Audi A3: Nová verze 1,6 TDI spotřebuje 3,8 l/100 km, dorazí v roce 2010
Výsledná spotřeba znamená emise CO2 ve výši 99 g/km. České zákazníky tato hodnota příliš zajímat nemusí, na mnoha západoevropských trzích ale číslo menší než 100 znamená zařazení do nejnižší kategorie zdanění, případně osvobození od silniční daně a další výhody.
Jako pohonná jednotka byl zvolen nový motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Pohonná jednotka s objemem 1598 cm3 dosahuje stejných základních charakteristik, výkon tedy vrcholí při 4400 min-1 a maximum točivého momentu 250 Nm leží mezi 1500 a 2500 min-1. I akcelerace z 0 na 100 km/h zůstává na 11,4 s pro třídveřový hatchback, co je tedy podstatou úspory paliva?
Audi nazývá balíček modifikací modular efficiency control, ve skutečnosti to znamená systém start-stop, rekuperaci energie při brzdění pomocí alternátoru a indikaci vhodného okamžiku řazení. Podle Audi se dá jen správným načasováním změny převodu v reálných podmínkách ušetřit až 30 % paliva. Další změny zahrnují sníženou světlou výšku, aerodynamické doplňky na karoserii a podvozku a navzdory nezměněné akceleraci na 100 km/h i o 7 % prodloužený stálý převod. Převodovka je pětistupňová manuální.
Výsledkem je kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km, o 0,3 l méně, než má standardní A3 1,6 TDI s výkonem 77 kW. Svůj podíl na tom mají také pneumatiky 195/65 R15 s nízkým valivým odporem.
Do prodeje se nová verze dostane v první polovině roku 2010. Automobilka slibuje, že ceny budou podobné jako u standardního provedení.