Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi a BMW chystají moderní konkurenci pro třídu S, dorazí v roce 2016

David Bureš
Diskuze (1)
Proti stuttgartské třídě S nasadí konkurence úsporné i sportovní verze svých aut. Samozřejmostí bude maximální možná míra komfortu.

Aktuální generace Mercedes-Benzu třídy S je prodejně velice úspěšná, na evropských trzích (včetně toho českého) doslova válcuje konkurenci. Audi a BMW se však nezdávají a hodlají proti S-Klasse nasadit nové zbraně, nová řada 7 i nové A8 dorazí na trh shodně za dva roky.

Audi již vyrazilo na silnice s prvními testovacími mulami nové A8. Základem luxusního sedanu s interním označením D5 bude inovovaná platforma MLB Evo, která bude debutovat v druhé generaci SUV Q7. Ta způsobuje rozpory mezi Audi a Porsche, které vyvíjí platformu MSB. Audi údajně odmítlo použít platformu od Porsche a raději pracuje na své technice.

Nabídka motorů čtvrté generace A8 má čítat nový šestiválec, přepracovaný čtyřlitrový osmiválec s vypínáním válců a rovněž 6,3litrový dvanáctiválec, který díky úpravám bude splňovat emisní normu EU6. V plánech Audi rovněž figuruje plug-in hybridní verze (cílená na S 500 Plug-in Hybrid) a údajně i čistě elektrická verze (proti Tesle Model S).

A8 si stejně jako nová řada 7 prakticky zachová dnešní rozměry, testovací muly pouze naznačují rozšíření rozchodu kol. Opět se počítá vedle základní varianty i s prodlouženou, delší řadu 7 chystá rovněž BMW. Také v tomto ohledu budou značky chtít konkurovat třídě S, která má v budoucnu nabídnout až čtyři délky.

Šestá generace BMW 7 se zaměří hlavně redukci hmotnosti. Šéf BMW Norbert Reithofer dokonce říká, že příští sedmička stanoví nové standardy ve své třídě, co se týče úspor hmotnosti. Při návrhu konstrukce vozu se BMW mělo inspirovat modely i3 a i8, počítejme tak s rozsáhlým použitím hliníku nebo karbonem vyztužených plastů. Použití lehkých materiálů má znamenat mezigenerační snížení váhy řady 7 o 200 kilogramů.

Co se týče motorů pod kapotou, nabídka bude zahrnovat čtyřválce, šestiválce, osmiválce i dvanáctiválce. Agregáty mají být postaveny na základech modulární techniky využívající shodný objem válců. Standardem bude devítistupňový automat, vedle pohonu zadních kol bude k dispozici i pohon všech kol.

Také BMW zřejmě nabídne plug-in hybridní variantu luxusního sedanu. Zvažuje se ale i vrcholná varianta, ať už s označením M7 nebo třeba M750i. Pokud provedení z dílny divize M GmbH skutečně vznikne, zřejmě použije osmiválec z M5.

Nový mnichovský luxusní sedan bude světu oficiálně představen na frankfurtském autosalonu, na podzim 2015. Design se inspiruje letošním konceptem Vision Future Luxury.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Inferius
8. 8. 2014 19:53
7 Series
Jasně, že chystají; přece v Mnichově neusnou na vavřínech ;-)