Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 Sportback nastupuje v nové generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (74)

Ingolstadtská automobilka si pro autosalon v Paříži připravila světovou premiéru nové generace modelu A3 Sportback s praktickou pětidveřovou karoserií.

Na jarním autosalonu v Ženevě měla světovou premiéru třetí generace Audi A3. Ta je prvním sériovým zástupcem koncernu VW, využívajícím modulární platformu MQB. Na třídveřový hatchback nyní navazuje praktičtější pětidveřové provedení A3 Sportback.

Audi A3 Sportback nastupuje s celkovou délkou 4310 mm, šířkou 1780 mm a výškou 1425 mm. Rozvor náprav novinky je dlouhý 2636 mm, což je oproti předchozí generaci A3 Sportback prodloužení o 58 mm a ve srovnání se současnou třídveřovou A3 se jedná o prodloužení o 35 mm.

Hlavní přínos modulární platformy spočívá ve snížení hmotnosti. A3 Sportback se podobně jako třídveřová A3 výrazně odlehčilo. V případě verze s motorem 1,4 TFSI se jedná o snížení hmotnosti o 90 kg na pouhých 1205 kg. Úspory přináší především vysokopevnostní ocel ve strukturálních částech.

Paleta pohonných jednotek nabídne nejprve trojici zážehových motorů a dva turbodiesely. Základní benzinovou motorizací bude 1,2 TFSI s výkonem 77 kW (105 k) a točivým momentem 175 Nm. Následovat bude 1,4 TFSI o výkonu 90 kW (122 k) a točivém momentu 250 Nm. Prozatímním vrcholem se stane 1,8 TFSI s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 250 Nm.

Zájemce o vznětové motory uspokojí čtyřválce 1,6 TDI nebo 2,0 TDI, který k dispozici ve dvou výkonových verzí. Na výběr bude mezi 110 kW (150 k) a 320 Nm nebo 135 kW (184 k) a 380 Nm.

Standardem pro všechny tyto motorizace bude šestistupňová manuální převodovka. Za příplatek bude k dispozici dvouspojková převodovka a vybrané motory bude možné kombinovat s pohonem všech kol.

V roce 2013 se má představit sportovně laděné provedení S3 a také verze s motorem 1,4 TCNG s výkonem 81 kW (110 k) spalující zemní plyn. O rok později má nabídku rozšířit i A3 Sportback e-tron, který automobilka uvádí jako výkonný plug-in hybrid.

Prodej konvečních verzí Audi A3 Sportback s výše zmíněnými motory se má rozběhnout v únoru příštího roku v Německu se základní cenou 22.500 euro (zhruba 563.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (74)
21. 9. 2012 22:16
Re: Fešák
Mě spíš irituje to, jak zaslepeně glorifikuje všechno, co je z Koreje, bez ohledu na to, jak dobré (nebo špatné) to ve skutečnosti je.
Avatar - Typhoon
21. 9. 2012 20:04
Re: Fešák
Máš pravdu, za obě auta není důvod se stydět, vlastně snad za žádné, které se v Česku prodává. Ovšem za své nenávistné výroky o VW-Gruppe určitě ano.
P.S.: Pokud je něco pro mě nudná záležitost, tak se tím nezabývám a nekřičím kolem sebe, jak je to nudné. To si přece protiřečí.
Avatar - jeylkey
21. 9. 2012 11:04
Re: najraksie mini kombi na svete...
u audi to plati asi u vsech modelu - na fotkach to vypada "sede a nudne", ale kdyz se do toho posadis, tak se nazor meni velice rychle. to jsem zazil u minule a3, nove tt, a7 a jinych. proste interier neni pouze o vzhledu, ale i o tom jak se tam citis, a to podle me v audi vedi a umi opravdu dobre.
21. 9. 2012 01:02
Re: Fešák
Ty jsi fakt pako. O Audi mluvis jako o ztelesneni nudy, ale nikdy jsi v zadnem nejel. Muzes mi prosim rict co je mene nudnejsiho na H/K, ktere Ty tady neprestanes slepe a za kazdou cenu obhajovat? To, ze se Ti libi jejich kolotocarsky libivy, ale totalne chaosnicky design, ktery za 3 roky neoslovi nikoho, je ciste Tvuj nazor, ale placat tady porad dokola takove blbosti...o tom ze Renault nebo H/K dela lepsi auta...mozna levnejsi, ale pletou se Ti pismenka ;-)

Ano, treba R8 je typicke auto pro metrosexuala a ja jsem jednim z nich - 3x mesicne na okruh, obcas na kurz se neco priucit, rucne umyt, vylestit, vyfoukat brzdy, pomazlit se, koukat na kamere kde je potreba se zlepsit...presne to delaji metrosexualove se svymi Audinami, mame na to klub >:D
20. 9. 2012 22:38
Re: Fešák
:yes: snad raději za všechny (téměř) 8-s