Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští BMW řady 7 bude základem i pro další modely

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Vlajková loď mnichovské automobilky má sdílet svou novou platformu i s dalšími modelovými řadami své značky.

Mnichovská automobilka hodlá do budoucna pro své modely používat pouze dvě platformy. Jejich rozdělení mezi modelové řady se bude řídit jednoduchým klíčem.

V případě modelů vybavených primárně pohonem předních kol bude využito platformy UKL, na níž již stojí aktuální BMW 2 Active Tourer. Základem příštích generací modelů s pohonem zadních kol se má stát nová platforma 35up. Obě pak budou využívány pro stavbu verzi s pohonem všech kol xDrive.

Podle Automotive News se má prvním BMW, stojícím na nové platformě 35up, stát nová generace řady 7, jejíž premiéra se má odehrát příští rok na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Podle již dříve zmiňovaných informací má příští řada 7 opustit čistě ocelovou konstrukci skeletu a hojně využívat hliníku a uhlíkových vláken pro zajištění větší tuhosti a zároveň snížení hmotnosti. Z karbonu mají být vyrobeny některé nosné části úplně nové platformy.

Design nové generace řady 7 s interním označením G11 má vycházet z konceptu BMW Vision Future Luxury, představeného na letošním autosalonu v Pekingu. Samozřejmostí je příchod klasického sedanu a prodloužené limuzíny.

S ohledem na nejbližší konkurenci v podobě značky Mercedes-Benz a její třídy S se objevují i spekulace o možném příchodu velkého luxusního kupé, ale zástupci automobilky tuto verzi zamítají a tvrdí, že u BMW se na ničem takovém rozhodně nepracuje.

V případě techniky ukryté pod kapotou příští generace řady 7 prozatím nejsou zmiňovány konkrétní pohonné jednotky, ale lze již nyní počítat s šestiválcovými a osmiválcovými motory, plug-in hybridem a zmiňován je i dvoulitrový čtyřválec. Novinkou v celé historii řady 7 se pak má stát příchod sportovní verze M.

Dalším zástupcem značky BMW, stojícím na nové platformě 35up se má s odstupem zhruba 18 měsíců od premiéry nové řady 7 stát další generace řady 5. Ta má dorazit nejprve jako sedan a kombi a zhruba s ročním odstupem se máme dočkat nástupce současného 5 Gran Turismo.

S platformou 35up se v Mnichově dále počítá i pro kupé a kabriolety řady 6 a následně i pro zástupce modelových řad 3 a 4, jejichž současné generace ovšem čekají nejdříve facelifty, které mají být provedeny v letech 2015 a 2016.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Avatar - white label
7. 8. 2014 12:13
Re: Několik drobných nedostatků
Zrovna E60 jako nejhezčí BMW všech dob???
Tak tos musel mít asi hodně těžké období..., ale hlavně, že ses z toho nakonec dostal. ;-)
Avatar - VL4D
7. 8. 2014 12:02
Re: Několik drobných nedostatků
Souhlas. Perfektně jste to vystihl :yes:
Avatar - fOE
7. 8. 2014 10:41
Re: No a...
7er prinasi obycejne designovy smer a ten se pak aplikuje na 5er a 3er, ale techniku a platformu jak se o tom pise v clanku zatim nezdilela. (obycejne jen se spozdenim jedne generace pro 5er a dvou generaci pro 3er predava nejake technicke vychytavky jako HUD atd... )
7. 8. 2014 00:19
Re: Několik drobných nedostatků
Ano, vidím to úplně stejně :yes: . Nadneseně řečeno se dnes asi auta vybírají papírově, doma od stolu ... kouknu na zrychlení z nuly na sto, kouknu na maximálku, na počet koníčků ... když mě to zaujme, tak si nalistuju kolik to žere, když zájem neopadne, ještě se mrknu, jaky to má pružny zrychlení 80-120, protože mi to číslo udany v sekundách nic neřekne, tak si pro porovnání na netu vyhledám toto zrychlení u aut, u kterých to pokládám za "dostatečny" ... Pak si projedu konfigurátor, v jakých barvičkách se autíčko dá sehnat a když mi tohle všechno do sebe zapadne, tak se stanu šťastným majitelem nového autíčka 21. století >:D

Ona většina lidí nadává na onen downsizing a pokrok v automobilovym (a obecně jakymkoliv) průmyslu a ani si neuvědomují, že si tohle všechno způsobuje dnešní společnost sama svým jednáním. Stále se bude nadávat na ty "individua tam nahoře", ale i ti jednají v duchu dnešní společnosti a paradoxně ti, co budou nejvíc nadávat tohle "moderní chování" podporují možná nejvíce. Nechci mluvit za druhy, to si každý musí sáhnout do svého svědomí. Ale tohle všechno si dělá dnešní společnost sama jen a pouze svým chováním - a nadáváním na ty nahoře se nic nezmění, základ je začít každý u sebe. Ale to jsme se dostali už do úplně jiných sfér 8-s
Avatar - VL4D
6. 8. 2014 23:47
Re: Několik drobných nedostatků
Tak v případě, že vedle sebe postavíme třílitr, 200 koní se spotřebou 12, a dvoulitr se 240 koňmi a spotřebou 8 litrů na 100 km, já bych si vybral ten třílitr.. Ale, co se týče většiny tak si myslím totéž co vy, protože většina by si opravdu vybrala to, co na papíře vypadá lépe.

Jenom že to je ten problém dnešní doby. Všechno se dělá pro většinu, která jelikož nezná všechna fakta, dívá se jenom na ten papír. To je to samý, co například dnešní smartphony (omlouvám se za off-topic, ale srovnání je to dobré), kde se někdo diví, že Full HD jako standard nepřipadá v úvahu (to je opravdu k smíchu, a taky k zamyšlení). Spíš by se měli starat aby to vydrželo bez nabíječky alespoň ten jeden den, ale většina koukne na papír a Full HD je opravdu víc ''cool'' než nějaká kapacita baterie, které stejně fakta neznající většina neporozumí.

Jako spotřebák, klidně bych bral tu první možnost, jako auto volené srdcem - tu druhou :-)