Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 s novou maskou a motorem v Česku

Libor Zezulka Libor Zezulka 17. 5. 2005
3
10
Sjednocování designu modelů Audi dospělo do závěrečné fáze. S jednotnou maskou pro všechny verze se na českém trhu nabízí vlajková loď A8, brzy bude k dispozici i nový motor 3.2 FSI.

Jednodílnou maskou chladiče se poprvé pochlubila právě A8 v nejluxusnějším provedení s dvanáctiválcovým motorem, na ženevském autosalonu získala agresivnější příď i levnější provedení. Upravená A8 už dorazila na český trh, přičemž základní cena modelu se starším šestiválcem s objemem 3.0 litru činí 1 998 000 Kč. Tato jednotka ovšem brzy přenechá místo modernímu šestiválci s přímým vstřikováním paliva FSI o objemu 3.2 litru (3123 cm3) a hmotnosti 169,5 kg.

Motor poskytuje výkon 191 kW při 6500 otáčkách, což znamená o 29 kW více než současný třílitr, točivý moment 330 Nm je dostupný v 3250 otáčkách. Výkon motoru se může přenášet na přední nebo na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro. Audi A8 quattro je standardně vybaveno šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, varianta s pohonem předních kol využívá převodovky multitronic s plynule měnitelným převodem.

A8 s pohonem předních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 s a její rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba dosahuje 9,8 l/100 km. Audi A8 3.2 FSI se bude nabízet s dvěma délkami rozvoru: 2944 mm, nebo 3074 mm. Do české republiky dorazí A8 s novým motorem na začátku června, cena zatím nebyla stanovena.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

A8 JE O NIČEM
GTI
| 19. 5. 2005
Nevytratil se, píši o aristokratech ve třídě A8 a spol. Pokud bychom vystoupali jěště výš, je i tam o čem psát. Tam pak by nepochybně dvě velká R svou roli hrála...
A8 JE O NIČEM
GTI
| 18. 5. 2005
Jistě, teď zrovna jezdí osmičku, viď. Na co myslíš, že je vhodné eSko? nebo ta 7? Já vím jak jezdí 8. Výborně. Psal jsem o "klase" v této třídě. A na tu A8 teda nemá.
A8 JE O NIČEM
GTI
| 17. 5. 2005
Kdo si může oblíbit A8? Auto o ničem. V téhle třídě už hodně záleží na klase. Takže pominu-li ostrovního Jaguara, pak je možné zvolit Mercedes S, nebo (jistě) BMW 7. Tohle jsou důstojní zástupci téhle třídy. A8 je zoufalá snaha Audi se dostat do těch zvězdných výšin. Proč? Když na to evidentně nemá. Tomu autu chybí vznešenost. Nemá tu správnou výchovu. Chceš aristokrata? Jedině Jag. Chceš jistotu a vyrovnanost sekvojů, vem eS, jsi tak trochu i sporťák, vskoč do sedmičky. Snažíš se, aby bylo vidět, že se nesnažíš? Pak na tebe čeká A8.