh by podle prognoz bejt okolo roku 2020, aneb v te dobe ma bejt cena za 1kWh baterii na takove urovni ze jiz pujde jen tezko maskovat ty dnesni prestrelene ceny, ale nebojim se toho ze stari vyrobci si zas najdou nejakou tu skulinku jak jeste u nafty/benzinu par let vydrzet a elektromobilisty obyrat pod zastitou toho "ze to levneji nejde" a dotaci

kdybych mel verit vsem tem ruznym prognozam, tak relativne dostupne elektromobily velikosti Golfu a cenou pod pul mega se dockame tak mezi 2017-2020, tak jako Tesla S zabodovala a primela jednat automobilky na urovni vyssi stredni a luxusni sfery, tak snad s Modelem 3 prinutej automobilky zacit jednat i o segment nize, coz by mohlo posunout cenove dolu i prave auta v nizsi stredni :-)
15. 12. 2015 14:36
Re: konkurence
Doufám, že čínské peníze pomohou k vývoji a výrobě vozu, který by hlavně cenou byl konkurenceschopný vůči klasickým autům ... Osobně bych chtěl bych něco ve velikosti Ford Focus za cca 350 tis. Kč, dojezd okolo 150 km .
15. 12. 2015 12:37
konkurence
konkurentu pro Teslu bude pribivat vice, kuprikladu i Faraday Future ve Vegas, on ten business totiz slusne naroste a vyvynout elektromobil je mnohem snazsi nez se pokouset o auto se spalovacim/zazehovim motorem, kde prez 80% nakladu na vyvoj jde jen na pohonne jednotky a patenty tam drzi spousta automobilek, takze jen tak si vyvynout motor co splni "pravidla" na cele planete a moct ho prodavat masove proste neni snadne

navrhnout elektromobil a zacit ho prodavat vpodstate po celem svete se dnes odhaduje na sumu 1-2 miliardy dolaru, a lidi co jsou ochotny tyhle penize pustit a ten elektromobil zkusit je prekvapive docela hodne