Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 - zdatný konkurent ve své třídě

Tomáš Zajíček
Zcela nový model automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku - Audi A6 překvapil mnohé odvážnými liniemi zádě a zároveň přísně konzervativní přídí. Zřejmě chtěli designéři Audi přilákat jak konzervativní, tak i do budoucnosti hledící zákazníky. A nutno říci,...

Na povedený vnější design navazuje neméně povedený podvozek s vynikajícími jízdními vlastnostmi a ještě lepšími brzdami. Ty dokáží automobil zastavit ze stokilometrové rychlosti už po 38 metrech, což je hodnota donedávna vyhrazená sportovním automobilům Porsche nebo Ferrari. Samozřejmě je možno si objednat provedení Quattro s vyspělým pohonem všech kol. Samosvorný diferenciál automaticky zajišťuje rozdělení pohonné síly na nápravu s vyšší trakcí.

V interiéru se už tolik odvahou neplýtvalo, takže jeho design je klasicky německý, tedy precizní s nejkvalitnějšími materiály, ale zároveň je trošku studený a neosobní. Přesto však bude většina budoucích majitelů velmi spokojena. Za zmínku stojí potažení sedadel krásnou zelenou kůží u výbavy Ambition. Sedadla jsou příjemně tuhá a el. výškově stavitelná. Prostor na zadních sedadlech dokonce vyhoví i postavám vysokým okolo 190 cm!!

V základní výbavě vozu je téměř vše, na co si lze vzpomenout, včetně automatické klimatizace, ABS, el. ovl. oken a zrcátek, posilovače řízení, volantu seřiditelného ve dvou osách, pěti opěrek hlav, dvou předních a dvou bočních airbagů, rádia Audi... Proto se také v příplatkové výbavě objevují nezvyklé prvky, např. satelitní navigační systém (optický i hlasový výstup!!), boční airbagy pro zadní sedadla, parkovací akustický systém (čidla v zadním nárazníku), xenonová světla, automatická regulace výšky, sportovní o 20 mm snížený podvozek, el. sklápění vnějších zrcátek atd.

Zavazadlový prostor je velmi prostorný - 551 litů, víko zav. prostoru je uchyceno na plynových vzpěrách, čímž se neomezuje zavazadlový prostor, jako u klasických úchytů. Samozřejmě je možno úložnou plochu zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel.

Chloubou konstruktérů Audi jsou použité motory. Za základ byl zvolen čtyřválec 1,8 dopovaný turbodmychadlem s výkonem 110 kW. Tento motor je již znám z Audi A4. Naopak zcela nový je šestiválec s objemem 2,4 litru. Výkon je 121 kW, točivý moment 230 N.m. Nejsilnějším ze zážehových motorů je šestiválec 2,8/142 kW. Všechny zážehové motory jsou vybaveny pětiventilovou technikou. Později by měla být řada motorů doplněna ještě o atmosfericky plněnou osmnáctistovku s výkonem 92 kW (použita i v Octavii). Naopak jako nejvýkonnější verze přibyl špičkový osmiválec.

Jako diesel momentálně slouží osvědčený 1,9 - 81 kW s přímým vstřikem. Tento motor se proslavil hlavně jako dobrý tahoun, ale především mimořádnou úsporností. V současné době do nabídky dieselů přibyl zcela nový přímovstřikový 2,5/110 kW.

Na závěr lze konstatovat, že úsilí vývojářu, techniků a designerů automobilky Audi bylo korunováno úspěchem a Audi A6 má dobré vyhlídky konkurovat svým největším rivalům BMW 5 a Mercedes E.

Tomáš Zajíček